توصیه «سودکمتر، برکت بیشتر» امام جمعه بیله‌سوار به بازاریان

امام جمعه بیله‌سوار با حضور در بین بازاریان این شهرستان و با در دست داشتن پلاکاردی در خصوص رعایت انصاف چهره به چهره با آنان دیدار و با شعار«سود کمتر؛ برکت بیشتر» بر لزوم رعایت انصاف در معامله با مردم در روزهای پایانی سال تأکید کرد.
چهارشنبه، 22 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه «سودکمتر، برکت بیشتر» امام جمعه بیله‌سوار به بازاریان
امام جمعه بیله‌سوار با حضور در بین بازاریان این شهرستان و با در دست داشتن پلاکاردی در خصوص رعایت انصاف چهره به چهره با آنان دیدار و با شعار«سود کمتر؛ برکت بیشتر» بر لزوم رعایت انصاف در معامله با مردم در روزهای پایانی سال تأکید کرد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، انصاف و رعایت حال مردم و محرومان جامعه در تمام زمینه‌ها و به خصوص در عرصه‌های اقتصادی از نیکوترین رفتارهای اخلاقی است.

ملت بزرگ ایران اسلامی در هر زمانی با فداکاری و از خودگذشتگی صحنه‌های شگرفی پدید آورده‌اند، روزهایی که دشمن برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران اسلامی جنگ 8ساله را تحمیل کرد ولی در مقابل اعتقادات، ایثار و گذشت ملت ایران اسلامی نتوانست کاری از پیش برد. امروز نیز دشمن با ابزار اقتصاد وارد میدان شده تا آخرین تیر ترکش خود را وارد کند ولی قطعا ملت ایران اسلامی این بار نیز توطئه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد کرد.

رسول گرامی اسلام(ص) در سفارش به مولای متقیان امام علی(ع) فرموده اند؛ سه چیز سرور اعمال هستند: انصاف،مساوات و ذکر خدا.

امشب حجت الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه شهرستان بیله‌سوار که در چندماه گذشته با اقدامات جهادی و مردمی خود و همراه با مردم این شهرستان اقدامات بزرگی همچون؛ کمپین زیباسازی بیله سوار، امکان سخنرانی بانوان در تریبون نماز جمعه، بازدید سرزده از گمرک بیله سوار و رسیدگی به وضعیت مسافران و رانندگان و ... انجام داده، این بار نیز در اقدامی مردمی در روزهای پایانی سال به سراغ مغازه‌داران و بازاریان این شهر رفته تا آنان را به رعایت انصاف و رعایت حق مردم دعوت نماید.
 
وی که در خطبه ها و گفت و گوهایش با رسانه‌ها تاکید خاصی بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف دارد به امام جمعه جوان پسند معروف گشته است.

حجت الاسلام جدایی اولین امام جمعه‌ای بودند که به کمپین «نوروز ساده» آیت‌الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان لبیک گفته و مردم بیله سوار را برای نوروزی بی‌تکلف دعوت کرده و ترغیب نمودند.

جدائی با درک خدعه‌های دشمن مبنی بر ایجاد نارضایتی در مردم از طریق مشکلات اقتصادی در حرکتی نمادین با در دست داشتن پلاکاردی با شعار«سودکمتر=برکت بیشتر» در بازار این شهرستان حضور پیدا کرده و به صورت چهره به چهره با بازاریان به گفت‌وگو پرداخته و بر مراعات کردن حال محرومان تاکید نمودند.

حجت الاسلام جدایی اظهار کرد: امروز در راستای حمایت از محرومان دیداری با بازاریان عزیز انجام دادم.

وی افزود: گاها دیده می‌شود که برخی از مغازه‌داران با وجود اتمام تاریخ مصرف و یا فاسد شدن تعدادی از اجناس راضی نیستند که قیمت آن را کاهش دهند و این سیره اخلاقی مناسبی نیست.

امام جمعه بیله سوار ادامه داد: امروز با حضور در بازار با بازاریان عزیز گفتگو کردم و از آنان خواستم تا با رعایت انصاف برای رعایت حال مردم در این شب‌ها و روزهای پایانی سال سود کمتری را مدنظر داشته باشند که قطعا برکتی برای کسب و کار آنها خواهد بود.

وی بیان داشت: در وضعیت اقتصادی کنونی گاها دیده می‌شود که برخی با افزایش چندین برابر قیمت‌ها با سودهای بالا فکر می‌کنند که اگر بازاریان عزیز به سود کمتر قائل شوند مردم و به خصوص محرومان امکان خرید در این روزها را خواهند داشت.

جدائی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ «ارحم ترحم» رحم کنید تا به شما رحم کنند و اگر ما به مردم رحم کنیم قطعا پروردگار متعال نیز به ما رحم خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر مغازه‌داری با خداوند متعال معامله کند و با سود کم مشکلات مردم را حل کند قطعا به سودی بالاتر خواهد رسید.




 

مطالب مرتبط
تولیت جدید آستان قدس رضوی در سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود
باطن نهر رجب، حقیقت توحید و ولایت است/ رحمت رحیمیه خدا در «ماه رجب»
جهان تشنه عدالت امیرالمؤمنین است/ معرفی نهج‌البلاغه به دنیا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما