محرمانه با زن و شوهر

یکی از اصلی ترین روشی که سبب آرامش و لذت از زندگی می‌شود، داشتن یک رابطه جنسی سالم است و برای اینکه یک رابطه خوبی داشته باشیم باید شناخت کافی از طرف مقابل خود پیدا کنیم و ذهن و جسم خودمان را آماده سازیم تا یک رابطه نیکویی برقرار کنیم. ما در این نوشتار به توصیه های که در دین اسلام برای داشتن یک رابطه خوب اشاره دارد می‌پردازیم.
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
محرمانه با زن و شوهر
یکی از عواملی که سبب سرد مزاجی در خانم ها می‌شود این است که در رابطه جنسی فقط مرد ارضا می‌شود و نیاز زن تامین نمی‌شود.
 

مقدمه 

برای ازدواج فوائد بسیاری می‌توان ذکر کرد. و اگر بخواهیم  یکی از مهمترین کارکردهای ازدواج را نام ببریم، می‌توان به تامین نیازهای جنسی همسر اشاره کرد. زن و شوهر های که از راه درست می‌توانند این نیاز های یکدیگر را برطرف و تامین سازند، در زندگی خود بیشتر از عشق، تفاهم و محبت بهره می‌برند. اما در مقابل این زوج خوشبخت، گروهی هستند که توانایی برقراری ارتباط جنسی خوب را ندارند و نمی‌توانند نیاز جنسی یکدیگر را ارضا کنند بخاطر همین در زندگی آنها تیرگی روابط و سستی بنیان خانواده را به راحتی می‌توانیم احساس کرد. برای رابطه جنسی خوب، نیازمند این هستید که نیاز ها و توقعات طرف مقابل را بشناسید و طبق آنها عمل کنید تا مایع آرامش و آسایش یکدیگر شوید. 

دین اسلام مانند یک نقشه راه می‌ماند که برای تمام مسیرها یک نقشه و راه چاره ای دارد. برای رابطه زناشویی هم توصیه های مدبرانه ای در دین مبین اسلام وجود دارد که سبب آرامش و مانایی نسل و جامعه می‌شود و جامعه را از افتادن در رابطه های نامشروع حفظ می‌کند. در این نوشتار می‌خواهیم به توصیه های که در دین اسلام برای برقراری ارتباط جنسی و رفع نیازهای جنسی دارد، رسیدگی کنیم.
 

محرمانه با زن و شوهر

1. ایجاد مکان شخصی (جایگاه اختصاصی) 
برای برقراری رابطه جنسی خوب، باید یک مکان خلوتی را انتخاب کنید تا هیچ نگرانی و اضطرابی وجود نداشته باشید. چون بر اساس فطر بشری، رابطه های عاشقانه در سایه آرامش است که بوجود می‌آید. 

نکته: زن و شوهر باهوش برای خودشان اتاق مخصوص دارند و زمان رابطه آنها در یک ساعتی از شبانه روز است که فرزندان نباشند. اگر در جایی که می‌خواهید نزدیکی کنید، کودکی باشد و صدای شما را بشنود بر روی شخصیت و آینده این کودک تاثیر منفی خواهد داشت و لذتی خاصی برای شما هم نخواهد داشت. امام صادق (علیه‌السلام) از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می‌کند که حضرت فرمودند: سوگند به کسی که جانم در دست اوست، اگر مردی در حالی که با همسرش بیامیزد که در خانه کودکی آنها را ببیند یا صدا یا نفس شان را بشنود، آن کودک هرگز رستگار نمی‌شود و آن کودک یا پس زناکار خواهد شد. [1] 
 
2. خودتان را آراسته و تمیز کنید
اگر برای همسر خود ارزش قائل هستید و می‌خواهید که برای او و خودتان روزهای خوشی را رقم بزنید باید برای همسر خود در زمان نزدیکی به صورت تمیز و مرتب ظاهر شوید. دوست داشتن تمیزی و مرتب بودن در ذات آدمیان است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند :شما مردان باید برای همسرتان آن طور آماده شوید که دوست دارید او برای شما آماده شود. [2] 

از عطرهای خوشبو و لباس های زیبا در رخت خواب خود استفاده کنید تا این همخوابی برای شما لذت بخش باشد. در روایت هم تاکید شده که خوشبو ترین عطرها، پوشیدن بهترین لباس‌های خود و خود را آراسته کردن برای شوهر و همسر سفارش زیادی شده است. 

نکته: اگر شما با سر و وضع نامرتب به رختخواب بروید باید این نکته را بدانید که از قلب همسرتان خارج می شوید. 
 
3. نیازهای هر دو طرف باید تامین گردد
یکی از عواملی که سبب سرد مزاجی در خانم ها می‌شود این است که در رابطه جنسی فقط مرد ارضا می‌شود و نیاز زن تامین نمی‌شود.  همین عدم تامین سبب می‌شود تا زندگی را برای شما تیره و تار کند.معمولا در رابطه جنسی، شروع کننده مرد است که به سمت زن می‌رود اما این دلیل نمی‌شود که تنها به نیاز مرد رسیدگی شود بلکه باید با هنرمندی، زن را به اوج لذت جنسی برساند. در روایات بسیاری بر برآورده ساختن نیاز زن و ضایع نکردن حق او تاکید شده است[3] پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) آمیزش مرد بدون توجه به آمادگی زن را ستم به او دانسته اند. [4] 

توجه به داستان واقعی: بنده خدایی به من رجوع کرد و شروع کرد از مشکلات زندگی خود گفت: ریشه مشکلات آنها از آنجایی شروع شد که مرد فقط خودش را می‌دید و هیچ توجهی به نیازهای جنسی آن زن نداشت و زندگی خود را تباه ساخت. 
 
4. خیانت ذهنی نداشته باشید
در هنگامی که می‌خواهید با همسرتان همبستر شوید باید ذهن و روح خودتان را از وجود زن های دیگر خالی کنید و با آرامش کامل به سراغ همسرتان بروید، چون هر گونه رفتاری که سهم همسر در آن نادیده گرفته شود، ناخواسته از لطافت این رابطه می کاهد.

تذکر: هیچ مردی دوست ندارد که زمانی که با همسرش نزدیکی می‌کند، زن او به کس دیگری فکر کند. هیچ زنی هم دوست ندارد که شوهرش در حال نزدیکی با او به کسی دیگر فکر کند. پس تمام تفکر خود را بر روی رابطه خودتان بگذارید تا لذت بیشتری ببرید. 
 
5. پاسخگویی به موقع
اگر در زمان نیاز بتوانید یاور خوبی برای همسرتان باشید، ذهن و قلب او را تسخیر خواهید کرد. اما اگر پاسخگوی خوبی برای نیازهای جنسی او نباشید، او برای ارضا کردن آن به کارهای دیگری دست خواهد زد و باعث ناراحتی و آزردگی خاطر شما و خودش می‌شود. در اهمیت این ماجرا همین بس که در روایت بیان شده اگر شوهرت درخواست رابطه کرده و اگر بالای شتر هم هستی باید قبول کنید. این روایت تاکید بر اهمیت این ماجرا دارد که نباید با سهل انگاری به آن نگاه کرد. 

نکته پایانی: بهترین روشی که می‌توانید در قلب هم جا پیدا کنید این است که  این نکات بیان شده را جامه عمل بپوشانید تا یک رابطه جنسی خوب و سالمی برقرار کنید و محبوب قلب یکدیگر شوید. 

پی نوشت :
[1] حر عاملی، وسائل الشیعة، جلد 20، صفحه 133
[2] حر عاملی، وسائل الشیعة، جلد 20، صفحه 212
[3] محمد بن محمد اشعث‌، الجعفریات، صفحه 91
[4] حمیری، قرب الاسناد، قم : موسسه آل البیت (علیهم السلام) ، چاپ اول 1371، صفحه 160


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما