همایش تجلیل از واقف انقلابی «حاج سیدعباس همراهیان» در همدان برگزار می‌شود

همایش تجلیل از واقف انقلابی و خیراندیش «حاج سیدعباس همراهیان» پدر شهید سیداحمد همراهیان ۱۱ بهمن‌ماه در همدان برگزار می شود
سه‌شنبه، 2 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
همایش تجلیل از واقف انقلابی «حاج سیدعباس همراهیان» در همدان برگزار می‌شود
به گزارش روابط عمومی پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون همایش تجلیل از واقف انقلابی و خیراندیش «حاج سیدعباس همراهیان» پدر شهید سیداحمد همراهیان ۱۱ بهمن‌ماه در همدان برگزار می شود. حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان در این زمینه گفت: کارهای خیر در حد طبیعی آن به منزله بخشی از زندگی هر فرد، در همه جوامع انسانی به عنوان یک عمل مناسب و سازگار تلقی گردیده و در دین و زندگی اثرات بسیار مثبتی بر افراد می گذارد.
وی افزود: وقتی واقف در حال حیاتش ملکی از املاک خود را وقف کند هم به جامعه خدمت کرده است و هم پس از مرگش سودی به عنوان ثواب و پاداش الهی به او می رسد.
همایش تجلیل از واقف انقلابی «حاج سیدعباس همراهیان» در همدان برگزار می‌شود
حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: وقف در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و همایش تجلیل از واقفان خیر اندیش به منظور تعظیم شعائر اسلامی، ترویج سنت حسنه وقف، تجلیل از اندیشه های والای واقفان و انگیزه های مجریان این امر دینی تشکیل می شود تا ثمرات و برکات وقف بیشتر برای آحاد مردم تبیین و شناخته شود.

وی از برگزاری همایش تجلیل از واقف خیر اندیش حاج سید عباس همراهیان پدر شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس سید احمد همراهیان خبر داد و گفت: این واقف، موسس موقوفه ای شامل مسجد قائم(عج)، دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهید مطهری، مرکز قرآنی، مرکز خیریه کمک به نیازمندان و بیمارستان شهید مطهری است که سال‌هاست به مردم همدان خدمت رسانی می‌کند.
وی با بیان اینکه موقوفه وی غیرمتصرفی بوده یعنی مدیریت برعهده یک شخص نیست و اداره اوقاف تنها ناظر بر موقوفه است، گفت: این واقف خیراندیش از شخصیت های انقلابی و مبارز در دوران رژیم ستم شاهی می باشند که برای مردم دارالمومنین شهر همدان زحمات بسیار زیادی را در طی دوران زندگی پر افتخار خویش متحمل گردیده اند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بخشی دیگر از سخنان خویش با اشاره به شخصیت سید عباس همراهیان این واقف انقلابی تکلیف گرا، گفت: خدمات سید عباس همراهیان مبتنی بر یک جهان‌بینی و اهداف بلند مدت در راستای ارائه خدمات رسانی به عموم مردم  و حل مشکلات اجتماعی بوده است، لذا می‌بینیم که یک موقوفه جامع درمانی، آموزشی، قرآنی و اجتماعی را با زمان‌شناسی و بر اساس اهداف دینی ایجاد کرده است.
کاروند با اشاره به فعالیت های
بیمارستان موقوفه شهید مطهری که دارای تجهیزات و امکانات مدرن و به‌روز بوده و دارای 160 نفر پرسنل، 40 پزشک دائمی و 30 پزشک غیر ثابت است، اظهار کرد: به‌طور متوسط 25 هزار نفر در ماه از امکانات این بیمارستان استفاده می‌کنند، کما اینکه 700 عمل جراحی نیز به‌طور میانگین در ماه در این بیمارستان انجام می‌شود.
مدیر کل اوقاف استان در پایان ابراز کرد: این همایش 11 بهمن ماه ساعت 8:30 دقیقه صبح در تالارخانه معلم همدان برگزار خواهد شد و در این مراسم چندی دیگر از واقفین نیز تجلیل خواهند شد.
همایش تجلیل از واقف انقلابی «حاج سیدعباس همراهیان» در همدان برگزار می‌شود

مرتبط
تاکید بر لزوم خدمات رسانی بیشتر به مردم در سازمان اوقاف / خزائن الارض شامل اوقاف هم می شود
اوقاف همدان از استان‌های پیشرو در اجرای برنامه‌های اوقافی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما