راه کارهای زندگی با همسر ضداجتماعی(بخش اول)

اگر کار از کار گذشته است و شما همسری را انتخاب کرده اید که مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی است، باید راه کارهای مناسبی را برای زندگی انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه کارهای زندگی با همسر ضداجتماعی(بخش اول)
این شگرد شخصیت های ضداجتماعی است که خرابکاری کنند و کاسه کوزه ها را سر شما بشکنند.
 

زندگی با شخصیت ضد اجتماعی

اگر طرف فعلی شما شخصیت خطرناک دارد باید در مورد ادامه دادن این رابطه نامتعادل یا قطع آن تصمیم بگیرید. وقتی تاکید می کنیم ادامه دادن رابطه با کسی که صفات شخصیتی جداجتماعی دارد (خصوصا وقتی صفات شخصیتی او شدید است)، خطرناک است باید با شما روراست باشیم، تجربه ما به عنوان دو روان درمانگر نشان می دهد صفات کسانی که شخصیت های خطرناک دارند، تثبیت شده و قدیمی و نه چندان قابل تغییر است. بنابراین نباید امید زیادی به تغییر جدی در فریبکاری، بهره کشی و بی توجهی های طرف ضداجتماعی خود داشته باشید. موکدا توصیه می کنیم این حقیقت را بپذیرید که چنین رابطه ای به صلاحتان نیست و از آن بیرون بیایید.
 
صریح و بی پرده بگوییم، این را هم می دانیم که به دلایل مختلف ممکن است در نهایت بخواهید این رابطه ادامه یابد. ممکن است ویژگیه ای ضداجتماعی طرف مقابلتان را شدید ندانید و از آنها احساس خطر نکنید. یا ممکن است از او بچه داشته باشید و احساس کنید رفتار همسرتان (هنوز) صدمه ای به بچه ها نمیز ند. یا اگر ازدواج کرده اید، ممکن است هنوز به عهد و پیمان زناشویی خود متعهد باشید. کسی که با شخص ضد اجتماعی زندگی می کند باید این دلایل را بررسی کند. اگر قصد ماندن دارید، روش های زیر به بهتر شدن رابطه تان کمک می کنند.
 

1-تغییر، ذره ذره اتفاق می افتد

 برای آنکه یک نفر واجد ملاک های شخصیت ضداجتماعی شود، باید سابقه طولانی نیرنگ، فریبکاری و رفتار مخل که مرزها و هنجارهای روابط و جامعه را در می نوردند، داشته باشد که ریشه اش به نوجوانی برمی گردد. پس او به راحتی و به سرعت تغییر نخواهد کرد. شخصیت خطرناک معمولا افکار و رفتار ناکارآمدش را نمی بیند و آن را نمی فهمد و بی شک از انجام آنها ناراحت نمی شود. آدمهای ضداجتماعی شما را متقاعد می کنند که غم و غصه شما، مشکل خودتان است نه مشکل دیگران. انتظار تغییرات کوچک داشته باشید و خیلی امیدوار نباشید!
 

2-اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید

چون شخصیته ای خطرناک گاهی اوقات آدم های بی مسئولیت و بی پروایی هستند، شما را در موقعیت هایی قرار می دهند که برای خودتان و دیگران ناامن است. یادتان باشد بعضی از کسانی خصوصیات ضداجتماعی دارند، اهل سوء استفاده و سوءرفتارند؛ بنابراین لطفا از تمام امکاناتتان استفاده کنید تا مطمئن شوید امنیت شما به خطر نمی افتد. این به معنای آن است که باید دنبال زندگی دیگری باشید تا هر دو تحت درمان قرار بگیرید، یا می توانید نظام حمایت اجتماعی خود را گسترش دهید تا در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید.
 
واقعا وقت آن است که شما (و بچه ها) از حمایت دیگران برخوردار شوید و کسانی را داشته باشید که در صورت لزوم، واقعیت را بررسی کنند. اگر بچه دارید، امنیت هیجانی و فیزیکی آنها را تأمین کنید. اگر طرف مقابلتان به تهدید رو آورده با سابقه خشونت دارد، در صورت تهدید شدن یا بدرفتاری فورا به پلیس زنگ بزنید و همیشه مترصد آن باشید. از خدمات وکلا، مشاوران مالی، کارآگاهان خصوصی و پزشکان هم غافل نشوید.
 

3-طرف مقابلتان را مهربانانه ولی قاطعانه موظف به پاسخگویی کنید

این شگرد شخصیت های ضداجتماعی است که خرابکاری کنند و کاسه کوزه ها را سر شما بشکنند. هرچند اکثر آدمها دوست دارند خرابکاری ها را رفع و رجوع کنند ولی در این موارد باید طوری رفتار کنید که طرف مقابلتان پاسخگوی خرابکاری هایش باشد. خرابکاری های طرف مقابلتان را لاپوشانی نکنید؛ با این کار، به او امکان چنین رفتاری می دهید و باعث می شوید تغییر نکند.
 
چرا تغییر کند در حالی که خرابکاری هایش را در کمال سخاوت، پاک می کنید؟ اگر در این مورد قاطعیت نداشته باشید، طرف مقابلتان شما را تحت فشار قرار خواهد داد و در نهایت از شما بهره کشی خواهد کرد. با مشخص کردن حد و حدود و رعایت آنها، تلفن زدن به پلیس و تقاضای جدایی در وقت مقتضی، بهترین سناریو برای تغییر را رقم خواهید زد. هنگام مواجهه و رویارویی، از ابراز وجود مثبت به شکل جملاتی که با من، شروع می شوند استفاده کنید تا جرئت و قاطعیت خود را برسانید؛ به طرف مقابلتان بفهمانید که قصد معامله دارید.
 
ادامه دارد...
 
نویسنده: دبلیو. بِرَد جانسون و کِلی مورِی
 
منبع: کتاب «عشق دیوانه وار»


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.