چگونه مشکل کار نکردن شارژ سریع را در تلفن همراه حل کنیم؟

در گذشته یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند را آزار می‌داد آهسته شارژ شدن باتری گوشی بود. دلایل مختلفی سبب بروز این مشکل بودند. اما امروزه به کمک فناوری فست شارژ این مشکل حل شده است. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه داده ایم.
شنبه، 18 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه مشکل کار نکردن شارژ سریع را در تلفن همراه حل کنیم؟

شارژ سریع یا فست شارژ

در گذشته برای کامل شارژ شدن باتری گوشی، به زمانی بین 2 الی 3 ساعت نیاز داشتیم که زمان بسیار زیادی بود و وقت زیادی را هدر می داد.

این موضوع باعث می شد که کاربر در حین شارژ گوشی مجبور به استفاده از آن نیز شود که امری خطرناک و در عین حال مضر برای گوشی و باتری آن به شمار می رود.

فناوری شارژ سریع (Fast Charge) به کاربران گوشی های هوشمند کمک کرد تا سرعت شارژ مجدد گوشی خود را بسیار بالاتر برده و آن را به مدت زمان بین 20 الی 45 دقیقه کاهش دهند.

این صرفه جویی در وقت به کاربران این امکان را می دهد که در هنگام شارژ گوشی برای مدت کوتاهی از آن استفاده نکنند تا به گوشی نیز آسیبی وارد نشود.

امروزه فناوری شارژ سریع در اکثر گوشی های هوشمند به کار گرفته شده است و تمامی پرچمداران و حتی گوشی های میانرده، به آن مجهز هستند.

اما گاهی اوقات ممکن است با این ویژگی کاربردی به مشکلاتی برخورد کنیم که موجب شود به خوبی کار نکند و یا بطور کامل از کار بیفتد.

ما در گذشته درباره دلایل شارژ نشدن گوشی نیز سخن گفتیم که در ادامه این مبحث قصد داریم این بار به مشکلات شارژ سریع بپردازیم.
 

مشکل شارژ سریع در گوشی

تاکنون کاربران زیادی اعلام کرده اند که شارژ سریع گوشی آن ها به درستی کار نمی کند و زمان به شارژ کامل رسیدن باتری تلفن همراه آن ها بسیار زیاد شده است.این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد که از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری سر چشمه می گیرد.

ما در ادامه به تعدادی از محتمل ترین این عوامل اشاره خواهیم کرد تا با استفاده از آن بتوانید مشکل شارژ سریع گوشی خود را برطرف کنید.
 

نکته

پیشنهاد می کنیم که قبل از انجام هر کاری، یک بار تلفن همراه خود را خاموش و روشن کنید تا اگر مشکلات و باگ های نرم افزاری سبب بروز این مشکل شده اند به طور خودکار رفع شوند.
 
غیر فعال شدن شارژ سریع
یکی از مهمترین دلایلی که باعث از کار افتادن شارژ سریع می شود، غیر فعال شدن آن از طریق تنظیمات گوشی است که کاملا نرم افزاری بوده و به سادگی قابل رفع می باشد.

اکثر گوشی هایی که از فست شارژ پشتیبانی می کنند، دارای قابلیتی برای فعال و غیر فعال کردن آن هستند که از طریق تنظیمات گوشی در دسترس می باشد.

گاهی اوقات ایجاد تغییرات در تنظیمات گوشی و یا نصب برنامه هایی خاص، ممکن است باعث غیر فعال شدن شارژ سریع گوشی شود.

برای رفع این مشکل کافی است به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و از بخش تنظیمات مربوط به باتری، قابلیت Fast Charge را یک بار دیگر فعال کنید.
 
خرابی کابل شارژر
یکی دیگر از محتمل ترین دلایلی که منجر به ایجاد مشکل در شارژ سریع گوشی می شود، خرابی کابل شارژر است.

اگر کابل شارژر شما به هر دلیلی دچار صدمه شود، شارژر شما دیگر توانایی شارژ گوشی را ندارد و یا در ساده ترین حالت باعث می شود تا قابلیت شارژ سریع آن از کار بیفتد.

بهتر است در مواجهه با مشکل فست شارژ گوشی، قبل از هر اقدامی کابل شارژر را با یک کابل شارژر مطمئن تعویض کنید تا از سالم بودن کابل خود اطمینان حاصل کنید.
 
خرابی شارژر
علاوه بر کابل شارژ، خرابی خود شارژر نیز می تواند دلیلی بر مشکل شارژ سریع گوشی باشد.

متاسفانه وجود مدل های فیک و بی کیفیت انواع شارژر های فست شارژ، باعث شده است تا خریداران نتوانند به اجناس با کیفیت و اصل به راحتی دسترسی پیدا کنند و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از این شارژر ها پس از مدت کوتاهی از کار بیفتند.

برای رفع این مشکل بهتر است یک بار با استفاده از یک شارژر فست شارژ دیگر که از صحت عملکرد آن اطمینان دارید، اقدام به شارژ نمودن گوشی خود نمایید تا از خراب بودن شارژر خودتان، اطمینان حاصل کرده باشید.
 
خرابی سوکت شارژ و USB
یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای شارژ سریع گوشی های هوشمند رخ دهد، خرابی سوکت شارژ یا همان USB گوشی می باشد.

اگر این سوکت دچار آلودگی، شکستگی، اتصال و یا قطعی شود، به احتمال بسیار زیادی در هنگام شارژ گوشی خود با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

اگر هیچکدام از عوامل بالا، در ایجاد مشکل شارژ سریع گوشی شما دخیل نباشند، احتمالا خرابی سوکت شارژ باعث این مشکل شده است که تنها با مراجعه به متخصصین قابل رفع می باشد و باید سوکت را تعویض نمایید.
 
نصب برنامه های مختلف
اگر اخیرا از برنامه هایی استفاده می کنید که به بخش شارژ و یا مدیریت گوشی شما دسترسی دارند، ممکن است این برنامه ها باعث از کار افتادن شارژ سریع گوشی شما شده باشند.

برای اطمینان از این موضوع پیشنهاد می کنیم یک بار گوشی خود را در حالت Safe mode روشن کنید تا تمامی برنامه های غیر ضروری آن متوقف شده و تنها برنامه های اصلی گوشی در حالت اجرا قرار بگیرند.

پس از آن شارژر را به گوشی متصل کنید. اگر شارژر به خوبی عمل کرد و فست شارژ دوباره به کار افتاد، به معنی این است که برنامه ای در گوشی شما سبب از کار افتادن این قابلیت شده است.

پس دوباره باید به حالت معمول بازگشته و با توجه به دسترسی های برنامه های مختلف، آن دسته از برنامه ها را که به بخش شارژ و مدیریت گوشی دسترسی دارند را متوقف کنید.
 
بازگشت به تنظیمات کارخانه
اگر هیچکدام از روش های ذکر شده در بالا، نتوانست مشکل شما را رفع نماید، بهتر است یک بار گوشی تلفن همراه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار حتما از فایل های خود در گوشی بکاپ تهیه نمایید تا در صورت پاک شدن آن ها، بتوانید به این فایل ها دسترسی داشته باشید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما