مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین :

طرح «نشاط معنوی» حلقه ارتباط کودکان با اماکن مذهبی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری موفق طرح نشاط معنوی در اماکن مذهبی استان قزوین گفت : طرح نشاط معنوی حلقه ارتباط کودکان با اماکن مذهبی است.
شنبه، 6 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
طرح «نشاط معنوی» حلقه ارتباط کودکان با اماکن مذهبی است

ویرایش عکس خرداد 99

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری موفق طرح نشاط معنوی در اماکن مذهبی استان قزوین گفت: طرح نشاط معنوی حلقه ارتباط کودکان با اماکن مذهبی است.

 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل در اختتامیه طرح نشاط معنوی که در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد طرح نشاط معنوی را از مهم ترین برنامه های اوقاف به منظور ایجاد رابطه حسنه بین کودکان و نوجوانان با اماکن مذهبی دانست و بیان کرد: طرح نشاط معنوی از برنامه های مفرح و هدفمندی است که هر ساله برنامه های اوقات فراغت و تابستانه کودکان و نوجوانان را برگزار می کند.
 
وی افزود: امامزاده و اماکن مذهبی بستر مناسبی به منظور ارائه آموزه های مفید دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی به نسل کودک و نوجوان است و هدف گذاری ما در طرح نشاط تابستانه استفاده از همه ظرفیت های موجود برای رسیدن به نتیجه ای ارزشمند بود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان برخی از شواهد علمی مبنی بر تاثیر گذاری آموزش ها در سنین کودکی عنوان کرد: بسیاری از آموزش ها در دوران کودکی و نوجوانی در ذهن افراد نقش می بنند از این همه تلاش ما در برگزاری طرح نشاط معنوی ارایه آموزش های مفید و اثر گذار به کودکان و نوجوانان است.
 
حجت الاسلام عادل بیان کرد: یکی از نقاط قوت این طرح استفاده از مبلغان آموزش دیده ایست که مطالب را مناسبت با سن کودکان و نوجوانان به آن ها ارایه می دهند. از سوی دیگر وجود این مبلغان با تجربه سبب می شود تا ارتباط بین روحانیت و نسل کودک و نوجوان ما شکل تازه ای به خود بگیرد.
 
وی با تقدیر و تشکر از همه فعالین و دست اندرکاران عوامل اجرایی طرح نشاط معنوی گفت: این که بتوانیم با برنامه های مختلف کودکان و نوجوانان را به دل امامزاده ها و اماکن متبرک بکشانیم نشان از علاقه قلبی مردم ما به مذهب و اسلام است فقط گاهی نیاز است تا با برنامه های این چنینی دوباره ایجاد ارتباطی شود تا زندگی ها خالی از رنگ مذهبی نشود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده اجرای این طرح در سالیان گذشته در استان قزوین مورد توجه بوده است و بسیاری از افراد شرکت کننده از برگزاری خوب این طرح راضی بوده اند.
 
حجت الاسلام عادل تصریح کرد: البته ما منکر این نیستیم که نقص هایی هم وجود دارد ولی امیدواریم  شرکت کنندگان و دست اندرکاران این برنامه با انتقاد های سازنده ما را در میسر برگزاری هرچه بهتر این طرح در سال های آینده همراهی کند.
 
وی اجرای این طرح در ۲۰ بقعه متبرکه استان قزوین را نشان از رویکرد مثبت مردم به برنامه های مذهبی و فرهنگی در قزوین دانست و خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد حضور فعال جوانان و کودکان خود در برگزاری این طرح هستیم حاصل زحمات مربیان و مبلغان زحمت کشی است که با برنامه های هدفمند و درست موجب ایجاد علاقه در این قشر شده اند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان با اهدای لوحی از زحمات مربیان و مبلغان حاضر در اجرای طرح نشاط معنوی تقدیر و تشکر کرد.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما