اشتباهاتی که در خانه تکانی نباید انجام داد (بخش دوم)

انداختن برخی وسایل خاص درون ماشین ظرف شویی، تمیز نکردن جاروبرقی، شستن پنجره‌ها در روزهای آفتابی، نادیده گرفتن کیسه‌های چندبار مصرف، استفاده بیش از حد از پودر لباس‌شویی، استفاده از اسفنج‌های کثیف و استفاده زیاد از نرم‌کننده پارچه از جمله اشتباهاتی است که در خانه تکانی نباید انجام بدهیم. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 21 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباهاتی که در خانه تکانی نباید انجام داد (بخش دوم)
ماشین ظرف‌شویی برای شستن برخی وسایل یا دستگاه‌ها مانند رنده یا سیرخردکن مناسب نیست.
 

اشتباهاتی که در خانه تکانی نباید انجام داد

۱. استفاده از مایع ظرف‌شویی برای هر چیزی
ازآنجاکه این محصول چربی‌زدای قوی است، روی هر سطحی غیر از بشقاب و فنجان رگه‌هایی را بر جا می‌گذارد. بنابراین، نباید از این مواد برای پاک‌کردن شیشه ماشین و آینه‌ها استفاده کنید.
 
2. استفاده زیاد از نرم‌کننده پارچه
همه ما دوست داریم روی نرم‌ترین ملحفه‌ها بخوابیم. اما اگر از نرم‌کننده بیشتر از مقداری که کارخانه توصیه می‌کند استفاده کنید، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. استفاده از مقادیر زیاد نرم‌کننده می‌تواند پارچه ملحفه را سفت و زبر یا حتی چرب کند. درباره حوله‌ها، مصرف زیاد از این ماده حتی قدرت جذب حوله را کاهش می‌دهد.
 
3. استفاده از اسفنج‌های کثیف
اگر اسفنج‌ها را هر چند روز یک بار و بر اساس اصول بهداشتی تمیز نکنید (و هر ماه تعویض‌شان نکنید) نمی‌توانند مفید باشند. برای این کار اسفنج را درون آب خیس کنید، درون ظرف مایکروویو قرار دهید و یک دقیقه به آن حرارت زیاد بدهید.
 
4. تمیزنکردن تیغه‌های بلندر، میکسر و نظایر آن به‌طور جداگانه
بعد از اینکه از این دستگاه‌ها برای درست‌کردن اسموتی، شیرموز و خوراکی‌های مشابه استفاده کردید، به یک آب‌کشی ساده اکتفا نکنید. حتما باید تیغه‌های دستگاه را درآورید و هرکدام را به‌طور جداگانه تمیز کنید. این کار را برای غذاساز و دربازکن‌های برقی هم انجام دهید. شستن ظرف با آب گرم و شوینده کافی نیست.
 
5. استفاده بیش‌ازحد از پودر لباس‌شویی
اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که برای بار اضافی داخل لباس‌شویی مقدار بیشتری شوینده استفاده می‌کنید، بدانید که سخت در اشتباه هستید. بهتر است بدانید که اگر از این مواد به مقدار زیاد استفاده کنید، خود پاک‌کننده و لکه‌ها از روی لباس شسته نمی‌شوند.
 
6. نگه‌داشتن مسواک در جای تاریک
درست است که محل نگهداری مسواک باید محیطی امن و بدون میکروب باشد، اما در نبود نور در واقع آن را به جایی برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌کنید. به‌جای آن مسواک‌تان را در روشنایی نگه دارید. فقط سعی کنید که از محیط توالت دور باشد.
 
7. نادیده‌گرفتن کیسه‌های چندبارمصرف
این کیسه‌ها همان کیسه‌های خواربار هستند که وقتی موادغذایی را با آنها از بازار به منزل می‌آورید ممکن است درون‌شان باکتری وجود داشته باشد. با این کیسه‌ها مثل سایر پارچه‌ها برخورد کنید و آنها را با دست یا ماشین لباس‌شویی بشویید. فقط قبل از اینکه آنها را داخل ماشین لباس‌شویی بگذارید، پشت‌ورو کنید.
 
8. شستن پنجره‌ها در روزهای آفتابی
هرچند به نظر می‌آید روزهای گرم و آفتابی زمان مناسبی برای تمیزکردن پنجره‌ها هستند، اما گرما سبب می‌شود که قبل از اینکه کار پاک‌کردن تمام شود ماده پاک‌کننده روی شیشه خشک شود و رد آن باقی بماند.
 
9. تمیزنکردن جاروبرقی
با فراموش‌کردن این مرحله به‌جای تمیزکردن محیط فقط کثیفی را جابه‌جا می‌کنید. در جاروبرقی‌های بدون کیسه، بعد از هر بار استفاده، بدنه جاروبرقی را خالی کنید. اگر جاروبرقی دارای کیسه است، زمانی که یک‌سوم کیسه پر شد آن را عوض کنید.
 
10. انداختن برخی وسایل خاص درون ماشین ظرف‌‌شویی
ماشین ظرف‌شویی برای شستن برخی وسایل یا دستگاه‌ها مانند رنده یا سیرخردکن مناسب نیست. سیر بسیار چسبنده است و ممکن است مقدار کمی از آن درون سوراخ‌های این وسایل باقی بماند و در این صورت باید آنها را از درون سوراخ‌ها بتراشید. بنابراین، این دستگاه‌ها را با دست بشویید.
 
11. تمیزنکردن دستگاه دفع زباله
ممکن است بعضی افراد در منزل خود دستگاه دفع زباله داشته باشند. اوایل باید این دستگاه را مرتب با فشار آب بشویید و برای تازه نگه‌داشتن و رفع بوی بد مقداری یخ خرد یا پوست مرکبات را داخل آن بریزید تا به تمیزی تیغه‌ها و رفع بوی بد کمک کند.
 
12. نادیده‌گرفتن ریموت‌ها
ریموت‌ها (دستگاه کنترل‌ازراه‌دور) مخصوصا ریموت تلویزیون واقعا پر از میکروب هستند، زیرا همه افراد منزل از آنها استفاده می‌کنند. هفته‌ای یک بار با مواد ضدعفونی‌کننده آن را تمیز کنید.
 
13. تمیزنکردن ماشین ظرف‌شویی
گاهی غذاها در فیلتر ماشین ظرف‌شویی گیر می‌کنند و باعث ایجاد بوی بد داخل ماشین می‌شوند. بنابراین، تقریبا هر ماه باید فیلتر را دربیاورید، بشویید و یک دور با ماشین کار کنید.

منبع: سایت چطور


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.