سفر تیم تجاری تایلند به ایران در ۶ ماه آینده

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران دومین کشور دارای ذخایر معدنی مس است و مایلیم در بازار ۶۰ میلیارد دلاری کشور تایلند وارد شویم.
شنبه، 10 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفر تیم تجاری تایلند به ایران در ۶ ماه آینده

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران دومین کشور دارای ذخایر معدنی مس است و مایلیم در بازار ۶۰ میلیارد دلاری کشور تایلند وارد شویم.

 

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، بعد از ظهر امروز رامسی چیکهام سفیر تایلند در ایران و محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد ظرفیت‌های موجود بین دو کشور برای افزایش سطح مبادلات تجاری بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

یکی از نکاتی که شاید با توجه به شرایط جدید ایران قابل تأمل است،این که علی‌رغم لغو تحریم‌ها، هیأت تجاری تایلند ابتدای سال 2016 میلادی یعنی درست پس از آنکه تحریم‌های ایران در روند اجرایی به طور کامل برداشته شد، بنا دارد تا رایزنی‌های اقتصادی را با بازرگانان ایرانی آغاز کند، در حالی که طی این مدت بسیاری از هیأت‌های تجاری اروپایی ممکن است گوی سبقت را از طرف‌های آسیایی بربایند.

 

نکته‌ای که رامسی چیکهام در مورد علت تأخیر سفر هیأت تجاری تایلند به ایران تا شش ماه آینده می‌گوید، فشردگی کار در کشورش با کشورهای دیگر به حدی است که سفر هیأت تایلند به ایران به ابتدای سال 2016 موکول شده است.

 

وی در این دیدار گفت: در 10 سال تحریم ایران، نه تنها از پای نیفتاده، بلکه با اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی توانسته است نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.

 

سفیر تایلند در ایران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: روابط تجاری دو کشور در حد مناسب نیست و باید در جهت گسترش آن تلاش بیشتری شود، چرا که زمینه همکاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، نفت و گاز و خودروسازی وجود دارد.

 

در ادامه این دیدار، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار برقراری ملاقات‌های مستقیم بین بازرگانان ایرانی و تایلند شد و افزود: اتاق بازرگانی ایران آمادگی آن را دارد تا زمینه افزایش مبادلات بین دو کشور را فراهم کند و حتی حاضریم هماهنگی‌های لازم را با استان‌های مختلف کشورمان انجام دهیم تا فعالان اقتصادی تایلند از کارگاه‌های اقتصادی، صنعتی و حتی گردشگری کشور بازدید داشته و برای مبادلات تصمیم بگیرند. این مسئله مورد استقبال سفیر تایلند واقع شد.

 

جلال‌پور این را هم گفت که با توجه به آنکه تایلند سالانه 60 میلیارد دلار واردات مس دارد و ایران نیز دومین کشور دارای ذخایر معدنی مس است، مایلیم تا در این بخش وارد شویم و همچنین می‌توان همکاری‌های خوبی را در حوزه نفتی و صنایع پلاستیک انجام داد.

 

به گزارش فارس، در حال حاضر حجم روابط تجاری دو کشور ایران و تایلند بسیار اندک است به طوری که ایران سالانه 189 میلیون دلار صادرات به تایلند دارد که رقمی حدود 0.4 درصد از مجموع واردات تایلند را به خود اختصاص می‌دهد و در مقابل، ایران نیز چیزی کمتر از 0.5 درصد از واردات خود را به تایلند اختصاص داده است.

 

/117/

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما