راهکارهای جلوگیری از خیانت همسران

دلیل خیانت بسیاری از زوجین، برآورده نشدن نیازهایشان توسط همسر است پس به همین دلیل، برای رفع نیازشان متوسل به دنیای خارج از زندگی مشترک می‌شوند و بدین طریق، این خلا را پر می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خیانت همسر، نقاط ضعف را مرتفع ساخته و در جهت رفع نیازها و خواسته‌های همسرتان برآیید. در این مطلب به روش‌های موثر برای جلوگیری از خیانت همسر اشاره خواهیم کرد.
يکشنبه، 14 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای جلوگیری از خیانت همسران
همسران، عقاید بسیار متفاوتی درباره تمامی مسائل زندگی دارند و نظرات آنها نسبت به مقوله خیانت نیز با یکدیگر متفاوت است.
 

روش‌های موثر برای جلوگیری از خیانت همسر

خیانت، امری نکوهیده و ضداخلاقی است و به هر دلیلی که انجام گرفته باشد، ناپسند و منفور است و نتیجه‌ای جز شرمندگی در بر ندارد. اثرات زیانبار خیانت دیر یا زود گریبانگیر فرد خواهد شد؛ بنابراین چنانچه مشکلی در روابط وجود دارد، باید با دید باز به آنها نگریست و با اندیشه و تدبیر سعی در حل آنها کرد. در این بخش از رازهای زندگی مشترک، راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت بیان شده است.
 
با همسرتان توافق داشته باشید
همسران، عقاید بسیار متفاوتی درباره تمامی مسائل زندگی دارند و نظرات آنها نسبت به مقوله خیانت نیز با یکدیگر متفاوت است. ممکن است یکی از همسران بیرون رفتن با همکار جنس مخالف خود و صرف شام را با وی عادی بداند ولی برای طرف مقابل این قبیل رفتارها جزیی از خطوط قرمز باشند. پس بهتر است با همسرتان درباره درباره هر آنچه خیانت محسوب می‌شود، صحبت شفاف واضحی داشته باشید و به توافق برسید.
 
برایش ستاره باشید
دلیل خیانت بسیاری از زوجین، برآورده نشدن نیازهایشان توسط همسر است پس به همین دلیل، برای رفع نیازشان متوسل به دنیای خارج از زندگی مشترک می‌شوند و بدین طریق، این خلا را پر می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خیانت همسر، نقاط ضعف را مرتفع ساخته و در جهت رفع نیازها و خواسته‌های همسرتان برآیید.
 
به کارهای خود توجه ویژه داشته باشید
با افزایش سن، همه ما تغییر می‌کنیم بنابراین باید برای شناخت بهتر یکدیگر، کارهایی که هم به رشد خود و هم همسرتان کمک می‌کند مانند کتاب خواندن با یکدیگر، شرکت در سمینارهای آموزشی یا یک برنامه آموزش روابط زناشویی آنلاین پیدا کنید تا رابطه خود را رو به پیشرفت و بهبودی قرار دهید.
 
حسادت ممنوع، بهتر عمل کنید
اگر همسر شما به کسی دیگر توجه می‌کند، با عصبانیت شما این توجه عمق بیشتری پیدا می‌کند. تلاش کنید همسرتان را جذب استعداد و توانایی شما شود و دلایل زیادی برای دوست داشتن شما در شخصیت تان بیابد. شاید تهدید همسرتان در یک مقطع زمانی کوتاه مدت او را بترساند اما در طولانی مدت اثر ندارد و شما نمی‌توانید همسرتان را با استفاده از تهدید و ترس در کنار خود حفظ کنید.
 
باید همسر خود را درک کنید
همسرتان حتما تفکرات مخفی و احساسات پنهان فراوانی دارد که هیچ کس از آنها باخبر نیست و کسی درباره آنها چیزی نمی‌داند. شما سعی کنید صداقت را با محبت و بدون هیچ قضاوتی تبلیغ و ترویج کنید و چیزهایی را سعی کنید بدانید که حتی مادر و نزدیکترین دوستان او هم نمی‌دانند. از این اطلاعات برای نزدیک شدن به او استفاده کنید تا این نزدیکی و صمیمیت مانع خیانت او به شما شود.
 
حضور خود را اثبات کنید
همه ما در زندگی، به دنبال تامین نیازهای خود هستیم و اگر در زندگی زناشویی، همسرمان نتواند نیازهای عاطفی، جسمانی و معنوی ما را به خوبی برآورده سازد، به دنبال فرد دیگری برای رفع این نیازها می‌گردیم و دیگران، پایه‌ای برای آغاز یک پیوند عاطفی می‌شوند بنابراین اگر در زندگی زناشویی‌تان، شما کسی باشید که همسرتان به شما مراجعه می‌کند و آن قدر خوب باشید که کسی نتواند با شما برابری کند، همسرتان به دلیل ویژگی‌های برتری که شما دارید، نمی‌تواند کسی را جایگزین شما کند و به شما خیانت نمی‌کند.
 
به سراغ مشاوره‌های دوره‌ای بروید
همه ما دچار نقاط کوری در برخورد با دیگران هستیم که این نقاط کور، نشات گرفته از رفتار و روابط خانواده ماست. نقشه رابطه ایمن و سلامت ما اغلب به خوبی همان چیزی است که برای بار اول آن را دیده و تجربه کرده‌ایم. پس بهتر است مشاور خوب و توانا پیدا کرده و چندین جلسه نزد او برویم تا او در تدوین نقشه‌ای جامع‌تر از چگونگی حفظ رابطه با همسر خود و تقسیم شادمانه‌تر زندگی با یکدیگر کمک رسان باشد.
 
فرصت‌ها را محدود سازید
خیانت و داشتن روابط نامشروع، گاهی به علت ایجاد یک فرصت به وجود می‌آید مثلا وقتی به تنهایی با یک همکارسفر می‌رویم یا بدون حضور همسر تا دیروقت در مهمانی‌ها هستیم یا زمان‌های تنهایی بسیاری را می‌گذرانیم و یا مشروبات الکلی و مواد مخدرمصرف می‌کنیم یا فعالیت‌ها و روابط اجتماعی فراوان داریم، همه اینها می‌توانند فرصت مناسبی برای خیانت به همسر باشند. برای جلوگیری از خیانت در این مواقع تمام در طول روز با همسرتان در ارتباط باشید و کارها را با همسرتان انجام دهید و هنگام دور بودن همسرتان از شما به او پیامک عاشقانه ارسال کنید.
 
اصل تعهد را فراموش نکنید
برای اینکه به همسرمان خیانت نکنیم باید نسبت به همسرمان تعهد داشته باشیم، صادق و وفادار بمانیم و دلایل تعهدمان نسبت به همسرمان را به خود گوشزد کنیم تا مغزمان بدون کنترل عمل نکند. دلایل تعهد و فواید تعهد نسبت به همسر عبارتند از: کسی که همه خصوصیات تان را می‌شناسد؛ کسی که با او خاطره دارید ؛ کسی که تکیه گاه شماست؛ کسی که در زمان پیری و هنگامی که زیبایی، جوانی، سلامتی و توانایی‌های شما از بین رفت، با شما خواهد ماند و زندگی اش را با شما به اشتراک بگذارد؛ کسی که تا پیری همراه شماست.
 
بهتر است به فراتر از استانداردها فکر کنید
برای ارتقا و بهبود روابط خود و جلوگیری از خیانت لازم است کارهای زیر را انجام دهید:
- زندگی تان را هیجان انگیز کنید و با همسرتان لحظات شاد و هیجان‌انگیزی برای خود بسازید و با او سرگرمی‌های جدید را با هم امتحان کنید.
- با همسر خود راحت و صمیمی درباره مسائل جنسی، شادی‌ها و تمایلات خود صحبت نمایید.
- در یک کلاس ورزشی و هنری ثبت نام کنید.
- به یکدیگر برنامه‌های مهیج تلویزیونی ببینید.
- با هم به سفر و مکان‌های سیاحتی بروید و از رفتن به سفر لذت ببرید.
- تجربه‌هایی را که کمی برایتان دشوار است، انتخاب کنید.
- در حوزه‌های جسمی و احساسی فعالیت‌های هیجان‌انگیز جدید را تجربه کنید.
- زندگی عاشقانه‌تان را تازه و جدید نگه دارید.
- به جای آنکه به سرزنش و تهدید بپردازید، تمرکز خود را روی قوی‌تر ساختن خود قرار دهید و همسرتان را به خود جذب کنید و برای ارتقاء و بهبود روابط خود ثابت قدم باشید.
 
اول مشخص کنید آیا می‌خواهید زندگی زناشویی تان را نجات دهید.
اگر در همسرتان بی‌وفایی دیدید نشان دهنده این است که برای مدت طولانی دچار مشکل در زندگی مشترک بوده‌اید هر چند آن را تشخیص نداده باشید و این را می‌رساند که یکی یا هر دوی شما نیازهای اساسی یکدیگر را برطرف نکرده اید. زندگی شما در لبه پرتگاه قرار دارد و ممکن است همسرتان به شما بی‌وفایی نماید پس ابتدا مشخص کنید که آیا می‌خواهید زندگی زناشویی تان را نجات دهید.
 
میدان را برای نفر سوم خالی نکنید
با ظهور بی‌وفایی، مسیری مستقل و سختگیرانه را در پیش بگیرید و برای همسر بی‌وفایتان روشن کنید که به هیچ عنوان این وضعیت را تحمل نمی‌کنید. با فهمیدن این مسئله داد و فریاد راه نیاندازید و به هیچ عنوان خانه را برای نفر سوم خالی نکنید.

در اکثر مواقع زنان بعد از مدتی کشمکش و درگیری با همسر، به راحتی میدان را خالی می‌کنند و به نفر سوم این فرصت را می‌دهند که در دل همسرشان جا باز کند. بهتر است بمانید، مشکلات را شناسایی و حل کنید و اگر لازم دیدید با همسرتان صحبت نکنید اما به نقش‌های زناشویی خود و امور فرزندان و رسیدگی کنید.
 
بدانید چه انتظاری داشته باشید
بی‌وفایی دردی غیرقابل تحمل را به افراد وارد می‌کند،اما اغلب آنها می‌تواند به طلاق منجر نشود و به رفع اختلاف بیانجامد. بنابراین خودتان را آماده کنید و به ازدواج تان فرصت بیشتری برای بهبود و دوام دهید. بعد از چند روز از وقوع این حادثه، بر اعصاب خود مسلط شوید و در غیاب فرزندان مفصلا با همسرتان صحبت کنید و دلیل رفتارش را جویا شوید.

اگر کاستی‌های زندگی زناشویی شناسایی و سپس اصلاح شود مشکلات تا حد زیادی برطرف می‌شود. اما در برخی موارد بدون اینکه کاستی در زندگی زناشویی باشد، مرد در یک موقعیت وسوسه انگیز قرار گرفته و دچار لغزش می‌شود. شما باید به عنوان یک فرد در مرکز عاطفی خانواده تان با تلاش پایدار دوباره همسرتان را به خانواده بازگردانید.
 
شروع به رفع نیازهای یکدیگر کنید
حالا نوبت آن است که نیازهای عاطفی که دیگری همسرتان برطرف می‌ساخت، خودتان برطرف کنید. زن و مرد برای بازسازی زندگی شان و آغاز فصل تازه‌ای از عشق باید با تلاش پایدار مهمترین نیازهای عاطفی یکدیگر را برطرف کنند. وقتی شروع به کار کردن در مورد این نیازها کنید، زندگی مشترک تان همان می‌شود که همیشه خواهانش بوده‌اید. اولین گام‌های اصلاح رابطه تخریب شده‌تان را از طریق ارتباط کلامی که در آن زوجین نگرش‌های خود را درباره مسائل کلی و مسائل مشترک به یکدیگر انتقال می‌دهند، برقرار کنید.

منبع: سایت نمناک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.