عربستان در بیانیه‌ای موضع سنا آمریکا درباره پرونده قتل خاشقچی را نادرست خواند

عربستان سعودی روز دوشنبه «موضع اخیر سنا آمریکا» را نادرست اعلام کرد. در این بیانیه آمده است قتل خاشقچی جرمی است که نشان دهنده سیاست اصلی این کشور نیست.
دوشنبه، 26 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
عربستان در بیانیه‌ای موضع سنا آمریکا درباره پرونده قتل خاشقچی را نادرست خواند
عربستان سعودی روز دوشنبه «موضع اخیر سنا آمریکا» را نادرست اعلام کرد. در این بیانیه آمده است قتل خاشقچی جرمی است که نشان‌دهنده سیاست اصلی این کشور نیست.

به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ در این بیانیه آمده است: «پادشاهی عربستان سعودی، موضع اخیر سنا آمریکا که بر پایه ادعاها و اظهارات ناعادلانه است را رد می کند؛ (گزارشی) که در امور داخلی این کشور مداخله کرده است و نقش منطقه‌ای و بین‌المللی پادشاهی عربستان را نقض می‌کند.»

«عربستان پیش‌تر هم اعلام کرده بود قتل تبعه سعودی، جمال خاشقچی، یک جنیات ناخوشایند و اسفناک است که نشان‌دهنده نه سیاست پادشاهی این کشور و نه نهادی های این کشور است.»

 هفته گذشته مجلس سنا آمریکا رای داده بود حمایت نظامی ارتش آمریکا از عربستان برای جنگ به یمن متوقف شود و هم‌چنین شاهزاده سعودی عربستان را در قتل خاشقچی مسئول دانست.

هم‌چنین در این بیانیه آمده است: «پادشاهی امیدوار است در جدل سیاسی داخلی آمریکا قرار نگیرد تا از هر گونه گسستگی بین دو کشور اجتناب کند که (این گسستگی) تاثیر منفی بر رابطه استراتژیک مهم دو کشور می گذارد.»





 

مطالب مرتبط
هدیه بابانوئل به امانوئل مکرون + فیلم
فرمانده کل ارتش: تدابیر رهبر معظم انقلاب قطب‌نمایی برای پیشرفت است
دستور رئیس جمهور برای ابطال حکم دامادش در معاونت وزیر صمت



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما