آیت‌الله مکارم شیرازی: دوری ادیان از یکدیگر سبب اختلاف می‌شود

آیت‌الله " مکارم شیرازی" از مراجع عظام، در دیدار "پروفسور رایش" اسقف کلیسای زوریخ سوئیس با وی در قم، اظهارداشت: دوری ادیان از یکدیگر سبب اختلاف می‌شود.
چهارشنبه، 24 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت‌الله مکارم شیرازی: دوری ادیان از یکدیگر سبب اختلاف می‌شود
 ویرایش عکس دی ماه 98

آیت‌الله مکارم شیرازی" از مراجع عظام، روز سه شنبه در دیدار "پروفسور رایش" اسقف کلیسای زوریخ سوئیس با وی در قم، اظهارداشت: دوری ادیان از یکدیگر سبب اختلاف می‌شود.آیت‌الله مکارم شیرازی، در این دیدار با اشاره به مشترکات میان اسلام و مسیحیت، گفت: خداپرستان جهان، احساس مشترکی به همدیگر دارند و ما می‌توانیم در کنار هم با نهایت احترام زندگی کنیم. وی افزود: نباید به وسوسه‌های سیاستمداران که می خواهند میان ادیان اختلاف بیندازند، توجه کنیم. این مرجع تقلید، با پیشنهاد تبادل نظر درباره مشترکات، به اسقف کلیسای زوریخ گفت: آمادگی کامل داریم مجالسی تشکیل شود تا اندیشمندان مسلمان و مسیحی دور هم جمع شوند و درباره مشترکات یکدیگر، تبادل نظر کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اگر ادیان از همدیگر دور باشند و همدیگر را نشناسند، سبب اختلاف می‌شود و افراد فرصت طلب به اختلافات دامن خواهند زد. وی گفت: شرایط زمان، نشان می‌دهد دنیا باید به سوی وحدت پیش رود و اگر بخواهیم، می‌توانیم به این وحدت کمک کنیم. این مرجع تقلید، افزود: بسیاری از سیاستمداران دنیا منافعشان در ایجاد اختلاف است، ولی مذهبی‌ها و توده‌های مردم جهان منفعتشان در وحدت، اتحاد، آرامش و امنیت است. آیت‌الله مکارم شیرازی، در پایان این دیدار اظهار امیدواری کرد که این دیدار، آخرین دیدار، نباشد، بلکه آغازی برای دیدارها و گفت‌وگوهای مکرر باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.