بروجردی در دیدار با رئیس انجمن دوستی تونس و ایران؛

استراتژی نادرست آمریکا موجب تشدید ناامنی در منطقه شد

اقدامات نادرست و اشتباهات امریکا و متحدانش در منطقه از افغانستان و عراق تا لیبی و یمن شده است.
سه‌شنبه، 14 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استراتژی نادرست آمریکا موجب تشدید ناامنی در منطقه شد

اقدامات نادرست و اشتباهات امریکا و متحدانش در منطقه از افغانستان و عراق تا لیبی و یمن شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعد رئیس انجمن دوستی تونس و ایران پیش از ظهر امروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
 
بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور گفت: ایران و تونس از زمینه های مناسبی برای گسترش روابط در عرصه های مورد علاقه برخوردارند که می بایست از آنها در جهت توسعه مناسبات دوستانه فیمابین استفاده کنند.
 
وی همچنین افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی حمایت می کند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایستادگی ملت و دولت ایران بر سر حقوق هسته ای باعث شد تا سیاست تحریم اقتصادی و به انزوا کشاندن ایران از سوی برخی کشورها شکست خورده و حق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای به رسمیت شناخته شود.
 
بروجردی در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه گفت: اقدامات نادرست و اشتباهات امریکا و متحدانش در منطقه از افغانستان و عراق تا لیبی و یمن شده است.
 
وی در پایان بر ضرورت بر ضرورت چاره اندیشی کشورهای اسلامی برای بازگرداندن ثبات و آرامش به منطقه تأکید کرد.
 
؛رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به اوضاع منطقه گفت: اقدامات نادرست و اشتباهات امریکا و متحدانش در منطقه از افغانستان و عراق تا لیبی و یمن شده است.
 
محمد سعد رئیس انجمن دوستی تونس و ایران نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه ارتباطات و همکاری ها میان تونس و ایران به نفع مردم دو کشور است.
 
وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از بازیگران مهم در سطح منطقه و جهان با ایستادگی در برابر تحریم ها و فشارهای گوناگون از دوران پیروزی انقلاب تا کنون توانسته است حقوق ملت ایران را در عرصه های گوناگون تأمین کند.
 
سفیر اسبق تونس در ایران در ادامه سیاست برخی کشورهای عربی منطقه در کمک به شکل گیری بحران در سوریه، عراق و یمن را تقبیح کرد و گفت: تداوم بحران در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست.
 
رئیس انجمن دوستی تونس و ایران در پایان این دیدار نسبت به گسترش مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد.
 
وی همچنین مراتب تسلیت دولت و ملت تونس را به مناسبت فاجعه منا اعلام نمود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما