ویژه‌برنامه‌های حرم رضوی در سالروز شهادت امام جواد(ع) اعلام شد

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت نهمین امام شیعیان امام جواد(ع)، ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی اعلام شد.
شنبه، 28 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 ویژه‌برنامه‌های حرم رضوی در سالروز شهادت امام جواد(ع) اعلام شد
 همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت نهمین امام شیعیان امام جواد(ع)، ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی اعلام شد. 
 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم ، امام محمد بن علی(ع) معروف به جوادالائمه امام نهم شیعیان در دهم رجب سال 165 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدر گرامیشان امام رضا(ع) و مادرشان نیط خیزران سبیکه از بانوان مطهره عصر خود و از خاندان ماریه قبطیه همسر رسول خدا (ص) بود. ایشان در 29 ذی‌القعده سال 220 هجری قمری، (برابر با سه‌‌شنبه 31 مردادماه 96) توسط همسرشان ام‌الفضل با زهر مسموم و در 25 سالگی غریبانه و مظلومانه در بغداد به شهادت رسیدند. پیکر مطهر ایشان در کنار قبر مطهر جدش امام موسی‌ کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.
 

در همین راستا و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی اعلام شد:
 

در شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه 30 مردادماه در صحن جامع رضوی ویژه‌برنامه‌ای برگزار می‌شود که در آن، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به تبیین آموزه‌های زندگی در سیره امام جواد(ع) و مداحان اهل‌بیت(ع) نیز به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
 

صبح روز سهشنبه همزمان با روز شهادت امام جواد(ع) از ساعت 10:30 در رواق امام خمینی(ره) برنامه‌ای آغاز می‌شود که در آن، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.
 

این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت جوادالائمه(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند.
 

همچنین ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف شدند، در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شده است.
 

در شام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز برنامه‌ای پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی برگزار می‌شود.


/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما