داوران سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی

محمدرضا اصلانی، محمدحسین فرج، احمد پهلوانیان، مهدی نادری و طیبه فلکیان 72 اثر منتخب بخش های مستند و داستانی جشنواره فیلم رضوی را داوری می کنند.
دوشنبه، 28 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
داوران سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی
ویرایش عکس تیر 99

به گزارش راسخون از کمیته خبری سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی؛ اعضای هیئت داوران 27 فیلم مستند و 45 فیلم داستانی منتخب را داوری و برگزیدگان هر بخش را در مراسم اختتامیه که 30 آبانماه برگزار می شود، معرفی خواهند کرد.
 
محمدرضا اصلانی
محمدرضا اصلانی ، شاعر، سینماگر و هنرپژوه، متولد سال ۱۳۲۲ در رشت و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر فعلی) است.وی دوره آموزش فیلمسازی را در وزارت فرهنگ و هنر گذرانده است.
جامعه هنری ایران در ابتدا محمدرضا اصلانی را با اشعارش شناخت. او از شاعران فعال و مطرح موج نوی دهه چهل بود که اشعارش امیدی در میان هواداران شعر مدرن برانگیخته بود.
اصلانی فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را از سال 1346 و با ساخت فیلم مستند " جام حسنلو" آغاز کرد و سپس آثاری چون "بد بده"، "با اجازه"، "چنین کنند حکایت"، "تاری خانه"، "فهرج"، "مش اسماعیل"، "ابوریحان بیرونی"، "میراث یشه"، "چیغ" و "دل جهان" را جلوی دوربین برد.
وی مستندسازی ا‌ست که در دهه ی چهل شاعرانگی را به سینمای مستند ایران افزود.
 
محمد حسین فرج
محمدحسین فرج متولد سال 1343 از تهران است. وی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، دانش آموخته دانشگاه هنر، دانشکده سینما تئاتر، کارشناسی فیلمبرداری ،دانشگاه آزاد، دانشکده هنر و معماری و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است.
محمدحسین فرج ورود به سینما را از سال 1361 با حضور در کانون سینماگران آماتور ایران که بعد ها تبدیل به انجمن سینمای جوان گردید، آغاز نمود. پس از ورود به دانشگاه در اولین سالهای بازگشایی پس از انقلاب ، در حین گذران دوره تحصیلی در لابراتوار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شد. در این سالها بخش های مختلفی از فنون سینما نظیر قطع نگاتیو، اتالوناژ و جلوه های بصری را تجربه نمود و پس از گذران دوره سربازی دستیاری فیلمهای سینمایی عشق من شهر من، دلاوران کوچه دلگشا و چشم شیطان را در کنار حسن پویا انجام داد اما به دلایل شخصی این فعالیت را ادامه نداد.
شروع تدریس را از سال 1369 در دانشگاه آزاد اسلامی/ دانشکده هنر و معماری و در رشته عکاسی آغاز نمود که تا سال 1384 ادامه داشت. همچنین تدریس در دانشگاه سوره اصفهان، دانشگاه سپهر اصفهان، فرهنگ و هنر یزد و صدا و سیما و تهران نیز در کارنامه او وجود دارد.
در طول این سالها همراه با تدریس، چندین فیلم کوتاه نیز فیلمبرداری نمود مثل نان و نمک (محمد شهبا) و انون (انوشه منادی). سپس مدیر فروش تجهیزات سینمایی و عکاسی شرکت نمادین بوده وتعدادی زیادی برنامه و مستند های تبلیغاتی ویدیویی و تلویزیونی را به انجام رساند. پس از بازگشت به سازمان سینمایی، در آغاز معاون دفتر مطالعات و توسعه دانش سینمایی سازمان سینمایی گردید و هم اکنون نیز مدیرکل دفتر توسعه فناوری سازمان سینمایی بوده و مسئولیت مراکز فنی سینمایی را عهده دار می باشد.
نام او در بسیاری از فیلم های کوتاه ، دانشجویی و سینمایی ، از آپارتمان شماره 13 ( یدا.. صمدی) تا یه حبه قند( رضا میرکریمی) دیده می شود. از او تعدادی مقاله و ترجمه کتاب "مرجع کوچک نورپردازی" نیز به چاپ رسیده است.

دکتراحمد پهلوانیان
احمد پهلوانیان متولد سال 1354 در یزد است. وی دکترای فلسفه اسلامی دارد و هم اکنون مدیرکل مرکز صدا و سیمای مرکز یزد است.
از جمله سوابق مسئولیتی و فعالیت های وی را می توان : مدرس دانشگاه، رییس دانشکده صدا و سیما-قم، قاءم مقام مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما ، مدیر کل خدمات رسانه ای مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما ، مدیر خانه هنر و اندیشه مرکز پژوهش¬های اسلامی صدا و سیما ( 6 سال) ، مدیرپژوهش برنامه ای و نگارش فیلم نامه مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما ، مدیر جشنواره بین المللی طوبی، دبیر علمی جشنواره سراسری هنر آسمان، مدیر گروه فیلم¬نامه نویسی مدرسه اسلامی هنر، تولید برنامه تلوِیزیونی، بیش از 1000 دقیقه مشاور مذهبی و کارشناس فیلم نامه (موارد متعدد برنامه های تلویزیونی)، داوری فیلم نامه، و تولید تلویزیونی جشنواره های هنرآسمانی طوبی سینمای جوان و ... را نام برد.
همچنین از دکتر احمد پهلوانیان آثار و تألیفاتی چون؛ رابطه نفس و بدن از نظر ملاصدرا ، دست-های تنهای من، با من حرف بزن ، غریبه آشنا ، من باید موفق شوم و ... منتشر شده است.
 
مهدی نادری
مهدی نادری تهیه کننده و کارگردان سینمای مستقل، نویسنده فیلم‌نامه و تدوین‌گر است. او در سال ۱۳۸۹ با اولین فیلم‌اش، «بدرود بغداد»، به عنوان نماینده سینمای ایران به هشتاد و یکمین دوره جوایز سالیانه‌ی آکادمی علوم و فنون هنرهای متحرک (اسکار) راه یافت. از عمده جوایز داخلی و بین‌المللی نادری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بهترین کارگردان سینمای مستند در هفتمین جشن خانه سینما، جایزه استعداد درخشان انجمن منتقدین سینما، بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی تامپره فنلاند، بهترین فیلم جشنواره تورون لهستان، بهترین فیلم مردم‌شناسانه جشنواره پارنو استونی، بهترین تجربه از کمپ استعدادهای جوان برلین، بهترین فیلم جشنواره دوسالانه ویسبادن آلمان و ...
نادری تاکنون عضویت در هیئت های انتخاب و داوری جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی فراوانی را در کارنامه ی کاری خود دارد. از جمله جشنواره ژنو. جشنواره ورشو. جشنواره سینه موندی پراگ. جشنواره برن و ...همچنین ریاست هیئت داوران جشنواره ی مولتی مدیای بارباکان اسلواکی با حضور سینماگر بزرگ مجارستانی "بلا تار" از جمله ی مهمترین آنهاست.
 
طیبه فلکیان
طیبه فلکیان متولد ۱۳۴۱ یزد، تهیه‌کننده، کارگردان
فلکیان سرپرست دفتر انجمن سینمای جوانان یزد، خانه فرهنگ بانوان و آموزشگاه‌های هنری این شهر بوده و در حال حاضر مسئول امور استان‌ها و مناطق انجمن سینمای جوانان ایران است. او ساخت فیلم‌های مستند و داستانی «آیینه»، «خانه سفید است» (این فیلم ۱۳ بار حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را تجربه کرده است)، «نایریکا»، «میراث عشق»، «سرایی به رنگ اصفهان»، «از پاکوه تا شیرکوه» و «ترانه باران» را در کارنامه خود دارد.
وی عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان عضو هیئت انتخاب هجدهمین جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران و یازدهمین جشنواره بین‌المللی، عضو هیئت انتخاب فیلم‌های مدرسین هفتمین جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران ویژه منطقه – یک کشور در خرم‌آباد، عضو هیئت انتخاب فیلم‌های مدرسین هفتمین جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران ویژه منطقه ۳ کشور در قزوین، عضو هیئت انتخاب اولین جشنواره فیلم کوتاه انگیزش فروردین ۸۶، دبیر دومین و سومین جشنواره تئاتر کودکان پیش‌دبستانی سال ۷۶ – 1375، داور چهارمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان – اهواز – سال ۸۶، هیئت انتخاب و داوری جشنواره انگیزش فروردین سال ۸۶ بوده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما