کیفیت جام ملت ها مثل گذشته نیست

مدیرروستا در گفتگو با راسخون: جدال ایران و ژاپن فینال زودرس است

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه دیدار تیم ملی ما با ژاپن فینال زودرس است، اعتقاد دارد که تکلیف برنده ی این بازی، در ضربات پنالتی مشخص خواهد شد.
شنبه، 6 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مدیرروستا در گفتگو با راسخون: جدال ایران و ژاپن فینال زودرس است
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که جدال با ژاپن حساس ترین دیدار سرنوشت ساز فوتبال ماست و احتمال اینکه این دیدار مهم به پنالتی بکشد، زیاد است.
 
علی اصغر مدیرروستا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص پیروزی پرگل ایران مقابل چین در مرحله ی یک چهارم جام ملت های آسیا اظهار داشت: باید به تیم ملی و بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید گفت. بازی مقابل چین واقعا محکم، مقتدارنه و با صلابت بود. تیم ملی گام بسیار محکمی به سوی قهرمانی برداشت. این برد خیلی حیاتی و حساس بود چرا که تیم ملی ما توانست بعد از 15 سال طلسم مرحله ی حذفی را بشکند و به نیمه نهایی برسد.
 
وی افزود: تیم ملی بدون نقص مقابل چین بازی کرد و توانست مزد زحمات خود را بگیرد. تیم حریف تحت تاثیر بازی خوب بچه های تیم ملی ما بودند و روحیه خود را از دست دادند. آنها می دانستند که مقابل ایران قدرت پیروزی ندارند به همین دلیل افت کردند. دست و پا بسته بودن چین، قدرت ایران را می رساند چون بچه ها اجازه ندادند تیم حریف نفس بکشد.
 
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: تیم چین در نیمه ی دوم بهتر از نیمه ی اول باشد. آنها چیزی برای از دست دادن نداشتند. به همین دلیل کمی آمار مالکیت توپ و حملات آنها بهتر از نیمه ی اولشان شد. البته تیم ما هم کار این تیم را در نیمه ی اول تمام کرده بود و آن طور که باید برای گل زدن در نیمه ی دوم به آب و آتش نزدند. چین آمده بود در نیمه ی دوم گلی از ایران دریافت نکند. اگر گل سوم ایران را انصاریفرد نمی زد، آنها به هدف خود می رسیدند. لیپی دنبال گل نخوردن بود که موفق نشد و تیر سوم هم به قلب چین خورد.
 
اصغر مدیرروستا با اشاره به عملکرد طارمی و آزمون مقابل چین گفت: عملکرد خوب طارمی و آزمون در خط حمله باعث شد، مدافعان چین 3 اشتباه مرگبار انجام دهند و ما به خوبی از این موقعیت ها سود بردیم و 3 گل زدیم. در فوتبال اشتباهی رخ ندهد، تیمی به گل نمی رسد. البته اشتباهات چینی ها خیلی فاحش و ابتدایی بود. حریف تحت تاثیر نام ایران و بازیکنان ما قرار گرفته بودند که این اشتباهات ابتدایی را مرتکب شدند. آزمون و طارمی یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادند. چین هم مقهور قدرت خط حمله و کار عالی بچه های تیم ملی شده بود و کاری نتوانست بکند.
 
وی خاطرنشان کرد: جام ملت ها برای ایران از بازی با عمان شروع شد. عمانی ها تیم خیلی خوبی داشتند و اگر همان دقایق اول علیرضا بیرانوند پنالتی را نمی گرفت و ایران را به بازی برنمی گرداند، کار تیم سخت می شد و به مشکل می خوردیم. چین هم نسبت به سال های قبل ضعیف تر بود اما نحوه ی بازی و عملکرد تیم ما خیلی بهتر از بازی های قبلی بود. این نشان می دهد که کادر فنی برای هر تیمی برنامه ی خاص دارد. وقتی بازی های ژاپن را هم می بینیم، آن چنان مقتدرانه نمی برد ولی نتیجه می گیرد.
 مدیرروستا در گفتگو با راسخون: جدال ایران و ژاپن فینال زودرس است
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال با اشاره به رویارویی ایران و ژاپن در نیمه نهایی افزود: دو تیم صاحب سبک آسیا مقابل هم قرار می گیرند. این بازی خیلی حساس و فینال زودرس است. انشالله بازیکنان ما روند و عملکرد خوب بازی با چین را مقابل این حریف داشته باشند، تیم به فینال خواهد رفت. به هرحال اینکه می گویند ایران به تیم قدرتمندی برخورد نکرده است، به دلیل پوست اندازی برخی تیم ها بوده. خیلی از تیم ها تغییر نسل داده اند و به دنبال جوانگرایی رفته اند. اما آنچه مقابل چین مسلم بود، قدرت تیمی و کار گروهی برتر بازیکنان ایران بود.
 
مدیرروستا در خصوص کیفیت جام هفدهم گفت: کیفیت این جام واقعا نسبت به گذشته پائین بوده. چون تغییر نسل اتفاق افتاده، در کیفیت برخی تیم هایی مثل کره و استرالیا تاثیر گذاشته است و کیفیت ها پائین آمده. اما یکی دو تیم در عوض قدرتمندتر شده اند. قطر و عربستان تیم های خیلی خوبی دارند. دیدید که قطر چطور خود را به نیمه نهایی رساند. آنها در حالی که قرعه ی سنگینی داشتند، عربستان را شکست دادند و کره را هم برای رسیدن به نیمه نهایی حذف کردند. دیدید که استرالیا هم مقابل امارات باخت و حذف شد. به نظرم برنده ی بازی ایران و ژاپن شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت.
 
وی در خصوص شرایط تیم ملی ایران افزود: تیم ما 2 تیم خیلی خوب و آماده دارد. دیدید که غیبت وحید امیری مقابل چین اصلا به چشم نیامد. هربازیکنی که وارد زمین می شود، واقعا چیزی کمتر از دیگری ندارد. ما نباید نگران غیب بازیکن در تیم خود باشیم.
 
مهاجم پیشین تیم ملی ایران تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که در شرایط فعلی فقط باید روی بازی با ژاپن تمرکز کنیم چون یکی از سرنوشت ترین بازیهای ایران است. ژاپنی ها هم قطعا متفاوت تر از بازی های قبلی وارد این دیدار خواهند شد. همیشه تقابل ایران و ژاپن خیلی حساس و زیبا بوده است و این بار هم پیش بینی من این است که بازی نزدیک و قشنگ خواهد بود. این بازی مهمترین بازی ایران است. تیم ما نشان داده که اجازه نمی دهد بازی ها به وقت اضافه و پنالتی کشیده شود اما فکر می کنم بازی با ژاپن به پنالتی بکشد و تکلیف برنده در این ضربات مشخص شود.
 
مدیرروستا گفت: بازی سختی داریم. امیدوارم مقابل ژاپن عملکرد تیم ما طوری باشد که بتوانیم این حریف سرسخت و خوب را شکست دهیم. اگر تیم ما اشتباهات کمتری در دفاع مرتکب شود، می توانیم ژاپن را شکست دهیم. قطعا مقابل ژاپن دیگر به راحتی موقعیت گل به دست نمی آید و مهاجمان ما باید از تک فرصت ها بهترین استفاده را بکنند. مدافعان ژاپنی هم یقین بدانید که مثل چینی ها آن طور اشتباه نمی کنند و کار سختی داریم.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.