با حضور بزرگان حوزه و نمایندگان بیوت مراجع

آیین معارفه حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم پیش از ظهر امروز برگزار شد.
يکشنبه، 16 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیین معارفه حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم برگزار شد
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیین تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیرکل سابق و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل جدید اوقاف استان قم، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی، در مجتمع فرهنگی اوقاف جنب امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد.
در این مراسم
آیت‌الله حسینی بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم، آیت الله رفعتی نائینی مشاور رسانه ای و سخنگوی حوزه، آیت الله فیض و آیت الله دکتر بهشتی، آیت الله سیدجواد گلپایگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکا مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، حجت الاسلام رحیمیان تولیت‌ مسجد مقدس جمکران و و حجج اسلام والمسلمین روحانی‌نژاد رئیس هیئت فقهی و حقوقی، هوشیار معاون منابع انسانی، شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ و شیری مدیرکل بازرسی و همچنین ملیحی مدیرکل حراست سازمان اوقاف و امور خیریه، غضنفری رئیس دانشکده علوم قرآنی، نمایندگان بیوت و مراجع عظام تقلید در قم و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.
در ابتدای مراسم، کلیپی از فعالیت‌های چهار ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به نمایش در آمد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم به سخنرانی پرداخت.
مدیرکل سابق اوقاف استان قم با اشاره به عملکرد چهار ساله این اداره کل خاطرنشان کرد: تلاش دست‌اندرکاران اوقاف قم سبب شد در زمینه احیای موقوفات عملکرد موفقی داشته باشیم و نسبت به مدت مشابه، رقم افزایش حقوق موقوفات به ۱۰۴ درصد برسد.
وی افزود: در زمینه اجرای امینانه نیات موقوفات هم افزایش ۴۰۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم و توفیقات خوبی هم در دیگر وظایف از جمله حفظ کلام وحی و ترویج فرهنگ قرآنی که مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز هست به دست آورده‌ایم.
آیین معارفه حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم برگزار شد

آیت‌الله حسینی بوشهری: خدمت در اوقاف قم توفیقی بزرگ و فرصتی الهی است
در ادامه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه موقت قم طی سخنانی با بیان اینکه خدمت در اداره کل اوقاف استان قم توفیق بزرگی است خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید اوقاف قم باید قدر این باب خیر را بداند و در حوزه‌های گوناگون قرآنی، بقاع متبرکه و دیگر وظایف سازمان اوقاف فعال و پرتلاش باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه دیگر سخنران این مراسم بود؛ وی اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید سازمان اوقاف که حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب منصوب شده‌اند، شاهد فصل نوینی در فعالیت‌ها خواهیم بود.
پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف احکام تقدیر و انتصاب مدیران کل سابق و جدید اوقاف استان قم را قرائت کرد.
در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف خطاب به حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی در طول دوره تصدی و مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در همه مراحل زندگی مدد الهی یار و یاور شما باشد. بی گمان خاطرات خوش حضور جنابعالی در این اداره کل، از یاد و خاطره همکاران فراموش و زدوده نخواهد شد. ان شاءالله پاداش زحمات جنابعالی در جریده الهی ثبت شود و اجر الهی نصیبتان گردد.
حکم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری هم بدین شرح است: با عنایت به سوابق و تجربیات مفید جنابعالی به موجب این حکم به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم منصوب می‌شوید. لازم است با توجه به حساسیت استان و وجود آستان مقدس فاطمه معصومه(س)، حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید نهایت توجه را داشته باشید و تمام توان و همت خود را در راستای اعتلای سنت حسنه وقف مصروف دارید. امید است با رعایت تقوا و استعانت از خداوند متعال در انجام این مهم موفق باشید. بی گمان رعایت مصالح موقوفات نباید مورد غفلت واقع شود همچنین انجام امور خیر بر اساس نیت واقفان از دیگر اموری است که باید به آن اهتمام داشته باشید.
پایان بخش این مراسم، سخنرانی مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان قم بود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به توفیق خدمت‌گزاری در شهر مقدس قم اظهار کرد: خدمت به دین الهی و مردم مهمترین وظیفه همه ماست تا از این رهگذر، توشه‌ای برای آخرت برداریم.
وی ترویج دین و توسعه آموزه‌های قرآنی و خدمت به مستمندان و نیازمندان جامعه اسلامی را از دیگر وظایف سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: باید از سرمایه عظیمی که به دستمان رسیده به بهترین نحو استفاده کنیم و امیدواریم با کمک همه دلسوزان نظام اسلامی، بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که بقاع متبرکه همانطور که رهبر معظم انقلاب مطالبه کرده‌اند، به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
آیین معارفه حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم برگزار شد

حجت الاسلام اسکندری مدیرکل اوقاف قم: اعتماد عمومی مهمترین سرمایه سازمان اوقاف است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین تکریم خود  اظهار کرد: از درگاه ایزد منان سپاس‌گذارم که من را در کسوت روحانیت قرار دارد، آن هم در شهر مقدس قم و در زمانی که نظام اسلامی و ولایت فقیه حاکمیت دارد.
وی افزود: همچنین خدا را شاکرم که از عنایات ویژه و خاص حضرت فاطمه معصومه(س) برخوردارم و احساس می‌کنم این لطف و عنایت همچنان ادامه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ورود به حوزه علمیه از سال ۱۳۵۲ خاطرنشان کرد: تا سال ۱۳۷۲ توفیق تحصیل در حوزه را داشتم، زمانی که قصد ورود به سازمان تبلیغات را داشتم با اصرار ریاست وقت، مقرر شد برای یک سال به شهرستان لار بروم ولی همیشه قصد داشتم به قم بازگردم که این توفیق از ۱۰ سال پیش نصیب من شد، دوست دارم در یکی از بقاع متبرکه به عنوان خادم فعالیت کنم ولی از قم نروم.
وی ادامه داد: امیدوارم توفیقی که برای خدمت‌گزاری در شهر مقدس قم و به عنوان مدیرکل اوقاف نصیبم شده را قدر بدانم و شرمنده حضرت معصومه(س) و مردم خوب و ولایت‌مدار قم نشوم.
اسکندری خاطرنشان کرد: خدمت به دین الهی و مردم مهمترین وظیفه همه ماست تا از این رهگذر، توشه‌ای برای آخرت برداریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه انسان‌های بزرگ‌همت، اموال و املاک خود را برای ترویج دین از جمله زنده نگاه داشتن یاد و نام حضرت سیدالشهدا(ع) و امور عام‌المنفعه وقف می‌کنند گفت: وظیفه داریم از این اموال و دارایی‌ها پاسداری کنیم و اجرای امینانه نیت واقفان را در دستور کار قرار دهیم و علاوه بر این به توسعه فرهنگ وقف کمک کنیم.

 
آیین معارفه حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم برگزار شد

اعتماد مردمی باید به سازمان اوقاف برگردد
حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه اعتماد مردمی باید به سازمان اوقاف برگردد، گفت: باید از سرمایه وقف در ترویج دین و آموزه‌های قرآنی و خدمت به مستمندان و نیازمندان به نحو درست استفاده کرد.
وی اعتماد مردمی را مهمترین سرمایه سازمان اوقاف دانست و افزود: باید این اعتماد و اطمینان را بیشتر کنیم.
اسکندری ترویج دین و توسعه آموزه‌های قرآنی و خدمت به مستمندان و نیازمندان جامعه اسلامی را از دیگر وظایف سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: لازم است از سرمایه عظیمی که به دستمان رسیده به بهترین نحو استفاده کنیم و امیدواریم با کمک همه دلسوزان نظام اسلامی، بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که بقاع متبرکه همانطور که رهبر معظم انقلاب مطالبه کرده‌اند، به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: این قابل قبول نیست که برخی برای برگزیدن محل سکونت، اطراف مساجد و بقاع متبرکه را انتخاب نکنند، این تفکر ناشی از عملکرد نادرست ماست و اگر مدیریت بهتری داشته باشیم، محوطه اطراف این اماکن باید چنان توسعه یابند که بهترین فضا برای سکونت باشند.
وی با تاکید بر تقویت ارتباط معنوی و قلبی میان مردم و بقاع متبرکه گفت: لازم است مدیران در همه دستگاه‌ها هنر خود را به این نحو نشان دهند که این ارتباط را تقویت و ترویج کنند.
اسکندری تصریح کرد: دیگر هنر مدیریتی آن است که بتوانند آنچه در دوره‌های گذشته صورت گرفته را به درستی بشناسند، نقاط قوت را تقویت و اگر ضعفی در جایی دیده می‌شود برای برطرف کردن آن با استفاده از نیروی انسانی موجود تلاش کنند زیرا این کار سبب کاهش انگیزه‌ها می‌شود و از سوی دیگر سال‌ها طول می‌کشد تا نیروهای جدید تربیت شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اعتماد حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی برای سپردن این مسئولیت به وی تشکر کرد و افزود: امیدواریم در دوره مدیریت این مدیر بی حاشیه و به دور از هیاهو، بتوانیم به بهترین نحو، مجری وظایف سازمانی باشیم.

 

مرتبط
برنامه‌ریزی مدیریت جدید برای تحول چشمگیر در مأموریت‌های سازمان اوقاف/ اهتمام ویژه به امور خیر و سهم وقف در مسائل اجتماعی
گزارش تصویری آیین معارفه حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم
اولین اجلاسیه خادمین حماسه ساز سامرا فردا در قم برگزار می شود
گزارش تصویری اولین اجلاسیه خادمین حماسه ساز سامرا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.