آیت‌الله مکارم شیرازی: فعالیت‌های قرآنی پاسخی قاطع به سخنان بی‌اساس دشمنان شیعه | حفظ و قرائت مقدمه فهمیدن قرآن است

یکی از مراجع عظام تقلید گفت : فرهنگ قرآنی در بین مذاهب، فرهنگی است که می‌تواند روح تشنه مردم را سیراب کند بنابراین هر اندازه کار قرآنی انجام دهیم به این درخواست و تقاضا پاسخ می‌دهیم.
شنبه، 21 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
آیت‌الله مکارم شیرازی: فعالیت‌های قرآنی پاسخی قاطع به سخنان بی‌اساس دشمنان شیعه | حفظ و قرائت مقدمه فهمیدن قرآن است

 ویرایش عکس دی ماه 98

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: فرهنگ قرآنی در بین مذاهب، فرهنگی است که می‌تواند روح تشنه مردم را سیراب کند بنابراین هر اندازه کار قرآنی انجام دهیم به این درخواست و تقاضا پاسخ می‌دهیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام  والمسلمین محمدی  نماینده ولی فقیه و  رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر و اعضای ستاد برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه قرآن اظهار کرد : دنیای امروز  به عقیده ما تشنه یک مذهب دارای فرهنگ متعالی است و از مادی‌گری خسته شده‌ است.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد : فرهنگ قرآنی در بین مذاهب، فرهنگی است که می‌تواند روح تشنه مردم را سیراب کند بنابراین هر اندازه کار قرآنی انجام دهیم به این درخواست و تقاضا پاسخ می‌دهیم.
 
وی با بیان اینکه در دوران کنونی هجمه علیه قرآن بسیار فراوان است گفت: عده‌ای از مزدورانی هستند که هجمه‌هایی به قرآن وارد می‌کنند که به دلیل مسائل سیاسی است ، زیرا اسلام در دنیا در حال پیشرفت است به ویژه از زمانی که انقلاب اسلامی و بهار عربی ظهور کرده، قرآن ستیزی افزایش پیدا کرده است.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: هر اندازه کار قرآنی کنیم جوابی برای سخنان بی‌اساس دشمنان علیه شیعیان است.
 
وی تأکید کرد: باید در تمام جلسات به این امر توجه شود که هدف از حفظ و قرائت قرآن فهمیدن معانی و عمل به قرآن است..
 
وی ضمن ابراز خرسندی از دعوت کشورهای دیگر برای شرکت درمسابقات  قرآنی گفت: این امر سبب می‌شود از نزدیک این جلسات را مشاهده کنند. پیش از انقلاب قرآن حتی در حوزه‌ها مهجور بود ولی قرآن پس از انقلاب در حوزه‌ها آب و رنگ دیگری گرفته است.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کرد:‌ جلسات تفسیر قرآن در حوزه برگزار می‌شود با وجود آنکه تفاوت کرده ولی هنوز در اول خط هستیم و باید در نظر داشت قرآن دریایی ناپیدایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: هنوز مطالبی است که در تفسیر نمونه می‌توان نوشت و هر زمان به سوی قرآن برویم موارد جدیدی است که می‌توان آنها را کشف کرد
 
 سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سال آینده از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط