تأثیر گفتار بر بهبود روابط زناشویی

در زندگی مشترک داشتن رابطه‌ی مناسب با همسر و اعضای خانواده نقش تعیین کننده در استحکام خانواده و دوام روابط زناشویی دارد. زن و شوهرها باید در نظر داشته باشند که داشتن محبت قلبی تضمین ‌کننده‌ی یک رابطه زناشویی مستحکم نیست. علاوه بر این گفتار افراد و جملاتی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنند هم باید به گونه‌ای باشد که شریک زندگی را آزرده خاطر نکند و در بین زوجین نوعی همدلی و محبت را بیان کند. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 25 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تأثیر گفتار بر بهبود روابط زناشویی
مردان معمولاً به خاطر خستگی کار و فشارهای زندگی، کمی تندخو می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که از جملاتی که شایسته همسرشان نیست استفاده کنند.
 

مقدمه

ازدواج در دین اسلام به عنوان سنت شناخته شده است. علیرغم آنکه مسلمانان ازدواج را به عنوان سنت ادا نموده‌اند، ولیکن، این موضوع چندان ضامن روابط زناشویی مستحکم در دراز مدت نیست. در این راستا، بسیاری از تازه دامادها و عروس ها در اوایل زندگی بر این تصورند که عشق آنان نسبت به یکدیگر کافی است. با این حال، مسائل برآورد نشده و غیرقابل پیش بینی پسین باعث گردیده تا زوجین تنها به عشق ورزی نیز بسنده نکنند.

در زندگی مشترک داشتن رابطه‌ی مناسب با همسر و اعضای خانواده نقش تعیین کننده در استحکام خانواده و دوام روابط زناشویی دارد. در جلسات مشاوره خانواده هم معمولا بر این نکته تأکید می‌شود. زن و شوهرها و خصوصاً زوج های جوان باید در نظر داشته باشند که داشتن محبت قلبی تضمین‌کننده‌ی یک رابطه زناشویی مستحکم نیست. مشاوران خانواده تأکید دارند که زوجین بایستی این محبت را هم در گفتار و هم در رفتار نشان دهند. علاوه بر این گفتار افراد و جملاتی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنند هم باید به گونه‌ای باشد که شریک زندگی را آزرده خاطر نکند و در بین زوجین نوعی همدلی و محبت را بیان کند.
 

تأثیر  گفتار بر روابط زناشویی (مستخرج از جلسات مشاوره خانواده)

در جلسات مشاوره خانواده معمولاً دیده می‌شود که زوجین از نوع صحبت و جملاتی که همسرشان استفاده می‌کنند، گلایه دارند. این موضوع در بین مردان رایج‌تر است. مردان معمولاً به خاطر خستگی کار و فشارهای زندگی، کمی تندخو می‌شوند. و همین امر باعث می‌شود که از جملاتی که شایسته همسرشان نیست استفاده کنند. همین موضوع باعث می‌شود روابط زناشویی آنها نیز به سردی رود و زوجین از یکدیگر دلخور باشند. به همین خاطر در ادامه نمونه‌هایی از جملات پرکاربردی که در زندگی استفاده می‌شود، آورده شده است. و در جلوی آن‌ها جملات مناسبی که حاصل جلسات مشاوره خانواده می‌باشد، ارائه شده است. استفاده از این جملات می‌تواند به داشتن روابط زناشویی مستحکم کمک کند.
 

جملات جایگزین پرکاربرد که از جلسات مشاوره خانواده به دست آمده است

بعضی از عبارات به رابطه زناشویی و روابط اعضای خانواده صدمه می زنند. ما می توانیم عبارات بهتری را جایگزین آنها کنیم. در در جلسات مشاوره خانواده رهیاب تلاش کرده ایم به جای جملاتی که معمولا استفاده می شود، جملاتی را به عنوان جایگزین معرفی کنیم تا بتوانیم به استحکام روابط زوجین کمک نماییم. در ادامه بعضی از این عبارات ذکر شده است:

1. جملاتی که معمولاً استفاده می ‌شود: هر کاری دوست داری انجام بده. جملات جایگزینی که از جلسات مشاوره خانواده به دست آمده: بیا تصمیم بگیریم چی کار کنیم.

2. جملاتی که معمولاً استفاده می ‌شود: تو اصلاً به من کمک نمی کنی. جملات جایگزینی که از جلسات مشاوره خانواده به دست آمده: من بدون کمک تو کارم سخت می شه.

3. جملاتی که معمولاً استفاده می ‌شود: تو این کار رو از عمد انجام دادی. جملات جایگزینی که از جلسات مشاوره خانواده به دست آمده: می دونم این یک حادثه بود.

4. جملاتی که معمولاً استفاده می ‌شود: اگر رژیم نگیری وزن کم نمی کنی. جملات جایگزینی که از جلسات مشاوره خانواده به دست آمده: وزن کم کردن سخته ولی می دونم از پسش بر میای.

5. جملاتی که معمولاً استفاده می ‌شود: بهت گفتم اینجوری نمی شه. جملات جایگزینی که از جلسات مشاوره خانواده به دست آمده: بهتره دفعه دیگه یه راه دیگه رو امتحان کنی.

6. جملاتی که معمولاً استفاده می‌ شود: نمی خوام باهات حرف بزنم. جملات جایگزینی که از جلسات مشاوره خانواده به دست آمده: بیا بعدا راجع بهش صحبت کنیم.

منبع: allprodad - نویسنده: مهگل مرتضوی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.