واکنش وزیر امور خارجه آمریکا و روسیه به پرتاب ماهواره پیام

وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره "پیام" مدعی شد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه است.
چهارشنبه، 26 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکنش وزیر امور خارجه آمریکا و روسیه به پرتاب ماهواره پیام
وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره "پیام" مدعی شد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه است.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا ساعاتی پس از اعلام پرتاب ماهواره پیام که به دلایل فنی نتوانست در مرحه آخر در مدار قرار بگیرد، در صفحه توئیتر خود پیامی منتشر کرد و به این رویداد واکنش نشان داد.

وزیر امورخارجه آمریکا در پیام خود مدعی شد: ایران در مخالفت با جامعه بین‌الملل و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، امروز یک وسیله پرتاب فضایی را آزمایش کرد. این پرتاب بار دیگر نشان می‌دهد که ایران به دنبال توانایی‌های پیشرفته موشکی است که اروپا و خاورمیانه را تهدید می‌کند.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وزیر رژیم صهیونیستی به آزمایش ماهواره پیام واکنش نشان داده و مدعی شد که ایران در اعلام برنامه خود برای ارسال ماهواره علمی به فضا دروغ می‌گوید و این پوششی برای ادامه توسعه موشک‌های بالستیکش است.

این در حالی است که معاون وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد که هیچ دلیلی برای انتقاد از برنامه موشکی ایران وجود ندارد.

 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از پرتاب ماهواره ایران در روز سه‌شنبه و انتقاد برخی مقامات دنیا به این رویداد گفت که هیچ دلیلی برای انتقاد از برنامه موشکی ایران وجود ندارد.

ریابکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: لازم است که میان پرتاب ماهواره با پرتاب موشک برای تخریب اهدافی روی زمین تفاوت قائل شویم، چراکه فن‌آوری مورد استفاده در این دو بسیار متفاوت است.

وی افزود: من هیچ دلیلی برای سوء تفاهم های ایجاد شده که در ماه های اخیر در رابطه با توسعه برنامه موشکی در ایران به وجود آمده است، نمی‌بینم. ایران با آزمایش موشک‌هایش هیچ اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی انجام نمی‌دهد. همه چیز در این زمینه بر اساس شرایط سخت و متناسب با هنجارها و تعهدات موجود اجرا می‌شود.

این مقام ارشد روس همچنین تاکید کرد که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به هیچ وجه استفاده از فن‌آوری موشک‌های بالستیک در ایران را ممنوع نکرده است و تنها از تهران می‌خواهد که از پرتاب موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای پرهیز کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، انتقاد بی قید و شرط از برنامه موشکی ایران نادرست و این یک عمل غیرمسئولانه است. این، گمراه کردن عمدی و هدفمند جامعه بین‌الملل و مردم است.


 ادعاهای بی‌اساس و واهی مقامات صهیونیستی و آمریکایی در حالی مطرح شده است که هیچ قانون و قطعنامه‌ای در سازمان ملل ایران را از انجام فعالیت‌های علمی مرتبط با ماهواره و حتی ساخت موشک بازنمی‌دارد. قطعنامه 2231 شورای امنیت نیز تنها از ایران می‌خواهد که از فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بپرهیزد.



 

مطالب مرتبط
پارلمان انگلیس توافق پیشنهادی نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد
واکنش نخست‌وزیر اسرائیل به پرتاب ماهواره‌‌بر ایرانی
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی جان‌باختن جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما