تاثیر گرم مزاجی زوج ها در ازدواج

وقتی قرار است فردی را به عنوان همسرتان انتخاب کنید یادتان باشد که توجه به مزاج او اهمیت دارد. از دیدگاه بسیاری از حکمای شیوه‌های طبیعی درمان، اگرچه میزان تفاهم و همفکری زن و مرد برای داشتن زندگی شاد و موفق ضروری است اما توجه به نوع مزاج دو طرف و تفاوت‌های طبعی میان زوجین نیز می‌تواند روند زندگی را جذاب‌تر و شادتر سازد. با ما همراه باشید.
شنبه، 24 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاثیر گرم مزاجی زوج ها در ازدواج
فرد گرم مزاج با فرد گرم مزاج و فرد سرد مزاج با فرد سرد مزاج ازدواج کند، زیرا در غیر این صورت زن و شوهر به سختی می توانند تمایلات عاطفی و جنسی همدیگر را درک و تحمل کنند.
 

هماهنگ بودن مزاج، ملاکی برای ازدواج می باشد؟

یکی از کارهایی که قبل از ازدواج باید انجام داد، آزمایش‌های مختلف مانند آزمایش ژنتیک و... است اما برخی زوج‌ها قبل از ازدواج تست مزاج شناسی هم می‌دهند تا با خلق‌وخوی هم بیشتر و بهتر آشنا شوند.

گرم مزاجی و سردمزاجی درجه‌ها و رتبه‌های مختلفی دارد. برخی از گرم ‌مزاجان در اوج گرم‌ مزاجی قرار دارند و در برخی گرم ‌مزاجی به سمت اعتدال میل می‌کند و این مسئله در مورد سرد مزاجان نیز صادق است.

خصوصیات افراد گرم مزاج: معمولا حرارت بدن‌شان بالاست، زیاد صحبت می کنند، پرمو و عضلانی هستند، با خوردن خوراکی‌ها و غذاهایی که طبع گرم دارند برون‌ریزی‌های پوستی از خود نشان می‌دهند، خواب این افراد سبک است، از گرما بیزارند و غالب آن ها استعداد چاقی ندارند و پس از ازدواج موفقیت بیشتری در زندگی زناشویی دارند.

خصوصیات افراد سرد مزاج: موهای نازک و کم‌پشت دارند، حرکات‌شان آرام و کند است، کم حرف می‌زنند، خوابی سنگین دارند و با خوردن خوراکی‌های سرد دچار آبریزش دهان و پرآبی دهان می‌شوند. استعداد چاقی در این گروه بسیار زیاد است تا حدی که این گروه معتقدند با نوشیدن آب نیز چاق می‌شوند.

افراد سردمزاج معمولا در زندگی زناشویی‌ خود نیز سردند و به طور کلی حرارت درونی بدن‌شان کم است و این مسئله ممکن است به مرور زمان روند زندگی را با اختلال و مشکلاتی درباره روابط زناشویی روبه‌رو کند.

توان مدیریتی در گرم مزاج ها
افراد گرم مزاج پرجنب ‌و جوش هستند و توان مدیریتی در آنها بیشتر است. اگر بخواهیم از میان دو فرد گرم مزاج و سرد مزاج یکی را به‌عنوان مدیر انتخاب کنیم قطعا فرد گرم مزاج مدیر بهتری خواهد بود و توانایی بیشتری از خود نشان خواهد داد. به طور کلی افراد گرم مزاج معمولا مدیرترند و افراد سردمزاج در مواجهه با این گروه حالت پیرو دارند. معمولا مردان در گروه گرم مزاج ها و زنان در گروه سرد مزاج‌ها قرار می‌گیرند و خلق ‌و خوهای اخلاقی مربوط به خود را دارند.
 
مدتی است برخی مراکز مشاوره قبل از ازدواج آزمون مزاج‌شناسی انجام می‌دهند. این کار را توصیه می‌کنید؟
برای انتخاب همسر ملاک های مهمتری وجود دارد. ضمن اینکه ممکن است انجام این آزمون مشکلات زوج را بیشتر کند و طرفین به یکدیگر بر چسب‌ های مختلفی بزنند برای همین خیلی با انجام این کار موافق نیستم.

بهترین حالت این است که مزاج آقا گرم و مزاج خانم سرد باشد. چرا؟ چون آقایان پر کارتر از خانم‌ها هستند و خانم ‌ها هم باید بیشتر از آقایان بتوانند خشم شان را کنترل کنند که این موضوع در دعواهای خانوادگی تاثیر خوبی دارد.
 

آیا مزاج‌ها تاثیری در باروری دارند؟

مزاج ها تاثیری در باروری تاثیر بسزایی ندارند اما کیفیت اسپرم آقایان با افزایش سن کاهش می‌یابد و برای همین توصیه می‌شود تا قبل از 30 سالگی برای بچه‌دار شدن اقدام کنند.
 

زن و شوهر باید دارای مزاج یکسانی باشند

با بررسی روی مزاج ها مشخص شده است گرم مزاجان افرادی فعال و پرجنب وجوش و افراد سرد مزاج کند و کم انرژی هستند. در نتیجه برای ایجاد عشق و صمیمیت زوجین و تطابق جسمی و جنسی آنان، زن و شوهر باید دارای مزاج یکسانی باشند. یعنی فرد گرم مزاج با فرد گرم مزاج و فرد سرد مزاج با فرد سرد مزاج ازدواج کند، زیرا در غیر این صورت زن و شوهر به سختی می توانند تمایلات عاطفی و جنسی همدیگر را درک و تحمل کنند.

فردی که گرم و پرانرژی است در کنش ها و واکنش های جنسی یا حتی خلقی و احساسی پررنگ تر و سریع تر از فرد سرد و منفعل جنسی است و این همان عاملی است که موجب نارضایتی زناشویی می شود و خوب است بدانید این مسأله در مورد تفاهم و همدل بودن دو دوست هم صادق است.

در میان مشکلات جنسی آنچه بیشتر در جامعه ما مشاهده می​ شود، ضعف، ناتوانی و سردی میل جنسی است که برای به تعامل رسیدن زوجین در این زمینه، فردی که میل جنسی اش زیاد است باید از مواد غذایی کاهنده میل جنسی و فردی که از این لحاظ ضعیف است باید از غذاهای مولد این میل استفاده کند.

البته این را بدانید با مواد غذایی طبع گرم هیچ گاه یک فرد سرد مزاج را نمی توان گرم مزاج کرد و اگر هم بتوان او را تغییر داد بسیار اندک خواهد بود. در طب سنتی آمده است که برای تقویت میل جنسی باید با مصرف مواد مغذی همه اعضا از جمله قلب، کبد، معده، کلیه، مغز و سیستم تناسلی را تقویت کرد.

منبع: مرکز مشاوره رهیاب


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.