شهید مهدی زین‌الدین در جمع خانواده‌های شهدای مفقودالاثر + فیلم

همزمان با سالروز شهادت مهدی زین‌الدین فیلمی از صحبت‌های این شهید در دوران جنگ تحمیلی منتشر شده است.
يکشنبه، 27 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهید مهدی زین‌الدین در جمع خانواده‌های شهدای مفقودالاثر + فیلم
همزمان با سالروز شهادت مهدی زین‌الدین فیلمی از صحبت‌های این شهید در دوران جنگ تحمیلی منتشر شده است.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی زین‌الدین در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در تهران متولد شد. او از نبوغ و استعداد فراوان در یادگیری قران و قرائت آن برخوردار بود که از همان دوران کودکی به خواندن یادگیری آن استمرار ورزید. مهدی زین‌الدین پس از ورود به دبستان در اوقات بیکاری خود، پدرش را در کار کتابفروشی کمک کرده و به عنوان یک فرزند، پدر و مادر را در امور زندگی یاری می‌داد.

شیفتگی و محبت ویژه‌ او به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زبانزد بود. با شناختی که از ولایت فقیه داشت از صمیم قلب به امام خمینی(ره) عشق می‌ورزید. با قلبی مملو از اخلاص، ایمان و علاقه از دستورات و فرامین آن حضرت تبعیت می‌نمود. همچنین پیامها و سخنرانیهای ایشان را به دقت گوش می‌داد و سعی می‌کرد که همان را ملاک عمل خود قرار دهد و از حدود تعیین شده به هیچ وجه تجاوز نکند.

شهید زین الدین  در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر 17 علی ابن ابیطالب را بر عهده داشت و یکی از فرماندهان محبوب جبهه‌ها به شمار می‌آمد. فرماندهی که نور معرفت، تقوا، صبر و استقامت سراسر وجودش را فراگرفته بود و این نورانیت به اطرافیان نیز سرایت کرده بود.

فرمانده محبوب بسیجی‌ها، سرانجام پس از سالیان طولانی دفاع در جبهه‌ها و شرکت در عملیات و صحنه‌های افتخارآفرین، در درگیری با ضدانقلاب شربت شهادت نوشید و روح بلندش از این جسم خاکی به پرواز درآمد تا در نزد پروردگارش ماوی گزیند.

همان طور که برادران را توصیه میکرد ما باید حسین‌وار بجنگیم؛ حسین‌وار جنگیدن یعنی مقاومت تا آخرین لحظه؛ حسین‌وار جنگیدن یعنی دست از همه چیز کشیدن در زندگی؛ ای کاش جانها میداشتیم و در راه امام حسین(ع) فدا می‌کردیم؛ از همرزمانش سبقت گرفت و صادقانه به آنچه معتقد بود و می‌گفت عمل کرد و عاشقانه به دیدار حق شتافت.

 مهدی زین الدین آبان 63 در منطقه سردشت به شهادت رسید و پیکر پاک سردار مهدی زین‏‌الدین به همراه برادرش مجید، پس از تشییعی با شکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر قم در کنار هم به خاک سپرده شدند.

امروز 27  آبان ماه مصادف با سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین است که به همین مناسبت فیلمی از صحبت‌های این شهید در دوران جنگ تحمیلی منتشر شده است. این فیلم در جمع خانواده‌های شهدای مفقودالاثر از شهید زین الدین گرفته شده است که او برای خود آرزوی مرگ می کند.

 


 

مطالب مرتبط
قله حکومت امام زمان(عج) دوره‌ای است که در دفاع مقدس ما اتفاق افتاده است +فیلم
نَخ‌نَما/ آمریکا رو به افول است
شایعه فروش نفت در برابر دریافت غذا صحت ندارد!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.