مبتلایان به کرونا ویروس باید بدانند

بیشترین راه شیوع این بیماری از طریق تماس با فرد یا سطوح آلوده به این ویروس است تا هوای تنفسی و تعداد بیماران جدید کرونا ویروس جدید هم برابر است. با مطالعه این مطلب می توجه می شویم به چه کسی بیمار مبتلا گفته می‌شود، علائم ویروس کرونا را می شناسیم.
جمعه، 1 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مبتلایان به کرونا ویروس باید بدانند
بیمارانی که دارای‌ علائم خفیفی هستند و همچنین هیچ بیماری زمینه‌ای و مزمنی ندارند، در معرض خطر کمتری هستند.
 

مقدمه

شرایط زندگی و دنیا گاهی بحرانی و بی‌رحم می‌شود و به همان نسبت، ما نیز گاهی باید بیشتر در مورد شرایط بحرانی‌ موجود بدانیم تا بهتر از یک فرد ناآگاه با آن برخورد کنیم؛ نه باید خودمان را گول بزنیم و بی‌خیال باشیم و نه آن‌قدر اضطراب داشته باشیم که خود و دیگران را آزار دهیم. درست در چنین روزهایی است که باید خودمان شرایط را مدیریت کنیم، از خانواده‌مان مراقبت کنیم و تا آنجا که می‌توانیم هشیار بمانیم، زیرا هرچه تعداد افراد آگاه‌ در چنین شرایطی بیشتر باشند، شانس زندگی و گذر از مرحلهٔ خطر بیشتر خواهد بود. پس لازم است بدانیم به چه کسی بیمار مبتلا گفته می‌شود، علائم ویروس کرونا را بشناسیم.
 

بیمار مبتلا به کروناویروس جدید کووید-۱۹ چه کسی است؟

اول از همه این را بدانید که ممکن است فردی دچار این بیماری باشد ولی هیچ گونه علامتی نداشته باشد و خطری نیز برایش پیش نیاید و بهبود پیدا کند اما چیزی که مهم است، سرعت سرایت این ویروس از افراد بی‌علامت و بچه‌ها به افراد پرخطر مثل سالمندان و افرادی است که دچار یک بیماری مزمن یا زمینه‌ای هستند یا تحت درمان خاصی قرار دارند. پس بیمار، فقط فرد مبتلا و دارای علائم کرونا نیست، بلکه هر کسی می‌تواند ناقل بی‌علامت این بیماری باشد.

بیشترین راه شیوع این بیماری از طریق تماس با فرد یا سطوح آلوده به این ویروس است تا هوای تنفسی و تعداد بیماران جدید کروناویروس جدید هم برابر است با: بیماران فعلی ضرب در میزان مسری بودن بیماری ضرب در تعداد تماس بیماران با افراد سالم!
 

چه افرادی می‌‌توانند دورهٔ درمانی کروناویروس جدید کووید-۱۹ را در خانه بگذرانند؟

این تصمیم با نظر و تشخیص بالینی دقیق پزشکان تعیین می‌شود و بر اساس آن، درمان بیمار می‌تواند با وجود محیط امن خانه و توسط افراد آگاه انجام شود. در غیر این صورت، فرد بیمار می‌تواند باعث شیوع بیماری در افراد دیگر خانواده و سایر افراد جامعه شود. برای آگاهی شما و به گفتهٔ پزشکان، برخی موارد ابتلا به کروناویروس جدید کووید-۱۹ که می‌‌توانند با رعایت موارد ضروری و مهم بهداشتی در محیط خانه مورد مراقبت قرار گیرند شامل موارد زیر است:
- بیماران دارای علائم خفیف
- بیماران بدون علائم خطر و هشداردهنده
- بیماران بدون بیماری‌های زمینه‌ای و شرایط پزشکی مزمن

اما هر کدام از این موارد چه تعریفی دارند؟ در ادامه با معنای هر کدام از آنها آشنا شوید.
 

علائم خفیف کروناویروس جدید کووید-۱۹ چیست؟

بیمارانی که دارای‌ علائم خفیفی هستند و همچنین هیچ بیماری زمینه‌ای و مزمنی ندارند، در معرض خطر کمتری هستند. علائم خفیف کروناویروس جدید کووید-۱۹ اغلب شامل موارد زیر است:
- تب خفیف
- سرفهٔ کم و خفیف
- ضعف
- آبریزش بینی
- گلودرد
- نبود علائم هشداردهنده
 

علائم شدید یا هشداردهندهٔ کروناویروس جدید کووید-۱۹ چیست؟

اگر علائمی مثل تب، ضعف عمومی بدن و دیگر علائم با موارد زیر همراه شود، فرد مبتلا می‌تواند در حال بروز و رسیدن به علائم هشداردهندهٔ کروناویروس جدید باشد:
- تنگی‌ نفس یا مشکل در تنفس
- افزایش ترشحاتی مثل خلط و خونریزی
- علائم گوارشی‌ مانند تهوع، استفراغ یا اسهال
- تغییر در وضعیت روانی‌ فرد، مثل گیجی و بی‌‌حالی‌ پایدار
 

افراد پرخطر در معرض ابتلا به کروناویروس جدید کووید-۱۹ چه کسانی هستند؟

کروناویروس جدید بیش از همه در سالمندها و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای قبلی شدید است. اگر فرد مبتلا یا هر فردی، یکی از موارد یا شرایط مزمن پزشکی زیر را نیز داشته باشد، باز هم در معرض خطر بیشتری در رابطه با ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار می‌گیرد:
- بیماری‌های تنفسی و ریوی
- بیماری‌های قلبی
- نارسایی کلیوی
- دیابت
- فشار خون بالا
- شیمی‌درمانی
- تحت درمان با کورتون
- ایدز
- چاقی
- سایر شرایط نقص ایمنی بدن
- سایر بیماری‌های زمینه‌ای

منبع: سایت مادرشو


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.