در انتخاباتی شکننده

انگلا مرکل برای چهارمین بار صدر اعظم شد

نتایج رسمی شمارش آراء انتخابات پارلمانی آلمان، پیروزی حزب مرکل را تایید می‌کند.
دوشنبه، 3 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
انگلا مرکل برای چهارمین بار صدر اعظم شد
نتایج رسمی شمارش آراء انتخابات پارلمانی آلمان، پیروزی حزب مرکل را تایید می‌کند.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری دانشجو، آسوشیتدپرس از برلین اعلام کرد : نتایج رسمی شمارش آراء انتخابات پارلمانی آلمان، پیروزی حزب مرکل را تایید می‌کند.

در همین حال، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ضمن تبریک به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به مناسبت پیروزی وی در انتخابات پارلمانی این کشور، تاکید کرد با جدیت به همکاری اساسی خود با مرکل ادامه خواهد داد.

جهش تاریخی راست افراطی

حزب راست افراطی ملی گرای آلمان موسوم به آلترناتیو برای آلمان که یک حزب ضداسلامی و ضدمهاجرت است روز یکشنبه پس از کسب نتایج بی سابقه در انتخابات پارلمانی قول داد شرایط موجود در این کشور را تغییر دهد.

الکساندر گولاند از سران حزب آلترناتیو برای آلمان اعلام کرد:" ما کشور را تغییر خواهیم داد. ما آنگلا مرکل را از عرصه بیرون خواهیم کرد و کشورمان را پس خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، طبق نتایج نظرسنجی هایی که در زمان رای گیری در انتخابات پارلمانی آلمان به دست آمد، جنبش اسلام ستیز و مهاجرستیز آلترناتیو برای آلمان که برخی از اعضا و رهبران آن خواستار پایان ابراز ندامت آلمان در خصوص جنایات رژیم نازی شده اند، در این انتخابات بیش از سیزده درصد آرا را به دست آورده و احتمالا هشتاد و شش تا هشتاد و نه نامزد خود را به بوندستاگ خواهد فرستاد.

آلترناتیو برای آلمان در سال ۲۰۱۳ به منظور مقابله با پول واحد اروپا و طرحهای نجات مالی منطقه یورو تشکیل شد، اما به تدریج به یک حزب مهاجرستیز و بیگانه ستیز تبدیل شد به طوری که در حال حاضر برخی از اعضا و رهبران آن از قبیل : الکساندر گولاند هشدار داده اند که اگر وضع به همین منوال ادامه داشته باشد آلمان‌ها به زودی در کشور خودشان هم احساس غربت خواهند کرد.

در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۳ حزب آلترناتیو برای آلمان ۷/۴ درصد آرا را به دست آورد و نتوانست حد نصاب پنج درصد آرا در سطح ملی را که برای ورود به پارلمان تعیین شده است، کسب کند.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما