2 هزار و 100 اثر به دبیرخانه کنگره ملی شیخ صدوق ارسال شد / درخواست ازنهادها برای رسیدگی به محوطه بقعه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برگزاری کنگره ملی شیخ صدوق، گفت : 2هزار و 100 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.
دوشنبه، 16 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
2 هزار و 100 اثر به دبیرخانه کنگره ملی شیخ صدوق ارسال شد / درخواست ازنهادها برای رسیدگی به محوطه بقعه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برگزاری کنگره ملی شیخ صدوق، گفت : 2هزار و 100 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام سیدهاشم حسینی در این باره اظهار کرد: این کنگره با هدف شناخت جایگاه شیخ صدوق، آشنایی با آثار وی، معرفی وی به عنوان الگویی برای نسل جوان و معرفی جایگاه معنوی شیخ صدوق است.
 
وی با بیان اینکه فراخوان برگزاری این کنگره در دی ماه منتشر شده و ارسال آثار  تا 5 اسفند ماه ادامه داشته است، عنوان کرد:اثر ارسال شده به این کنگره در چهار موضوع ادبی، هنری، فضای مجازی و علمی می باشد.
 
حسینی، خاطره و دلنوشته، عکس، پوستر، نقاشی، وبلاگ نویسی و شبکه های مجازی، اندیشه ها، زندگی و شخصیت شیخ صدوق، کتاب شناسی، اوضاع سیاسی و اجتماعی زمان شیخ صدوق و کتاب شناسی را از محورهای این کنگره عنوان کرد.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برنامه های جانبی این کنگره خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس آموزشی وبلاگ نویسی برای 150 نفر، برگزاری سه تور عکاسی در آستان شیخ صدوق، دیدار با مراجع تقلید از جمله آیات عظام علوی گرگانی و نوری همدانی از برنامه های جنبی کنگره بوده است.
 
وی تاکید کرد: این کنگره با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری، دفتر جامعه المصطفی، سازمان بسیج هنرمندان، دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) موسسه راه ناتمام، سایت فارس مچ، موسسه تبیان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شده است.
 
وی یادآور شد: اختتامیه این کنگره روز 24 اسفند ماه در آستان شیخ صدوق در ابن بابویه برگزار و نفرات برگزیده اعلام و معرفی می شوند.
 
حجت الاسلام سعید اوتارخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری نیز با اشاره به برگزاری کنگره شیخ صدوق در آستان این عالم گرانقدر افزود: این کنگره جنبه تبلیغی شخصیت این عالم را داشته و تلاش می شود در افکار عمومی منعکس شود.
 
وی با اشاره به نقش رسانه ها در انعکاس افکار و اندیشه های شیخ صدوق گفت: آثار شیخ صدوق از جمله عیون اخبار رضا (ع)، خصائص و صفات شیعه آثاری قابل استفاده برای عموم مردم است.
 
اوتارخانی ابراز امیدواری کرد: کنگره شیخ صدوق موجب شناساندن آثار این عالم و بازنشر آنها شود.
 
اوتارخانی در ادامه سخنان خود گفت: برغم وجود مقبره مفاخر شیعه در محوطه آستان شیخ صدوق اما وضعیت محوطه شبستان شایسته نیست.
 
وی از شورای اسلامی شهرتهران، شهرداری تهران، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با وجود مقبره شخصیت بزرگ فرهنگی و علمی و مذهبی در محوطه آستان شیخ صدوق، توجه جدی نسبت به بهسازی این محوطه داشته باشند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.