با کل ضایعات پلاستیکی جهان می‌توانید کل تیم‌های لیگ‌برتری جهان را بخرید!

روز 18 دسامبر اعلام شد 90.5 درصد مواد پلاستیکی که دور ریخته شدند بازیافت نشده‌اند.
سه‌شنبه، 11 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
با کل ضایعات پلاستیکی جهان می‌توانید کل تیم‌های لیگ‌برتری جهان را بخرید!
روز 18 دسامبر اعلام شد 90.5 درصد مواد پلاستیکی که دور ریخته شدند بازیافت نشده‌اند.

به گزارش راسخون به نقل از نیوز‌ویک؛ آمار بین‌الملی قصد دارد هر ساله، همانند انتخاب «کلمه سال» از سوی دیشکنری انگلیسی اکسفورد، روح زمانه جهان را مورد بررسی قرار دهد. این آمار و ارقام که توسط این درگاه آماری ارائه می‌شود می‌تواند بیشتر مسائل مهم روز را برای ما روشن کند.

سال پیش این آمار به تعداد کشته‌شدگان در آمریکا پرداخت؛ جایی که سالیانه به طور متوسط 69 آمریکایی توسط دستگاه چمن‌زنی جان خود را از دست می‌دهند. این آمار در مقایسه با دو آمریکایی که سالیانه به طور متوسط به وسیله برخی تروریست‌های مهاجر کشته می‌شوند و در مقایسه با 11737 که سالیانه توسط آمریکایی دیگر کشته می‌شوند، ارائه شده است. این رقم را اولین بار هوفینگ پست منتشر کرد.

آمار امسال به گزارش سازمان ملل متحد برمی‌گردد. دیوید اسپیجل‌هالکتر گفت: «این آمار که حجم بسیار کمی از  پلاستیک‌ها بازیافت شده‌اند، واقعا نگران‌کننده است. این حجم از پلاستیک‌ها که به طبیعت برگشتند، بسیار بزرگ و در حال افزایش است؛ و در واقع تبدیل به یک مسئله جهانی تبدیل شده است.»

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این آمار برتر سال داشته باشیم. حدود 90.5 درصداز 6.3 میلیارد متر مکعب ضایعات پلاستیکی که از 60 سال پیش تا به الان ادامه داشته، هم‌اکنون در گوشه کنار این کره خاکی در محل دفن زباله‌ها و حتی اقیانوس‌ها جمع شده‌اند یا به آتش کشیده شده‌اند. اگر ما سبک زندگی خود را تغییر ندهیم، تا سال 2050، شاهد 12 میلیارد متر مکعب ضایعات پلاستیکی در سطح جهان خواهیم بود.

یک نگاه سطحی به این آمار ممکن است درک درستی از این حجم از ضایعات پلاستیکی به ما ندهد. بر اساس یک مطالعه که در سال 2015 منتشر شد، این آمار برابری می‌کند با 7.2 تریلیون کیسه موادغذایی که پر از پلاستیک است.

اما این آمار هم هنوز نزدیک به ذهن نیست. فرض کنید یک کیسه موادغذایی در حدود یک فوت ( 30.48 سانتی‌متر) است. اگر این حجم از کیسه‌های موادغذایی را روی هم قرار دهید، می‌توانید 5790 بار به ماه بروید و برگردید!

در حقیقت، اگر بتوانید این حجم از ضایعات پلاستیکی که در سطح جهان پراکنده است را تبدیل به پول کنید - به اضافه آن 12 درصد ضایعات پلاستیکی که سوزانده شد – می‌توانید برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری جهان را بخرید!

فرض را بر این قرار می‌دهیم که برای هر بطری پلاستیکی 3 سنت هزینه می‌شود. با این برآورد، آن کیسه مواد غذایی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم دارای یک دلار پلاستیک است. (هر یک کیسه موادغذایی 31 بطری پلاستیکی را در خود جای می دهد.) بنابراین 7.2 تریلیون کیسه موادغذایی برابر با 7.2 تریلیون دلار است.

خب با این پول چه چیزی می‌شود خرد؟ شرکت اپل، آمازون، گوگل، مایکروسافت، حتی همه تیم‌های لیگ برتری و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا.

به عبارت دیگر، اگر کسی بتواند تمام پلاستیک‌های بازیافت‌نشده جهان را بتواند جمع‌آوری و بازیافت کندد، این شخص ثروتمندتر از فرد دیگری در  این سیاره خواهد شد!
 
 



 

مطالب مرتبط
علت برکناری عادل الجبیر از سمت وزارت قصور او در حمایت از بن سلمان بود
حجت‌الاسلام پناهیان: نفوذی‌ها مردم را فقیر می‌کنند تا زمینه فتنه‌های بعدی را ایجاد کنند
یادداشت | اگر رفتنی بودیم چرا نرفته‌ایم؟!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما