حجتالاسلام انصاریان به ثواب محبت و اکرام ایتام اشاره کرده است.
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، یکی از مسائلی که در آموزههای قرآنی و حدیثی بسیار مورد تأکید قرار گرفته، محبت و رسیدگی به یتیمان است. خدوند در آیه 220 سوره بقره در این باره میفرماید: «یسْأَلُونَک عَنِ الْیتَامَی قُلْ إِصْلاحٌ لَهُمْ خَیرٌ وَإِنْ تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُکمْ؛ از تو درباره یتیمان میپرسند، بگو اصلاح کار آنان بهتر است و اگر زندگی خود را با زندگی آنها بیامیزید، آنها برادران دینی شما هستند.
احسان و اکرام ایتام در روایات معصومین (ع) به عنوان یکی از با فضیلتترین مراتب نیکی نامیده شده است: «مِنْ أفضَلِ البِرِّبِرُّ الأَیتامِ»، پیامبر اکرم (ص) درباره نحوه رفتار با ایتام چنین میفرماید: «کُن لِلیَتیمِ کَالأَبِ الرَّحیمِ وَ اَعلَمْ اَنّکَ تَزرَعُ کذلِکَ تَحصُدُ؛ نسبت به یتیم مانند یک پدر عطوف و مهربان باش و بدان که تو امروز (هرچه) میکاری (فردا) آن را درو خواهی کرد. (بحارالأنوار، ج 77، ص 171).
حجتالاسلام والمسلمین حسین انصاریان در کلیپ زیر به برخی از پاداش محبت به ایتام بر اساس حدیثی از امام صادق (ع) اشاره میکند.
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، یکی از مسائلی که در آموزههای قرآنی و حدیثی بسیار مورد تأکید قرار گرفته، محبت و رسیدگی به یتیمان است. خدوند در آیه 220 سوره بقره در این باره میفرماید: «یسْأَلُونَک عَنِ الْیتَامَی قُلْ إِصْلاحٌ لَهُمْ خَیرٌ وَإِنْ تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُکمْ؛ از تو درباره یتیمان میپرسند، بگو اصلاح کار آنان بهتر است و اگر زندگی خود را با زندگی آنها بیامیزید، آنها برادران دینی شما هستند.
احسان و اکرام ایتام در روایات معصومین (ع) به عنوان یکی از با فضیلتترین مراتب نیکی نامیده شده است: «مِنْ أفضَلِ البِرِّبِرُّ الأَیتامِ»، پیامبر اکرم (ص) درباره نحوه رفتار با ایتام چنین میفرماید: «کُن لِلیَتیمِ کَالأَبِ الرَّحیمِ وَ اَعلَمْ اَنّکَ تَزرَعُ کذلِکَ تَحصُدُ؛ نسبت به یتیم مانند یک پدر عطوف و مهربان باش و بدان که تو امروز (هرچه) میکاری (فردا) آن را درو خواهی کرد. (بحارالأنوار، ج 77، ص 171).
حجتالاسلام والمسلمین حسین انصاریان در کلیپ زیر به برخی از پاداش محبت به ایتام بر اساس حدیثی از امام صادق (ع) اشاره میکند.
مطالب مرتبط
۳ عامل عاقبت بخیری از نگاه امام جعفر صادق(ع) + فیلم
آیتالله نوریهمدانی: عربستان نمیتواند هم خادمالحرمین و هم نوکر آمریکا و اسرائیل باشد
آیا انسان میتواند «موت اختیاری» داشته باشد؟