کل مجلس را بفرستید جام جهانی

تعطیلی چند روزه مجلس باعث صرفه جویی در هزینه های جاری دولت می شود و می شود چند برابر هزینه سفر نمایندگان به روسیه را صرف کارگران و طلبکاران موسسات مالی، ارتقای حقوق کارگران معدن، هزینه کرد
دوشنبه، 28 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
کل مجلس را بفرستید جام جهانی
تعطیلی چند روزه مجلس باعث صرفه جویی در هزینه های جاری دولت می شود و می شود چند برابر هزینه سفر نمایندگان به روسیه را صرف کارگران و طلبکاران موسسات مالی، ارتقای حقوق کارگران معدن، هزینه کرد...


راسخون : همه شنیده ایم که در مجلسی که هنوز نیاز است برای بعضی از عزیزان، کلاس تلفظ صحیح برای اصطلاحات بین المللی را بگزارند، قرعه کشی برای بردن شش نماینده به جام جهانی بود. این موضوع حواشی و حرف و حدیث زیادی را بدنبال داشت و بسیاری هم تکذیب و تایید و سکوت کردند. اما بهتر است با چند پیشنهاد که شاید با درون مایه طنز، نکاتی قابل تامل در خود داشته باشد.

پیشنهاد بعضی از مردم این است که مجلسی که اینقدر داوطلب برای تشویق تیم فوتبال کشور خود دارند را با هزینه ملت یا دولت یا مردم و یا شخصی و یا با اعطای وام های قرض الحسنه و با استراحت های چند ساله که نمونه هایی فراوان در موارد دیگر داشتیم، خلاصه با هر لطایف الحیل که ممکن است این عاشقان وطن و سینه سوخته گان عزت ایران را به آرزو های دیرنه آنها برسانید. حال رقم خوردن این مهم چقدر می تواند برای خودشان و مملکت منافع ارزنده و ماندگار به دنبال داشته باشد؟

*یکی از مهمترین برکات این سفر آشنایی با اقوام و ملت ها و زبان های متفاوت است. در این معاشرت که برای روحیه نمایندگان بسیار مهم است، آنها می توانند برای بهبود روابط خود با دیگر ملل و شخصیت های معروف نهایت تلاش خود را داشته باشند و برای گرفتن سلفی یک فرصت چند هفته ای دارند و دیگر کسی به آنها طعنه نمی زند که اینجا جای سلفی گرفتن نیست و شأن شما هم اجلّ از این حرکات است.

*نمایندگان عزیز با دقت در زمان ورود و خروج ورزشکاران به استادیوم و زمان سوت خوردن بازی یک دوره آموزش نظم عملی را پاس کنند. نظمی که شاید در مجلس کمتر دیده باشند. وقتی نماینده مجلس می گوید: ما در مجلس بیشتر از 118 تلفن جواب می دهیم. اینها همه از عجایبی است که فقط در مجلس ما دیده می شود، و البته در کشور های دیگر اتفاقاتی می افتد که در مقام مقایسه نیستیم، ولی همین قدر نا هماهنگی و نامظمی در مجلسی که باید نماد و الگو برای مردم و نسل آینده ما باشد در حد بعضی لحظات تبدیل به مدرسه ای بدون ناظم می شود.

*از دیگر ثمرات این سفر این است که نمایندگان محترم کمی با امکانات رفاهی و آموزشی کشور های دیگر آشنا بشوند و یاد بگیریند که وقتی شرکتی در حال تعطیلی بود برادر پوتین چطور دستور احیای کارخانه را داد و در کشور ما مردم مال باخته و کامیون داران معترض و کارگران بدون حقوق، را باید چطور تحویل بگیریم. یاد بگیرید تا چطور باید برای احقاق حقوق مردم مظلوم بجنگیم و آن وقت و اشتهاء و علاقه ای رو برای تصویب برجام و FATF دارید را چطور باید به تعدیل رساند و در جهت مثبت و عمران و آبادانی مردم به کار گرفت.

*اصلا جا دارد به خاطر سلامتی که حضرت رسول فرمود با مسافرت به سلامت می رسید بعضی از نمایندگان که علاقه به برجام و تصویب مصوبات عجیب و غریب دارند و در طول دوران نمایندگی خود سخنان عجیب و خارج از عرف داشتند و یا به حقوق خود معترض بودند را برای اعتدال روح و بهبود روحیه انقلابی و استکبار ستیزی از ایران به مسافرتی پر هزینه بفرستیم. گاهی اوقات این هزینه کردن ها در برابر تصویب برجام و پس نگرفتن سوال از رئیس جمهور بسیار ناچیز است.

*جالب است که تعطیلی چند روزه مجلس باعث صرفه جویی در هزینه های جاری دولت می شود و می شود چند برابر هزینه سفر نمایندگان به روسیه را صرف کارگران و طلبکاران موسسات مالی، ارتقای حقوق کارگران معدن، هزینه کرد. البته یکی از گزینه های مصرفی هم تامین هزینه یارانه مردم مظلوم است که طی 7 سال اخیر تغییر نکرده و هر بار هم در زمان پرداخت باعث برپایی مجلس روضه و عزا در هیات دولت می شود.
 
به قلم : حجت الاسلام مرتضی باقری

 

مطلب مرتبط :
ترکیب اصلی مجلس بهارستان در جام جهانی
 تضمینی نیست که FATF مثل برجام نشود



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما