حمایت بن سلمان از کمپ‌های شستشوی مغزی مسلمانان در چین

در حالی ولیعهد جوان سعودی، محمد بن سلمان، به علت دستور قتل وحشیانه روزنامه‌نگار سعودی سخت مورد انتقاد قرار گرفته است، ‌از هم‌پیمانی جدیدی با چین رونمائی کرد!
يکشنبه، 5 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
حمایت بن سلمان از کمپ‌های شستشوی مغزی مسلمانان در چین
در حالی ولیعهد جوان سعودی، محمد بن سلمان، به علت دستور قتل وحشیانه روزنامه‌نگار سعودی سخت مورد انتقاد قرار گرفته است، ‌از هم‌پیمانی جدیدی با چین رونمائی کرد!
 
به گزارش راسخون؛ نیوزویک نوشت: روز جمعه، محمد بن سلمان برای دیدار با مقامات چین، وارد این کشور شد؛ کشور دیگری که به علت ایجاد کمپ شسشتوی مغزی مورد انتقاد قرار گرفته است. او مورد استقبال معاون نخست‌وزیر قرار گرفت و توافقنامه مهمی در حوزه تولید انرژی و صنایع شیمیایی به امضا رساند. در این سفر، ولیعهد سعودی از مقامات چین به علت ایجاد و استفاده از کمپ‌های بازآموری برای جمعیت مسلمان این کشور دفاع کرد.
 
محمد بن سلمان در تلویزیون چین گفت: «چین حق دارد در راستای حفظ امنیت ملی با ضد تروریست و افراط‌گرایی مبارزه کند.»
 
چین حدود یک میلیون مسلمان ایغور را در اردوگاه‌های کار اجباری بازداشت کرده است. در این اردوگاه، مسلمانان تحت برنامه‌های بازآموزی قرار می‌گیرند که مقامات چینی مدعی آنند که این کار برای مبارزه با افراط‌گرایی صورت گرفته است. ایغور یک گروه ترک‌زبانی هستند که پیرو اسلام هستند و در غرب چین و در بخش آسیایی مرکزی زندگی می‌کنند. پکن، ایغور که در منطقه غربی سین کیانگ هستند، متهم به به حمایت از تروریسم کرده است. میلیون‌ها مسلمان در این کمپ مجبور به مطالعه آموزه‌های کمونیستی هستند.
 
در گرازش سازمان دیده‌بان حقوق بشر آمده است: «دولت چین مدت‌هاست به سیاست‌های سرکوب‌گرانه خود نسبت به مسلمانان ترک‌زبان خود در شمال غربی چین ادامه می‌دهد. این سیاست  از اواخر سال 2016، در زمانی که چن کوانگو، عضو حزب کمونیست، از منطقه خودمختار تبت به منطقه سین کیانگ (نام ناحیهٔ خودمختار بزرگی در باختر جمهوری خلق چین است. این ناحیه پیش از این ترکستان چین یا ترکستان شرقی نام داشت) رفت، این سیاست‌ها علیه مسلمانان تشدید شد.»
 حمایت بن سلمان از کمپ‌های شستشوی مغزی مسلمانان در چین
در این گزارش هم‌چنین آمده است: «گزارش‌های مبنی بر مرگ و میر در این کمپ آموزشی سیاسی به گوش رسیده است که نگرانی‌های درباره آسیب‌های جسمی و روحی و هم‌چنین شرایط بد و جمعیت زیاد و تعداد نامعین بازداشتی را تشدید کرده است.» «در حالی که مراقبت‌های اولیه پزشکی وجود دارد، ولی افراد بسیار بیمار، یا مسن در این کمپ هستند، علاوه بر آن، نوجوانان، زنان باردار، زنان شیرده و  افراد معلول نیز در این کمپ به چشم می‌خورند. زندانیان سابق، از تلاش‌های زندانیان برای خودکشی و تنبیه‌های وحشتناک به علت عدم اجرا دستور در این کمپ سخن به میان آورده‌اند.»

پیش‌تر گروه‌های ایغور از عربستان خواسته بودند تا مقامات چینی را به علت ایجاد چنین کمپی تحت فشار قرار دهد.
 
اما عربستانِ تحت رهبری بن سلمان، سیاست مصلحت‌طلبانه در بحث منافع سیاست خارجی در پیش گرفته است. تا آنجا که، برای مثال، با وجود انتقادهای بسیاری گروه‌های حقوق بشر در ارتباط با مسائل فسطین، عربستان روابط خود را با رژیم صهیونیستی بیشتر و نزدیک‌تر کرده است.
 
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.