برخی حواشی هندبال مانع رسیدن به هدف هستند

رئیس فدراسیون هندبال در گفتگو با راسخون: مربی ایرانی را به مربیان درجه دو خارجی ترجیح می دهم/لژیونرها باید تابع چهارچوب ها باشند

رئیس جدید فدراسیون هندبال با بیان اینکه مربی ایرانی را به مربیان درجه دو و سه اروپایی ترجیح می دهد، گفت: لژیونرها آماده اند که مثل سرباز به تیم ملی کمک کنند و اگر بازیکنی تابع چهارچوب مشخص فدراسیون باشد، مشکلی برای ادامه ی فعالیتش وجود نخواهد داشت.
شنبه، 17 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
رئیس فدراسیون هندبال در گفتگو با راسخون: مربی ایرانی را به مربیان درجه دو خارجی ترجیح می دهم/لژیونرها باید تابع چهارچوب ها باشند
رئیس جدید فدراسیون هندبال با بیان اینکه مربی ایرانی را به مربیان درجه دو و سه اروپایی ترجیح می دهد، گفت: لژیونرها آماده اند که مثل سرباز به تیم ملی کمک کنند و اگر بازیکنی تابع چهارچوب مشخص فدراسیون باشد، مشکلی برای ادامه ی فعالیتش وجود نخواهد داشت.
 
احمد پاکدل در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به حضور خود در انتخابات ریاست فدراسیون هندبال و انتخاب شدنش به عنوان رئیس اظهار داشت: 2 سال نائب رئیس آقای رحیمی در فدراسیون هندبال بودم و در 20 سال گذشته در هندبال کشور حضور پیوسته داشتم. سلسله مراتب را برای رسیدن به ریاست فدراسیون فکر کنم رعایت کردم چون به عنوان بازیکن، مربی، مدیرعامل چندباشگاه و هم مسئول هیات استانی این رشته را گذراندم. برای اینکه بتوانم تجربیاتم را در هندبال خرج کنم، وارد انتخابات شدم. خوشبختانه با حمایت و رای اعتماد اعضای محترم مجمع فدراسیون هندبال توانستم برای 4 سال انشالله در خدمت خانواده ی هندبال باشم.
 
وی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف بلند مدت، ابتدا باید موانع ریز کنونی در ساختار فدراسیون هندبال را از پیش رو برداشت، افزود: برنامه ی کوتاه مدت و پیش روی ما این است که ابتدا یک سری چالش ها و مشکلاتی در هندبال کشور داریم که باید مرتفع شوند. این مشکلات ساختاری، حاشیه ای و ریز در واقع سد راه ما برای رسیدن به هدف است که در ابتدا باید اینها را رصد و برطرف کنیم.
 
رئیس جدید فدراسیون هندبال ایران ادامه داد: بعد از مرتفع شدن مشکلات موجود، تلاش می کنم یک تشکیلات و تیم منسجم و هماهنگ را کنار خود داشته باشم تا با برنامه هایی که داریم بتوانیم به جایگاه اصلی خود در بین رشته های ورزشی در سطح کشور برسیم. بعد از آن هم با برنامه ی بلند مدت سعی می کنیم به سطح اول آسیا برگردیم و آنچه شایسته هندبال ایران در عرصه ی بین المللی است را رقم بزنیم.
 
احمد پاکدل در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای حل اختلافات لژیونرها و ستاره های هندبال با فدراسیون دارید؟ گفت: لژیونرها سرمایه های هندبال این مملکت هستند. در وحله ی اول با تشکیل کمیته فنی، ابتدا باید سرمربی تیم ملی بزرگشالان و سایر رده ها را انتخاب کنیم. هرکسی که بتواند در چهارچوبی که مشخص هست، خود را قرار دهد، در خدمتش خواهیم بود. هر بازیکنی هم که نتواند خط مشی فدراسیون را رعایت کند وضعیت مشخص است. این عزیزان سالها برای تیم ملی هندبال زحمت کشیده اند. مطمئنم که آنها هم آماده هستند تا به عنوان یک سرباز در خدمت جامعه هندبال و تیم ملی کشورخود باشند. قطعا هر تصمیمی که مربوط به انتخاب نفرات و بودن یا نبودن بازیکنان باشد، برعهده ی سرمربی تیم ملی است. چون در نهایت باید خود سرمربی پاسخگوی عملکرد تیم ملی باشد. ما در مسائل فنی تیم ملی هیچ گونه دخالتی نخواهم کرد.
 
وی با بیان اینکه به شخصه دوست دارم سرمربی تیم ملی هندبال ایرانی باشد، تاکید کرد: همان طور که گفتم ابتدا باید کمیته فنی را مشخص کنیم و سپس طبق قولی که دادم، انتخاب سرمربی هندبال به عهده ی این کمیته است. باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت فعلی مالی هندبال، به شخصه سرمربی ایرانی را به مربی درجه دو و سه خارجی و اروپایی ترجیح می دهم. اما اگر بستری فراهم شد تا از منابع مالی و اسپانسر برخوردار شویم که بتوانیم مربی طراز اول و خوب دنیا را بیاوریم، قطعا این کار را انجام خواهیم داد.
 
رئیس فدراسیون هندبال ایران در خصوص اینکه چه زمانی اعضای کمیته فنی انتخاب خواهد شد؟ افزود: هنوز کسی را برای عضویت در این کمیته انتخاب نکردیم. تازه به عنوان رئیس انتخاب شدم و هنوز فدراسیون را کامل تحویل نگرفتم. تازه تعطیلات به اتمام رسیده و اولین کاری که انجام خواهیم داد، انتخاب اعضای کمیته ی فنی است.
 
احمد پاکدل در خصوص زمان دقیق انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال، گفت: بلافاصله بعد از اینکه کمیته ی فنی ما انتخاب و تشکیل شد، گزینه های سرمربیگری را مشخص می کنند و بعد از بررسی، انتخاب خواهد شد. قطعا در مورد تامین منابع با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم رایزنی می کنیم تا اگر محقق شد، بتوانیم مربی خارجی بیاوریم. در غیر اینصورت لاجرم از مربیان داخلی استفاده خواهیم کرد.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.