فدراسیون نباید مثل کی روش به سرمربی بعدی باج بدهد

ابوالقاسمپور در گفتگو با راسخون: برانکو از پرسپولیس برود، ضرر می کند

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه اسامی مطرح شده برای جانشینی کی روش،بازی با افکار عمومی است، گفت: رفتن برانکو به تیم ملی به ضرر پرسپولیس، فوتبال ملی و خود اوست.
شنبه، 13 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ابوالقاسمپور در گفتگو با راسخون: برانکو از پرسپولیس برود، ضرر می کند
کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه اسامی مطرح شده برای جانشینی کی روش،بازی با افکار عمومی است، گفت: رفتن برانکو به تیم ملی به ضرر پرسپولیس، فوتبال ملی و خود اوست.

بهنام ابوالقاسمپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا اظهار داشت: شروع تیم ملی  در جام هفدهم خیلی خوب بود. انجام بازی های هجومی، سرعتی، پرگل و هماهنگ باعث شد تا خیلی به تیم امیدوار شویم. این روند خوب تا نیمه نهایی ادامه یافت اما بازی با ژاپن متاسفانه آن طور که باید خوب نبودیم و حذف شدیم.

وی افزود: می توانستیم بهتر از این عمل کنیم. البته پلن تیم ملی طوری بود که ما با توجه به تیم های همگروه فقط در فاز هجومی خوب بودیم و وقتی تحت فشار قرار نگرفتیم و گلی دریافت نکردیم، برنامه ای برای بعد از گل خوردن نداشتیم. ما در بازی با ژاپن دقیقا هیچ برنامه ای بعد از دریافت گل نداشتیم تا بازی را برگردانیم.

کارشناس فوتبال ایران و بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: دستاوردهایی که تیم ملی ما با کی روش داشته هم بد نبوده است. به فوتبال ملی ما شخصیت داد. نظم و انضباط خوبی به تیم ملی داد و در دنیا شناخته شده شدیم.البته این را هم نباید فراموش کرد که با رفتن او، دوباره از نو باید شروع کنیم. چون نه کسی کنار دست او بود که بتواند بعد از ۸ سال، سکان تیم ملی را بدست بگیرد.

ابوالقاسمپور گفت: البته اینکه ما بعد از رفتن کی روش و بعد از ۸ سال به نقطه ی ابتدا برسیم، تقصیر و ضعف فدراسیون است. فدراسیون باید او را ملزم می کرد تا کسی دستیارش باشد که بعد از رفتنش، به عقب برنگردیم. بخش مدیریتی فدراسیون این کار را کرده است و باید جوابگو باشد. حالا با رفتن کی روش باید مربی بهتر از او بیاورند. 

وی تاکید کرد: متاسفانه فدراسیونی ها نتوانستند نظرات خود را به کی روش تحمیل کنند و به او باج دادند تا هرکاری دلش خواست، کرد. حالا هم که رفته و نمی شود کاری کرد. باید انتخاب سرمربی بعدی هوشمندانه باشد و طوری قرارداد ببندند که به اهداف خود برسیم. این کار می طلبد که روی پایه ها و تیم های جوانان و امید سرمایه گذاری شود تا برای آینده کمک حال فوتبال ملی باشند. موجودی فعلی تیم ملی بزرگسال هم به درستی به کار گرفته شود و اجازه نسل سوزی ندهیم. به سرمربی بعدی نباید مثل کی روش باج بدهند.

بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شکست سنگین ایران مقابل ژاپن ادامه داد: فاصله ی فوتبال ما از لحاظ فنی با آنها این قدر نبود ولی واقعیت این است که از لحاظ  ساختار فوتبالی و مدیریتی و برنامه ریزی ژاپنی ها خیلی از ما جلوترند. استعداد فوتبال ایران بالاتر از ژاپنی هاست و فقط نیاز به مدیریت و سازماندهی داریم.

ابوالقاسمپور در خصوص اسامی مطرح شده برای جانشینی کی روش گفت: این اسامی فقط و فقط بازی با نام های بزرگ و برای منحرف کردن افکار عمومی است.  فدراسیونی ها برای ساکت نگه داشتن مردم حرف از نام های بزرگ می زنند. آنها باید مربی ای در حد کی روش و بزرگتر بیاورند و این بار طوری قرارداد ببندند که مربی جدید به تیم های پایه و زیرساختها هم توجه داشته باشد.

وی در خصوص احتمال رفتن برانکو به تیم ملی تاکید کرد: برانکو باید در پرسپولیس بماند و بعید می دانم چنین ریسکی کند و برای رفتن به تیم ملی برنامه ای داشته باشد. رفتن به تیم ملی هم به ضرر خودش، هم فوتبال ملی و هم پرسپولیس است. با توجه به اتفاقاتی که بین کی روش و برانکو افتاده، رفتن به تیم ملی برای او خوب نیست و حساسیت ایجاد می کند. بعید می دانم پرسپولیس را رها کند و به تیم ملی برود. به نفعش است که کارش را در پرسپولیس ادامه دهد.

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما