RESIDENT EVILAFTERLIFE) اهريمن ساکن زندگي بعد از مرگ)

يکشنبه، 24 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
RESIDENT EVILAFTERLIFE) اهريمن ساکن زندگي بعد از مرگ)

RESIDENT EVIL: AFTERLIFE
اهريمن ساکن: زندگي بعد از مرگ
(اکشن/ ترسناک/ علمي تخيلي/هيجاني)
نويسنده، کارگردان و تهيه کننده: پل اندرسن. بازيگران: ميلا يوويچ ( آليس)، الي لارتر ( کلر ردفيلد)، ونت ورث ميلر ( کريس ردفيلد)، شان رابرتز ( آلبرت)، اسپنسر لاک ( ک – مارت). 97 دقيقه. درجه نمايش:R
داد و ستد بين توليد کننده و مصرف کننده!
اهريمن ساکن: زندگي بعد از مرگ چهارمين فيلم از مجموعه فيلم هاي اهريمن ساکن است. اولين فيلم اين مجموعه، اهريمن ساکن، در سال 2002 به نويسندگي و کارگرداني پل اندرسن عرضه شد. حضور پررنگ و چشمگير ميلايوويچ، ستاره ي اوکرايني تبار، در نقش قهرمان زامبي کش فيلم، تماشاگران پرشمار و دائمي اي براي اين فيلم و دنباله هاي بعدي اش فراهم ساخت. اهريمن ساکن در اصل مبتني بر يک بازي ويدئويي ( کپ کام) بود؛ بازي اي که در آن کماندوها به جنگ زامبي ها مي رفتند و آنها را از پا درمي آوردند. پل اندرسن در سال 1994 با ارايه ي فيلم نبرد مرگبار بر اساس يک بازي ويديوئي، در واقع پيشگام ساخت فيلم هاي سينمايي مبتني بر بازي هاي ويديويي محبوب به شمار مي رود. آندرسن که از کارگرداني قسمت هاي دوم و سوم مجموعه فيلم هاي اهريمن ساکن خودداري کرده و فقط به تهيه کنندگي و نويسندگي اين فيلم ها بسنده کرده بود، حالا دوباره بر صندلي کارگرداني فيلم نشسته و نتيجه ي کارش شباهت بسياري به اولين فيلم اهريمن ساکن پيدا کرده است. اندرسن در اولين فيلم اين مجموعه به وفور از فيلم هاي معروف زامبي اي و غيرزامبي اي- از بيگانه ها و مردگان زنده تا سپيده ي مردگان و ارواح مريخ – سود جسته بود. وي در تازه ترين قسمت از مجموعه فيلم هاي اهريمن ساکن به سراغ فيلم هاي ماتريکس، فيلم هاي جورج رومرو و حتي فيلم هاي داريو آرجنتو رفته. به اين ترتيب اهريمن ساکن: زندگي بعد از مرگ تا حدي يک فيلم زامبي اي، تا حدي يک فيلم اکشني کارتوني وار و تا حدي ماتريکسي است. فيلم از انباشتگي مفرط در رنج است. اما اگر حوصله داشته باشيد و بتوانيد فيلم را تا آخر تحمل کنيد، بي شک از برخي لحظه هاي ناب بي نصيب نخواهيد ماند. به زبان ديگر، فيلم تهي از لحظات سرگرم کننده نيست. اندرسن تمايل بيش از حدي داشته که تماشاگران را با ارايه ي صحنه هاي اکشن خشنود کند. فيلم با وجودي که به ندرت ترسناک است- به عنوان يک فيلم زامبي اي- و از خلق هيجان واقعي عاجز است اما در مجموع سر تماشاگران را گرم مي کند، بدون اينکه مولد هيچ انديشه اي باشد.
در قسمت چهارم، آليس ( ميلا يوويچ)، قهرمان زامبي کش قسمت هاي قبلي، همچنان در صدد نابود کردن شرکت شيطاني و اهريمني « آمبرلا» است؛ شرکتي که با رها کردن « ويروس تي» موجب خلق انبوهي از زامبي ها شده است. آليس به گروهي از جان به در بردگان که در داخل يک زندان گير افتاده اند و در خطر حمله ي زامبي ها قرار دارند مي پيوندد و رهبري آنها را بر عهده مي گيرد. هدف آنها فرار از مهلکه ي زامبي ها و رفتن به مکان مرموزي به اسم « آرکاديا» است که تصور مي کنند در آنجا کاملاً امن و امان خواهند بود...
طرح داستاني فيلم در حداقل ممکن سامان يافته. اين به اصطلاح طرح داستاني حداقل در واقع بهانه يا توجيهي است براي عرضه ي صحنه هاي اکشن تماشاگر خشنود کن. و البته تماشاگر چنين فيلم اساسا به هيچ توجيهي داستاني اي همه نياز ندارد. فروشنده و خريدار هر دو دقيقاً مي دانند که چه کالايي را دارند توليد و مصرف مي کنند. در چنين بده و بستاني، نه تنها داستانگويي و داستان پردازي که شخصيت پردازي و بازيگري نيز به مراتب پائيني فروکاسته مي شود. در اينجا تنها چيزي که تا حدي به داد فيلمساز مي رسد، ويژگي سه بعدي بودن فيلم است.
خوشبختانه، اهريمن ساکن: زندگي بعد از مرگ از آن نوع فيلم هاي سه بعدي نيست که آن را بعد از پايان فيلم، سه بعدي کرده باشند. فيلم اساسا به صورت سه بعدي فيلمبرداري شده و همين باعث گرديده که کيفيت سه بعدي فيلم بسيار بالاتر از فيلم هاي سه بعدي سال هاي اخير باشد. يکي از منتقدان آمريکايي نوشته بود که فيلم حاضر بعد از آواتار، بهترين فيلم از حيث استفاده از تکنيک سه بعدي است. و انصافاً تماشاي پرواز و پرتاب گلوله ها و ديگر اشياي پرنده با حرکت سوپر اسلوموشن و به صورت سه بعدي مي تواند براي تماشاگران شيفته ي اکشن جالب و تماشايي باشد.
اهريمن ساکن: زندگي بعد از مرگ با يک بودجه ي شصت ميليون دلاري توسط شرکت فيلمسازي کلمبيا ساخته و ارائه شده است. با توجه به استقبال نسبي تماشاگران از اين فيلم بايد منتظر دنباله هاي تازه اي از مجموعه ي مذکور طي سال هاي آتي بود.
منبع: دنياي تصوير شماره 197



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.