اشتباهاتی که در خانه تکانی نباید انجام داد (بخش اول)

پُرکردن بیش از حد ماشین ظرف‌شویی، استفاده از مایع ظرف‌شویی برای تخته آشپزی، نادیده گرفتن سطوحی که زیاد لمس می‌شوند، اسپری کردن پاک‌کننده روی اثاثیه، استفاده از دستمال یکسان برای همه‌جا و گردگیری نکردن پنجره‌ها از جمله اشتباهاتی است که در خانه تکانی انجام داده می شود. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 21 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباهاتی که در خانه تکانی نباید انجام داد (بخش اول)
اگر پس از ریختن پاک‌کننده‌های سرامیک و موزاییک روی سطوحی مثل وان و کف زمین بلافاصله آنها را بشویید، فایده‌ای نخواهد داشت.
 

مقدمه

اینکه قوی‌ترین پاک‌کننده‌های موجود در بازار را در انباری منزل‌تان داشته باشید به این معنی نیست که خانه شما به همان اندازه تمیز است. اگر از این مواد به‌درستی استفاده نکنید یا حتی سراغ‌شان نروید، فایده‌ای ندارد. بهترین روش برای اطمینان از پاکیزگی و نظافت منزل این است که از مواد شوینده دلخواه، اسپری‌ها و پاک‌کننده‌ها با کارآمدترین روش ممکن استفاده کنید. در این صورت است که می‌توانید نتیجه دلخواه‌تان را بگیرید. پس اگر می‌خواهید تا قبل از رسیدن مهمان‌ها بخش پذیرایی خانه را تمیز کنید یا کل خانه (به‌خصوص آشپزخانه یا حمام) را کاملا برق بیندازید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر به این نکات توجه کنید، در کمترین زمان نتایجی فوق‌العاده می‌گیرید.
 

اشتباهاتی که در خانه تکانی نباید انجام داد

۱. پُرکردن بیش‌ازحد ماشین ظرف‌شویی
قراردادن ظروف زیاد داخل سبد ماشین ظرف‌شویی باعث می‌شود که آب و شوینده کافی به همه ظرف‌ها نرسد و در نهایت ظرف‌ها کاملا تمیز نشوند. بدتر از آن، اگر قبل از اینکه ظرف‌ها را داخل ماشین بگذارید آنها را آب کشیده باشید، اصلا متوجه تمیزنشدن‌شان نمی‌شوید.
 
۲. استفاده از مایع ظرف‌شویی برای تخته آشپزی
آب گرم و صابون برای تمیز کردن تخته‌های چوبی آشپزی کافی نیست. هر بار که گوشت و مرغ خام را روی تخته برش می‌زنید، تخته را در محلول‌های سفیدکننده خیس کنید تا برای دفعه بعد چیزی روی آن باقی نماند.
 
۳. نادیده‌گرفتن سطوحی که زیاد لمس می‌شوند
شیر آب، دستگیره در و دستگیره کابینت‌ها ازجمله مناطقی هستند که بیشتر از جاهای دیگر خانه به آن‌ها دست می‌زنیم. به همین دلیل، بیشترین میکروب‌ها در این سطوح است. هرروز با مواد ضدعفونی‌کننده این بخش‌ها را تمیز کنید تا میکروب‌ها از بین بروند.
 
۴. بی‌توجهی به قهوه‌جوش
ازآنجاکه قهوه‌ساز بستری داغ و مناسب برای رشد باکتری‌ها و کپک‌ها محسوب می‌شود باید بعد از هر بار استفاده، نه‌‌تنها قوری که حتی بخش‌های قابل‌جداکردن آن را بشویید. با این کار قهوه شما هم طعم بهتری خواهد داشت.
 
۵. اسپری‌کردن پاک‌کننده روی اثاثیه
زمانی که به‌طور مستقیم مواد پاک‌کننده را به اسباب و اثاثیه اسپری می‌کنید، تمیز کردن آنها سخت‌تر می‌شود و گردوخاک بیشتری به خود جذب می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل، پاک‌کننده را به دستمال موردنظرتان اسپری کنید و بعد، با استفاده از آن، وسایل را تمیز کنید.
 
۶. استفاده از دستمال یکسان برای همه‌جا
آیا هنگام تمیز کردن سطوح روی آنها رگه‌های خط‌‌‌دار می‌افتد؟ احتمالا از یک دستمال بیش‌از‌حد استفاده می‌کنید و با این کار میکروب‌ها را همه‌جا پخش می‌کنید. بعد از هر بار استفاده و تمیز کردن سطوح خیلی کثیف، دستمال را بشویید، حتی اگر کثیف به نظر نمی‌آید.
 
۷. استفاده از گردگیر
استفاده از وسایلی مثل گردگیر که فقط گردوخاک را از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می‌کند مثل این است که اصلا خانه را تمیز نکرده باشید. برای تمیز کردن خانه از دستمال‌های میکروفیبری استفاده کنید که گردوخاک را در خود نگه می‌دارند و به جای دیگر منتقل نمی‌کنند.
 
۸. گردگیری‌نکردن پنجره‌ها
اگر فراموش کنید که چهارچوب و طاقچه پنجره را تمیز کنید، هر ماده پاک‌کننده‌ای که به پنجره بزنید در برخورد با چهارچوب پنجره به توده‌ای از مایع حاوی گردوخاک تبدیل می‌شود. جاروبرقی یا پارچه میکروفیبری می‌تواند به‌خوبی این آلودگی را از بین ببرد.
 
۹. گذاشتن برس توالت مرطوب در جای سربسته
برس توالت یکی از بهترین بخش‌ها برای رشد باکتری‌هاست! به‌جای اینکه برس مرطوب را درون ظرف نگه‌دارنده بگذارید، آن را در گوشه‌ای بگذارید تا کاملا خشک شود و بعد سر جایش قرار دهید.
 
۱۰. فراموش‌کردن سطل زباله
اگر متوجه بوی ناخوشایندی در آشپزخانه شدید، احتمالا مدتی است که سطل زباله را تمیز نکرده‌اید. هفته‌ای یک بار با پاک‌کننده‌های حاوی سفیدکننده سطل را تمیز کنید تا مانع ایجاد بوهای نامطبوع شوید.
 
۱۱. شستن سریع پاک‌کننده‌های سرامیک و موزاییک
اگر پس از ریختن پاک‌کننده‌های سرامیک و موزاییک روی سطوحی مثل وان و کف زمین بلافاصله آنها را بشویید، فایده‌ای نخواهد داشت. برای تمیز کردن چنین سطوحی، ابتدا پاک‌کننده را روی این سطوح اسپری کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند. این چند دقیقه به نرم‌شدن و حل‌شدن ذرات شوینده و ازبین‌رفتن لکه‌ها کمک می‌کند. در این صورت، سطوح به ساییدن و شست‌وشوی کمتری نیاز خواهند داشت.
 
۱۲. نادیده‌گرفتن خرده‌های داخل شکاف‌ها
یکی از وسایلی که همیشه در شیارهای آن خرده‌ریز جمع می‌شود صفحه‌کلید کامپیوتر است. برای تمیز کردن آن، قبل از اینکه از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنید، اول آن را برگردانید تا خرده‌های غذا یا چیزهای دیگری که درون آن است خارج شود.

ادامه دارد...

منبع: سایت چطور


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.