کشت گیاهان دارویی در 4 هزار هکتار منابع طبیعی استان تهران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: در برنامه ششم توسعه 4 هزار و 195 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان زیر کشت گیاهان دارویی می رود.
دوشنبه، 27 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
 کشت گیاهان دارویی در 4 هزار هکتار منابع طبیعی استان تهران
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: در برنامه ششم توسعه 4 هزار و 195 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان زیر کشت گیاهان دارویی می رود.
 
به گزارش راسخون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ، قاسم حقانی  افزود: توسعه و کشت گیاهان دارویی راهبردی مناسب برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار، افزایش تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی بشمار می رود که با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در مراتع استان تهران طرح توسعه و کشت گیاهان دارویی با جدیت دنبال می شود.
 
وی افزود : امسال قرار است 464 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان زیر کشت گیاهان دارویی برود که هزینه اجرای این پروژه 13 میلیارد و 920 میلیون ریال برآورد شده است.
 
وی گیاهان دارویی را از منابع بسیار ارزشمند در گستره وسیع عرصه های منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: از آنجایی که گیاهان دارویی نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغال زایی و صادرات غیرنفتی دارند و همچنین در صنایع دارویی، آرایشی-بهداشتی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرند از ارزش بالایی برخوردار هستند ودر تلاش هستیم بهره وری اقتصادی کشت این نوع گیاهان را در سطح استان افزایش دهیم. 
 
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود : برای عملیاتی شدن توسعه و کشت گیاهان دارویی اقداماتی از قبیل شناسایی گیاهان دارویی استان، تهیه نقشه پراکنش در سطح استان، تهیه نقشه امکان توسعه گیاهان دارویی به تفکیک شهرستان و بررسی و در نظر گرفتن مراحل کاشت تا فرآوری و بازاریابی انجام گرفته است که این اقدامات بعنوان نقشه راه برای اجرای طرح توسعه و کشت گیاهان دارویی تلقی می شود.
 
حقانی تاکید کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید سالانه 20 درصد از سطح نهالستان ها به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد و با توجه به اهمیت موضوع همه ساله سیاست های حفاظت، احیاء، توسعه، بهره برداری و صادرات محصولات فرعی جنگل و مرتع (غیرچوبی) و گیاهان دارویی تدوین و برای اجرا به استان های کشور ابلاغ می شود.
 
مراتع استان تهران بیش از 919 هزار هکتار است که مهمترین گیاهان دارویی استان شامل گونه های آویشن، باریجه، گل محمدی، بومادران، خارشتر، کاسنی، علف مار(گلجی) و ...محسوب می شود.

/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما