راهکارهای خانگی برای درمان سرطان مثانه

درمان‌های خانگی برای مبارزه با سرطان مثانه اساسا به مرحله‌ی سرطان بستگی دارد. مصرف غذاهای سالم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه کمک کند. درمان‌های خانگی ممکن است در کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی و همین‌طور تسکین علائم ناشی از سرطان مثانه کمک کنند. با ما همراه باشید.
جمعه، 15 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای خانگی برای درمان سرطان مثانه
تحقیقات  نشان می‌دهند که فعالیت بدنی و یک رژیم غذایی سالم می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.
 

مقدمه

سرطان مثانه در واقع سرطان توسعه یافته در مثانه است که اساسا وظیفه‌ی نگهداری ادرار را بر عهده دارد. تعدادی از عوامل خطر در کنار عوامل ژنتیکی و ارثی در بروز این بیماری دخیل هستند. این عوامل عبارتند از عفونت با نوعی انگل، سیگار کشیدن، رژیم غذایی دارای چربی فراوان، قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی، رنگ یا داروها. در عین حال افرادی که در صنعت آلومینیوم، لاستیک یا چرم کار می‌کنند نیز در معرض این بیماری قرار دارند. به محض این‌که سرطان مثانه تشخیص داده شود، باید مراقب‌های لازم شروع شوند تا پروسه‌ی رشد تومور به تعویق بیفتد. توصیه می‌شود رژیم غذایی مناسبی را در طول دوره‌ی بیماری حفظ کنید. روش های درمان خانگی سرطان مثانه ساده و آسان هستند و همچنین در به تأخیر انداختن رشد این بیماری تاثیر بسزایی دارند.

مثانه، بخشی از سیستم دفع ادرار است که عمل ذخیره‌ی ادرار را قبل از تخلیه‌ی ادرار انجام می‌دهد. پوشش این ارگان سلول‌های خاصی هستند که سلول‌های اوروتلیوم نامیده می‌شوند. هنگامی که این سلول‌ها به یک مرحله‌ی خاص از تکثیر مداوم می‌رسند، زمینه‌ی بروز سرطان مثانه را آماده می‌کنند. این سرطان بسته به میزان بافتی که مورد حمله قرار می‌گیرد در ۳ مرحله اتفاق می‌افتد. سرطان مثانه ممکن است فراتر از پوشش این ارگان برود، به عضلات گسترش بیابد و حتی به گره‌های لنفاوی نیز برسد.

با توجه به موسسه‌ی ملی سرطان ، ۶۸،۸۱۰ مورد جدید سرطان‌مثانه در ایالات متحده در سال ۲۰۰۸ گزارش شد، که از این تعداد ۱۴،۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 

علائم سرطان مثانه

– هماتوری یا وجود خون در ادرار.
– احساس درد در هنگام ادرار کردن
– احساس فوریت برای ادرار کردن، اما ناتوانی در انجام این کار
– مه‌آلود بودن ادرار
– افزایش تعداد دفعات ادرار کردن
– بی‌اختیاری ادرار
 

روش های خانگی برای درمان سرطان مثانه

درمان‌های خانگی برای مبارزه با سرطان مثانه اساسا به مرحله‌ی سرطان بستگی دارد. مصرف غذاهای سالم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه کمک کند. در پژوهشی که در مجله‌ی کالج تغذیه‌ی آمریکا منتشر شد، فهرستی از غذاهای مورد نیاز برای کاهش خطر ابتلا به سرطان قید شده‌است. اگر چه ممکن است درمان سرطان مثانه امکان‌پذیر نباشد، اما درمان‌های خانگی ممکن است در کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی و همین‌طور تسکین علائم ناشی از سرطان مثانه کمک کنند.
 
۱. آب گریپ‌فروت یا پرتقال
بر اساس یافته‌های موسسه‌ی سرطان اِی.پی جان، گریپ‌فروت و پرتقال حاوی ترکیبی به نام لیمونن هستند. این ترکیب فاکتور رشد تومور را که برای رشد تومور لازم است، مهار می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود که این میوه‌ها یا آب آن‌ها را به طور مرتب مصرف کنید.
 
۲. گیاه دارویی دارواش
بر اساس یک مطالعه که در مجله‌ی ارولوژی منتشر شد، مصرف دوز منظمی از گیاه دارویی دارواش پس از جراحی حذف تومور مانع از عود مجدد سرطان مثانه می‌شود.
 
۳. اسفناج
بر اساس یافته‌های موسسه سرطان ای پی جان، اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین E به صورت آلفا توکوفرول و گاما توکوفرول است. بر اساس یک مطالعه، مصرف منظم این فرم‌های ویتامین E در رژیم غذایی، به کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه تا ۴۲ درصد کمک می‌کند. همچنین، لوتئین موجود در اسفناج یک عامل ضد سرطان فعال است و می‌تواند با بروز سرطان مثانه مقابله کند.
 
۴. گوجه‌فرنگی
لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی است که اثر محافظتی در برابر بسیاری از سرطان‌ها دارد. براساس مطالعات انجام شده توسط انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان، ثابت شده‌است که لیکوپن (در صورت مصرف روزانه) خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری و همچنین بروز سرطان مثانه را کاهش می‌دهد.
 
۵. جعفری
مطابق با یافته‌های موسسه‌ی سرطان ای پی جان، جعفری گیاهی است که به طور رایج مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه حاوی فلاونوئیدها، پلی‌استیلن‌ها و مونوترپن‌ها است که همه‌ی آن‌ها دارای خواصی برای مبازره با سرطان و به تاخیر انداختن توسعه‌ی آن هستند. این گیاه به خصوص برای سرطان مثانه بسیار مفید است. ریشه و ساقه‌ی جعفری هر دو می‌توانند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرند، و مصرف ۳۰ گرم در روز، میزان زیادی از این مزایا را برای شما فراهم می‌کند.
 
۶. گیاه دارویی کهندار
ثابت شده‌است که کوئرستین، فلاونوئید موجود در کهندار، خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می‌دهد. مطابق با تحقیقاتی که در مرکز سرطان ام.دی. اندرسون دانشگاه تگزاس انجام پذیرفت، ۴۰ تا ۶۰ میلی‌گرم عصاره‌ی گیاه کهندار می‌تواند ۲ تا ۴ بار در روز مصرف شود.
 
۷. لوبیا و هویج
بر اساس یافته‌های مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون، لوبیا و هویج، اگر به طور منظم مصرف شوند، خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می‌دهند.
 
۸. کلم بروکلی
بر طبق مطالعات انجام‌شده توسط موسسه سرطان پارک رازول، ثابت شده‌است که کلم بروکلی در پیشگیری از سرطان مثانه موثر است.
 
۹. کلم برگ و گل کلم
با توجه به مجله‌ی موسسه ملی سرطان، ثابت شده‌است که گل کلم و کلم برگ حفاظت از بدن را در برابر سرطان مثانه افزایش می‌دهند.
 
۱۰. رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی
تحقیقات  نشان می‌دهند که فعالیت بدنی و یک رژیم غذایی سالم می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.