ثبت سند برای موقوفه میلیاردی در زنجان

یکی از موقوفات ارزشمند به میزان یک هزار و ۸۸ هکتار در تپه دستاران شهرستان خرمدره استان زنجان که از سال ۱۳۱۵ هجری قمری وقف شده بود، ثبت سند شد.
يکشنبه، 25 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ثبت سند برای موقوفه میلیاردی در زنجان
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه در فعالیتی ارزشمند و مشترک از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، اداره اوقاف شهرستان خرمدره و همچنین ثبت اسناد خرمدره و اداره کل ثبت اسناد استان زنجان یکی از موقوفات ارزشمند اوقاف به میزان یک هزار و ۸۸ هکتار در تپه دستاران که وقف شده از سال ۱۳۱۵ هجری قمری بود، ثبت سند شد.
این موقوفه که در شهرستان خرمدره واقع شده است؛ دارای ارزش ریالی بالایی بوده و برای عزاداری امام حسین (ع) وقف شده است که طبق برآورد ارزش آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.
ثبت موقوفه ارزشمند برای عزاداری امام حسین (ع)
حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو؛ رئیس اداره اوقاف شهرستان خرمدره اظهار کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که توسط اداره اوقاف و با همکاری اداره ثبت انجام شده، اخذ سند برای این موقوفه ارزشمند است.
وی افزود: این موقوفه شامل یک هزار و ۸۸ هکتار بوده و سهم اوقاف نیز از آن بسیار بود که احقاق حق شد.
رئیس اداره اوقاف شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه نام موقوفه نیز به اسم کربلا علی معروف به شیعه ثبت شده است، تصریح کرد: این موقوفه برای روضه‌‎خوانی و تعزیه‌خوانی امام حسین (ع) به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با بیان اینکه اخذ سند برای سهم اوقاف در این مزرعه یک کار ارزشمند بود، گفت: از این پس مالکان مشاعی از سرگردانی نجات یافته و می‌توانند برای سهم خود سند بگیرند.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن اتفاق رخ داده برای این موقوفه افزود: تلاش مسؤولان اوقاف احقاق حقوق موقوفات و عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش و ایجاد اعتماد بین مردم است.
تلاش ۱۸ ماهه برای ثبت سند
نعمت احمدی؛ معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز گفت: ثبت سند این موقوفه در نتیجه ۱۸ ماه با کار مشترک اداره ثبت خرمدره و همراهی اداره اوقاف شهرستان و جهاد کشاورزی و مساعدت‌های معاونت و کاداستر استان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این موقوفه در سال ۱۳۱۵ هجری قمری به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: پیش از این ثبت سند در این مزرعه برای سایر مالکان مشاعی نیز مشکل داشت؛ با ثبت این سند سایر مالکان نیز می‌توانند سند خود را دریافت کنند.
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه نحوه استفاده این زمین که در مجاورت شهر خرمدره است را شامل می‌شود به‌صورت عرصه‌های صنعتی کشاورزی و خدماتی است، تصریح کرد: کار ارزشمندی که در این حوزه صورت گرفته، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است که به اقتصاد نیز کمک خواهد کرد.
سلمان قنبری؛ رئیس ثبت اسناد شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه این ملک در شهرستان خرمدره به شماره پلاک ۴۱ اصلی بوده است، تصریح کرد: این مزرعه یک هزار و ۳۵۸ سهم داشت که مقدار هفت سهم آن اوقافی بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین بخش این موقوفه یعنی پلاک بزرگی همچون یک هزار و ۸۸ هکتار موقوفه بوده است، گفت: همکاران ما پس از برداشت نقشه و جانمایی و تثبیت آن و تلاش همکاران واحد ثبتی طی برداشت‌های متعدد و مراجعه به محل و حضور مالکان مشاعی نسبت به نقشه‌برداری اقدام کردند.
رئیس ثبت اسناد شهرستان خرمدره با اشاره به تهیه ۱۵ صفحه صورت جلسه افزود: پس از جانمایی و تثبیت در سامانه ثمین نسبت به صدور مالکیت مشاعی هفت سهم یک هزار و ۳۵۸ سهم شش دانگ به نام اداره اوقاف و امور خیریه اقدام شد و سایر مالکان مشاعی نیز که بالغ بر هزاران نفر است می‌توانند نسبت به دریافت اسناد مالکیت مشاعی و تک برگی خود اقدام کنند.
قنبری با بیان اینکه جانمایی چنین پلاک اصلی با این وسعت و داشتن مالکان مشاعی در سطح کشور بی‌نظیر است؛ یادآور شد: فکر می‌کنم تاکنون چنین ثبت سندی در کشور رخ نداده است که این کار با همکاری اداره اوقاف و جهاد کشاورزی و همکاری اداره کل ثبت اسناد استان زنجان و ثبت اسناد خرمدره ثبت شد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما