تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان زائر اربعین

رئیس صندوق رفاه دانشجویی از اعطای تسهیلات به دانشجویانی که در اربعین حسینی عازم کربلا هستند، خبر داد.
دوشنبه، 1 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان زائر اربعین
رئیس صندوق رفاه دانشجویی از اعطای تسهیلات به دانشجویانی که در اربعین حسینی عازم کربلا هستند، خبر داد.
 

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، ذوالفقار یزدان‌مهر عصر امروز در آیین افتتاح کتابخانه دانشگاه گرمسار که با حضور دانشجویان و جمعی از مسؤولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از افتخارات ما در مجموعه آموزش عالی این است که در خدمت یکی از بهترین قشرهای جامعه یعنی دانشجویان هستیم و از این طریق می‌توانیم به رشد و توسعه علمی جامعه کمک کنیم.
 

وی افزود: دانشگاه محلی است که باید در کنار علم‌اندوزی، تربیت روح و جسم نیز در این محیط موردتوجه قرار بگیرد و ما در همین زمینه و برای حفظ و افزایش نشاط و سلامت جسمانی دانشجویان، نسبت به ایجاد اتاق تندرستی در برخی دانشگاه‌های کشور اقدام کردیم که طی سال گذشته یک هزار و 100 دانشگاه ما به اتاق تندرستی مجهز شده است.
 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: اتاق تندرستی شامل یک سری وسایل ورزشی است و سعی ما بر این خواهد بود که به‌زودی یک اتاق تندرستی نیز در مجموعه دانشگاه گرمسار ایجاد شود تا دانشجویان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
 

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام اربعین حسینی و اجتماع عظیم و باشکوه میلیونی عاشقان اهل بیت (ع) در کربلای معلی، صندوق رفاه دانشجویی با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به دانشجویانی در این ایام قصد سفر به عتبات عالیات داشته باشند مبلغی را به‌عنوان تسهیلات پرداخت می‌کند که این مبلغ برای دانشجویان متأهل معادل 15 میلیون ریال و برای دانشجویان مجرد معادل 10 میلیون ریال خواهد بود.
 

یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر میزان تسهیلات پرداختی به دانشجویان افزایش بسیار خوبی داشته و از 25 درصد به حدود 500 درصد افزایش داشته است و علاوه بر این سعی شده تا زمان پرداخت تسهیلات نیز کاهش یابد و در حال حاضر پس از اتمام مراحل قانونی درخواست تسهیلات توسط دانشجویان، مبلغ تسهیلات مورد تقاضا نهایتاً ظرف مدت 15 روز به‌حساب دانشجویان واریز خواهد شد.
 

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 200 خوابگاه دانشجویی در کشور کم داریم و حدود 50 هزار دانشجو از خوابگاه دانشجویی بی‌بهره هستند، اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که برای رفاه حال دانشجویان در دستور کار قرارگرفته بهبود فضای خوابگاهی دانشجویان است و در همین زمینه در تابستان گذشته تعداد 503 خوابگاه در سراسر کشور مورد تعمیر، بازسازی و زیباسازی قرارگرفته و میزان کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی تا حد بسیار زیادی افزایش‌یافته است.
 

رئیس صندوق رفاه دانشجویی با بیان اینکه افزایش کیفیت غذای دانشجویان نیز در دست اقدام است، گفت: این صندوق به دانشجویان بی‌بضاعت و کم‌بضاعتی که برای ادامه تحصیل در دانشگاه با مشکل مالی مواجه هستند تسهیلات با کارمزد اندک و در برخی موارد نیز کمک بلاعوض اعطا خواهد کرد تا هیچ دانشجویی به خاطر مشکلات مالی از تحصیل در مدارج بالای علمی محروم نشود.
 

وی از کمک به دانشجویانی که علم خود را تجاری‌سازی کنند و به تولید برسانند خبر داد و افزود: کسب علم به‌تنهایی نمی‌تواند راه گشای وضعیت کنونی جامعه باشد و باید دانش کسب‌شده توسط دانشجویان، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی به تولید رسیده و تجاری‌سازی شود.
 

در پایان برنامه، کلنگ ساخت ساختمان آتلیه و کارگاه‌های دانشگاه گرمسار با حضور مسوولان به زمین زده شد و در ادامه نیز مسؤولان حاضر در مراسم از زمین چمن مصنوعی دانشگاه بازدید کردند.


/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما