جهاد طلبگی علیه اشرافیت!

جمعی از آقازاده‌ها و فرزندان مسئولین، در فضای مجازی بخشی از سبک زندگی خود را به نمایش عموم می‌گذارند! اینان به خواست و اختیار خودشان بدون آنکه برایشان قبحی داشته باشند زندگی تجملاتی خود را به نمایش عموم می‌گذارند. حال اعتراض به این اقدام نه سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم است و نه غیبت و تهمت و بی‌اخلاقی !
جمعه، 12 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
جهاد طلبگی علیه اشرافیت!
جمعی از آقازاده‌ها و فرزندان مسئولین، در فضای مجازی بخشی از سبک زندگی خود را به نمایش عموم می‌گذارند! اینان به خواست و اختیار خودشان بدون آنکه برایشان قبحی داشته باشند زندگی تجملاتی خود را به نمایش عموم می‌گذارند. حال اعتراض به این اقدام نه سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم است و نه غیبت و تهمت و بی‌اخلاقی ! 


راسخون : نسل تازه روحانیت با اقدامات آتش به اختیار توانستهاند در عرصههای گوناگون جریانسازی کند. حجت الاسلام کمیل نظافتی و حجت الاسلام بیآزار تهرانی به تازگی در عرصه جهادی و خدمت رسانی با بهره گیری درست از فضای مجازی در خرمشهر و آبادان کارستان کردند. حضور میدانی در مناطق بحران زده و جمع آوری کمک نقدی برای مردمی که با کم آبی مواجه بودن از جمله این اقدامات بود.
اما بنده اوج فعالیت روحانیت اصیل را تحرکات اخیر حجت الاسلام  صدرالساداتی میدانم.
او برای دفاع از آرمان های امام و انقلاب در برابر مشتی زالوصفت سینه سپر کرده است تا مانور تجمل و اشرافیت آنها به پای انقلاب نوشته نشود.

مطلب روشن است؛ جمعی از آقازادهها و فرزندان مسئولین، در فضای مجازی بخشی از سبک زندگی خود را به نمایش عموم میگذارند! از مسافرت‌ها و مهمانیها و وسایلی که تهیه میکنند و اتفاقات خانوادگی و .. اینان به خواست و اختیار خودشان بدون آنکه برایشان قبحی داشته باشند زندگی تجملاتی خود را به نمایش عموم میگذارند. حال اعتراض به این اقدام نه سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم است و نه غیبت و تهمت و بی‌اخلاقی! وقتی شخصی خودش ابایی از مانور تجمل گرایی ندارد، چرا بازنشر آن باید اشکالی داشته باشد؟
به نظرم فعالیت حجت السلام صدرالساداتی را باید ریشه‌ای و در راستای فعالیت های جهادی توصیف نمود. به تعبیر رهبری امروز همه وظیفه دارند علیه اشرافیت خروش داشته باشند. اما می‌پرسند چه کسی این وظیفه را بر دوش امثال صدرالساداتی گذاشته است.

این ابتداییترین آموزه حضرت امام است که در منشور روحانیت ایشان مرقوم داشتهاند و ظاهرا آقازادهها یا مسئولین نظرات حضرت امام را قبول دارند و اگر چنین نیست تکیه زدن آنها به مناصب خلاف شرع و قانون است. امام در منشور روحانیت روحانیت اصیل را این گونه معرفی می‌کند: « روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت.»
در فرازی دیگر، ایشان پایان انقلاب را زمانی میداند که مسئولین آن کاخ نشین شوند. «آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.» از این رو برای دفاع از حیات انقلاب و ادامه آرمان‌های ملت و انقلاب باید علم مبارزه با اشرافی گری را بلند کرد و نباید کسی که در این میدان سینه سپر می‌کند را مورد ملامت قرار داد.

امروز حرکت حجت الاسلام صدرالساداتی مورد حمایت خیل طلاب جوان و انقلابی است. آنها که میگویند چرا از حوزه صدایی بلند نمیشود، صدای این سید را که صدای بسیاری از طلاب و روحانیون است بشنوند.
مناظرات زنده اخیر صدرالساداتی با دو تن از این آقازادهها به طور میانگین ده هزار نفر را با خود همراه کرد و کسانی که فعال در این عرصه هستند، میدانند این اعداد و ارقام به چه معناست. نظرات مردمی در خلال این مناظرات نیز غالبا تایید طرف طلبه منتقد را نشان میداد و نشان از این دارد که مردم انقلابی هیچ سنخیتی با مسئول اشرافی ندارند.
بازتاب‌های این مناظرات به مطبوعات نیز کشیده شد و روزنامههای اصلاح طلب و اصولگرا (مثلا نگاه کنید روزنامه اعتماد نه مرداد) با تمام اختلافات سیاسی در این مورد خاص با حرکت صدرالساداتی همراهی کردند و علیه تجمل و اشرافیت خروشیدند.

این گونه تحرکاتی که امروزه از بدنه حوزه و روحانیت آغاز شده و به سمت فراگیر شدن است نویدبخش آینده روشنی برای انقلاب است. مردم تشخیص می‌دهند اگر آقازادهای حتی در لباس روحانیت زندگی لاکچری دارد ربطی به روحانیت و حوزه متعهد و انقلابی ندارد و حضور امثال افرادی که در این یادداشت اسامی آنها ذکر شد، این امید را به مردم تزریق میکند که حوزه و روحانیت هنوز مانند سلف صالح خود پشتیبان حقوق اساسی مردم به خصوص محرومین و مستضعفین است.
البته روشن است در این مسیر مبارک، هر اقدام خلاف شرع مانند افشای اسرار و اشاعه فحشا و تجسس بیجا مورد تایید نخواهد بود و باید به شدت از آن اجتناب کرد. چرا که ضمن ارتکاب حرام الهی، اصل کار را نیز به مخاطره می‌اندازد.
 
به قلم : مهدی عامری
 

مطلب مرتبط :
پدر مفسدان را تنبیه کنید
دور زدن قانون ممنوعیت واردات خودرو های آمریکایی؟!
زندگی لاکچری فرزند کارمند اختلاس‌گر شرکت نفت
خار در چشم
اشرافی گری مسؤلان



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.