نخستین حضور مس کرمان در بازی های آسیایی

تیم مس کرمان پس از کسب عنوان سومی در رقابت های هشتمین دوره لیگ برتر مجوز حضور در رقابت های آسیایی رابه دست آورد تا نخستین حضور بین المللی خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند.
شنبه، 1 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نخستین حضور مس کرمان در بازی های آسیایی
راسخون: نگاهی داریم به گروه D که مس کرمان در آن حضور دارد.
 
مس (ایران)
شهر: کرمان
تاسیس: دومارچ 1998
استادیوم: شهید باهنر
ظرفیت:15000نفر
مدیر عامل: عبدالرضا برهانی نژاد
سرمربی: لوکا بوناچیچ
رنگ پیراهن: نارنجی، شورت سفید وجوراب نارنجی
تیم مس کرمان که به رهبری نادر دست نشان از لیگ دسته اول فوتبال ایران به لیگ برتر صعود کرد، پس از حضور در سطح اول فوتبال ایران در فصل 85-84 شروع به درخشش کرد وبا پرویز مظلومی به مقام سوم لیگ در فصل 88-87 دست پیدا کرد وراهی لیگ قهرمانان آسیا شد. مس در آن فصل تنی چند از ستاره های ملی پوش فوتبال ایران را در اختیار داشت وبه عنوان یک پدیده بزرگ خود را مطرح کرد.
 
جام باشگاه های آسیا
تیم مس هیچگونه سابقه ای در سطوح مسایقات قاره ای ندارد واولین حضور تیم کرمانی در چمپیونز لیگ آسیاست.
 
ستاره های معروف
از ستاره های که تاکنون در تیم مس بازی کرده اند می توان به مهدی رحمتی، دروازبان کنونی تیم ملی ایران، ابراهیم خلدون، علاء عبدالزهرا ونور صبری ملی پوشان  تیم ملی عراق وزین الدی تاجدیف مهاجم تیم ملی ازبکستان اشاره کرد. در این تیم دکتر بیژن ذوالفقارنسب مربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه سابقه مربیگری دارد.
 
ستاره های فعلی
از ستاره های فعلی مس می توان به پیروز قربانی کاپیتان فصل گذشته استقلال، لوسیانو ادینیو مهاجم وگلزن قهار برزیلی ومهدی رجب زاده ملی پوش اسبق فوتبال ایران اشاره کرد.
 
السد(قطر)
شهر: دوحه
تاسیس: جاسم بن صمد استادیوم
ظرفیت: 15000
مدیر عامل: رضی احمدی
سرمربی: کازمین اولا ریو(رومانیایی)
رنگ پیراهن:سفید، شورت سفید وجوراب سفید
تیم السد قطر که سابقا الزعیم(تیم مدیران ) نامیده می شد، از باشگاه های قدیمی این کشور است که توسط 4 دانشجوی نابغه در روز 21 اکتبر 1969 تولد یافت. این تیم که در دهه های گذشته در بدو نقل وانتقالات بازیکنان ایرانی در قاره آسیا پذیرای مهره های نامداری مثل ابراهیم قاسمپور هم بود واین بازیکن به مقام کاپیتانی این تیم نیزرسید از قدرت های فوتبال قطر محسوب می شود. السدی ها که در فصل قبل  در لیگ قطر به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کردند با شرایط مطلوبی پا به مسابقات قاره ای گذاشتند.
 
جام باشگاه های آسیا
السد که در مسابقات داخلی قطر عناوین زیادی راکسب کرده، درلیگ قهرمانان آسیا بهترین عنوان را در سال 1989 به دست آورد که عنوان قهرمانی بود. درمسابقات جام درجام آسیا نیز السد در فصل 2002-2001به عنوان سومی دست پیدا کرد ودر دور جدید لیگ آسیا که از سال 2001 آغاز شد بهترین عنوان را در سال 2005 به دست آورد که به مرحله یک چهارم نهایی رسید. در باقی موارد السدی ها اغلب در مراحل مقدماتی حذف شده اند.
 
ستاره های معروف
السد قطر ستاره های بزرگ فوتبال جهان را در مقاطع مختلف به عنوان بازیکن ومربی در اختیار داشته، امرسون لیائو سرمربی تیم ملی برزیل، خورخه خوساتی سرمربی تیم ملی آرژانتین و بورامیلو تینوویچ ملقب به شیطان شلخته که سابقه شش بار حضور در جام جهانی رادارد از مربیان نامدار این تیم هستند. مائوروزاراته ملی پوش آراژنتین ومهاجم فعلی تیم لاتزیو، کارلوس تنوریو مهاجم تیم ملی اکوادور در جام جهانی، فرانک لبوف مدافع ملی پوش فرانسوی تیم چلسی وعابدی پله ستاره تاریخ فوتبال غنا وهمچنین علی دایی، کریم باقری وحسین کعبی از ایران بازیکنان نامدار تاریخ السد به حساب می آیند.
 
ستاره های فعلی
در ترکیب السد در فصل جدید می توان به طلال البلوشی هافبک طراح، عبدا... کافی مدافع میانی وخلدون ابراهیم برنده توپ طلای آسیا اشاره کرد که سه یار ملی پوش این تیم محسوب می شدند. السد سه یار برزیلی هم در اختیار دارد. آلفونسو آلوز(مهاجم) لئوناردو(مهاجم) وفیلیپه (هافبک) ستاره های خارجی تیم قطری به حساب می آیند.
 
الاهلی(امارات)
شهر: دبی
تاسیس: 1970
استادیوم: راشد استادیوم
ظرفیت:18000
مدیر عامل: محمد آل مکتوم
سرمربی: علی مهدی ( امارات)
رنگ پیراهن: قرمز، شورت مشکی وجوراب قرمز
تیم الاهلی امارات یک باشگاه حرفه ای محسوب می شود. الاهلی در دهه 1970 به مقام سومی لیگ امارات ودر سال 2006 به مقام چهارمی این لیگ دست پیدا کرده. این تیم که از شهر دبی برخاسته پس از انقلاب 1357 وکوچ بازیکنان ستاره فوتبال ایران به امارات دو چهره بزرگ تیم تاج سابق یعنی حسن نظری ومحسن روشن را جذب کرد واولین نقل وانتقالات ایرانی به نام آن ثبت شد.
 
جام باشگاه های آسیا
تیم الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا وسایر مسابقات قاره ای سابقه قابل کری ندارد وبه عنوان ومقامی دست پیدا نکرده.
 
ستاره های معروف
از ستاره های معروف تریخ الاهلی می توان به علی کریمی، فرهاد مجیدی، جوادکاظمیان، میلاد میداودی وهاشم حیدری از فوتبال ایران اشارهع کرد که هر یک در مقطعی به این تیم رونق بخشیدند. مارکوس آسا نسا ئو هافبک وسط تیم ملی برزیل و رناتو بازیکن تیم گرمبوی برزیل نیز از دیگر ستاره های خارجی تاریخ این باشگاه شهر دبی محسوب می شوند.
 
ستاره های فعلی
از میان ستاره های فعلی الاهلی می توان به علی عباس هافبک وسط ملی پوش وسالم خمیس هافبک در تیم ملی امارات اشاره کرد. همچنین "باره"فورواردبرزیلی این تیم وحسنی عابد ربو هافبک وستاره در خشان تیم ملی مصر در مسابقات جام ملت های قاره آفریقا در سال 2008، بازیکنان ممتاز خارجی الاهلی محسوب می شوند.
 
الهلال (عربستان سعودی)
شهر:ریاض
تاسیس: 1957
استادیوم: شاه فهد استادیوم
ظرفیت:  67000
مدیر عامل: عبدالرحمان بن مساعد
سرمربی: اریک ژرتس
رنگ پیراهن: آبی، شورت آبی وجوراب آبی
تبم پرافتخار الهلال عربستان که بازیکنان بزرگی مثل سامی جابر، محمد الدعایه، یوسف ال تمیاط و..... را به فوتبال آسیا معرفی کرده رکورد دار کسب کاپ در کشور عربستان به حساب می آید. الهلال درلیگ،  جام پادشاهی، جام ولیعهد وجام فدراسیون عریستان در مجموع 35 عنوان قهرمانی کسب کرده که در نوع خود جالب توجه است. این تیم در فصل 2009-2008 عنوان دومی لیگ این کشور را کسب کرد.
 
جام باشگاه های آسیا
تیم سرشناس فوتبال عربستان که در مسابقات مختلف کشور های عربی نیز عناوین مختلفی را کسب کرده. دوبار قهرمان باشگاه های آسیا در سال های 1992و2000،دوبار قهرمانی جام در جام آسیا در سال های 1997 و2002، دو بار قهرمانی سوپر کاپ آسیا در سال های 1997 و2000، عناوین قاره ای این باشگاه عربستانی را شامل می شود.
 
ستاره های معروف
چه کسی معرف تر از روبرتو ریو لینو ستاره بزرگ تاریخ فوتبال برزیل که در سال 1970 قهرمان جهان شدند. ریو لینو معروف به آقای سبیل اولین بزرگ فوتبال جهان بود که به فوتبال آسیا آمد. از دیگر ستاره های سرشناس تیم الهلال باید به فرانک آتسوی یار فعلی استقلال اهواز، کریستین ویلهلم سون از فوتبال سوئد اشاره کرد که نام آنان تنها بخشی از تاریخ فوتبال این با شگاه است.
مربیان سر شناس الهلال ادسون تا وارس، خوزه کندیو، سباستیانو لازارونی از برزیل، ریلی بیلدچی وانجل یوردانسکوازرومانی هستند
 
ستاره های فعلی
از ستاره های خارجی فعلی الهلال می توان از میران رادوی، کریستین ویلهلمون ولی یونگ پیو از کره جنوبی اشاره کرد که بازیکنان حرفه ای قاره ای محسوب می شوند. محمد ال شلهوب، یاسر القحطانی، حسن ال اوتیبی ملی پوشان عربستانی الهلال را تشکیل می دهند.
1030/2759/

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.