دلایل نوسانی درس خواندن

اصلی ترین دلیلی که باعث می شه ما در روند مطالعه خودمون نوسان داشته باشیم، نداشتن برنامه ریزی مناسب با ویژگی های شخصی خود ماست. زمانی که شما برنامه ریزی داشته باشید، می دونید که در هر 24 ساعت چه مقدار تایم خالی دارید و باید در تک تک ساعت های این تایم خالی چه درسی رو مطالعه کنید، باید چه درسی رو مرور کنید و چه زمانی تست زنی انجام بدید. در این مطلب به دلایل نوسانی مطالعه و درس خواندن اشاره خواهیم کرد.
سه‌شنبه، 16 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دلایل نوسانی درس خواندن
داشتن تداوم شما در مطالعه کردن هر چند با ساعات کم، می تونه خیلی موثر تر از زمانی باشه که چندین هفته از برنامه ریزی رو با ساعت مطالعه بالا سپری کنید.
 

مقدمه

اگر از افرادی که در رشته بدنسازی فعالیت دارن سوال بپرسید که چطور وزنه های سنگین رو در باشگاه به راحتی مهار می کنن و آیا از اول چنین کاری رو به راحتی انجام می دادن یا نه، پاسخ این عزیزان در مواجه با این سوال یکسان خواهد بود. هیچ کدام از قهرمانان این رشته از روز اول سراغ وزنه های 50 تا 100 کیلویی نرفتن، همه این عزیزان از وزنه های فوق العاده سبک شروع کردن و در طول زمان به خاطر داشتن تداوم و کار کردن با وزنه های سبک به سراغ وزنه های سنگین تر رفتن و این روند در طول زمان باعث شده که در حال حاضر سنگین ترین وزنه ها رو به راحتی مهار کنند.

هدف من از بیان این جملات این بود که یکبار دیگه تاثیر داشتن تداوم در هر کاری رو به شما یادآوری کنم. در هر کاری در هر مرحله از زندگی انجام دادن کار های بزرگ برای ما سخت و حوصله بر خواهد بود، اما کافیه که همین کار های سخت رو به کار های کوچک تبدیل کنیم و تلاش خودمون رو برای انجام دادن با کیفیت همین کار های کوچک به کار ببریم، اون موقع هست که هم از تلاشی که انجام می دیم خسته نمی شیم و هم خیلی راحت تر به نتیجه پایانی که مد نظرمون هست خواهیم رسید.
 

دلایل داشتن نوسان در روند مطالعه 

عدم برنامه ریزی استاندارد
زمانی که برنامه ریزی نداشته باشید، شاید ساعت مطالعه بالایی رو ثبت کنید، شاید روزی 10 ساعت بخونید و 300 تا تست بزنید اما چون باری به هر جهت جلو رفتید و نمی دونید که هدف از مطالعه روزانه تون چیست، پیشرفت چشم گیری رو در روند خودتون مشاهده نمی کنید.

اصلی ترین دلیلی که باعث می شه ما در روند مطالعه خودمون نوسان داشته باشیم، نداشتن برنامه ریزی مناسب با ویژگی های شخصی خود ماست. زمانی که شما برنامه ریزی داشته باشید، می دونید که در هر 24 ساعت چه مقدار تایم خالی دارید و باید در تک تک ساعت های این تایم خالی چه درسی رو مطالعه کنید، باید چه درسی رو مرور کنید و چه زمانی تست زنی انجام بدید. این برنامه ریزی به ذهن شما جهت می ده و روز به روز بیشتر با این موضوع درگیر خواهید شد که باید طبق برنامه ای که دارید از تمام زمان خودتون در طول روز استفاده کنید.
 
تفکر غیر منطقی در مورد مطالعه
ببین دوست عزیز یک تفکر بسیار شایع در بین کنکوری ها این هست که باید بدون وقفه کل سال رو روزی 10 ساعت مطالعه داشته باشن و اگر خدای ناکرده حتی یک روز این کار رو انجام نداده باشن تمام زحمات شون از بین می ره و نمی تونن به رشته و دانشگاه مورد علاقه خودشون برسن. جدای از اینکه آیا واقعا چنین چیزی در واقعیت هم عملی خواهد بود یا نه، این تفکر به شدت مخرب هست و فقط روند خوب شما رو در سال کنکور نابود می کنه. دوست من این رو به شما قول خواهیم داد که داشتن تداوم شما در مطالعه کردن هر چند با ساعات کم، می تونه خیلی موثر تر از زمانی باشه که چندین هفته از برنامه ریزی رو با ساعت مطالعه بالا سپری کنید و بعد به خاطر همین روند غیر منطقی نتونید مابقی برنامه رو اجرا کنید. اینجاست که به اهمیت این جمله بیشتر پی خواهیم برد: رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود / رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.
 
منبع: irmohasel.com


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.