عضو فراکسیون احیای وقف مجلس شورای اسلامی

امامزادگان ظرفیت پایگاه های دائمی فرهنگی را دارند / حضور مردم در امامزادگان دائمی وخودجوش است

عضو فراکسیون احیای وقف، با اشاره به اینکه با اقدامات خوب سازمان اوقاف ؛ امامزادگان از ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی برخوردار شده اند گفت : باید تدابیری اتخاذ شود که روحانی مقیم در امامزادگان...
پنجشنبه، 6 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امامزادگان ظرفیت پایگاه های دائمی فرهنگی را دارند / حضور مردم در امامزادگان دائمی وخودجوش است

عضو فراکسیون احیای وقف، با اشاره به اینکه با اقدامات خوب سازمان اوقاف ؛ امامزادگان از ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی برخوردار شده اند گفت : باید تدابیری اتخاذ شود که روحانی مقیم در امامزادگان حضور داشته باشد تا به صورت دائم پاسخگوی سوالات شرعی و دینی مراجعه...
 
به گزارش راسخون، عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری طرح ملی آرامش بهاری با بیان اینکه ساماندهی امامزادگان و بقاع متبرکه از توقیفات و موفقیت های بسیار بزرگ سازمان اوقاف و امور خیریه است افزود: این سازمان طی سال های اخیر به ویژه دوران ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدی اقدامات خوب و قابل قبولی داشته است.
 
به گفته این عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد ساماندهی امامزادگان جلوی گسترش بسیاری از خرافات و مردم فریبی ها را از سوی افراد مغرض و سودجو گرفت.
 
وی به شناسنامه دار شدن امامزادگان اشاره کرد و گفت: بازسازی و نوسازی بسیاری از بقاع متبرکه منجر به آن شده است که این مکان ها از جایگاه خوبی برای تبدیل شدن به پایگاه های ویژه فرهنگی برخوردار باشند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به پیوند قلبی مردم ایران با امامزادگان اشاره و خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان فضاهای خوبی برای انتقال مضامین و مفاهیم ناب اسلامی است.
 
وی طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز را طرح بسیار خوبی ارزیابی کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در تعطیلات نوروزی در امامزدگان منجر پر شدن اوقات فراغت مردم به نحو درست و مثبتی می شود.
 
نماینده کرمانشاه به حمایت مجلس شورای اسلامی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: مجلس امامزادگان و بقاع متبرکه را از پرداخت حق انشعاب آب و برق معاف کرده است و اگر چنانچه نیاز به اقدامات دیگری هم باشد آمادگی لازم را برای یاری و کمک رساندن به سازمان اوقاف را دارد.
 
وی ادامه داد: برای برپایی همایش ها و سمینارهای گوناگون هزینه و زمان زیادی از سوی متولیان صرف می شود اما در طول سال مردم به صورت خودجوش درامامزادگان حضور می یابند بنابراین باید از این ظرفیت حضور مردم در این مکان های مذهبی استفاده بهینه ای صورت گیرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط