فشنگ برای تمرین کردن نداریم

نجمه خدمتی در گفتگو با راسخون: از تیراندازی هم مثل دیگر رشته های مدال آور حمایت کنند/باهزینه ی شخصی به اردوی تیم ملی می روم

بانوی تیرانداز المپیکی ایران با بیان اینکه مسئولین شاید فکر می کنند که این رشته نمی تواند مدال بگیرد، از ما حمایت نمی کنند، گفت: تا المپیک 2020 کمتر از یک سال مانده است و نمی دانم چه زمانی می خواهند از ما حمایت کنند در حالی که با هزینه ی شخصی به اردوی تیم ملی می روم.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نجمه خدمتی در گفتگو با راسخون: از تیراندازی هم مثل دیگر رشته های مدال آور حمایت کنند/باهزینه ی شخصی به اردوی تیم ملی می روم
نجمه خدمتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت آمادگی خود اظهار داشت: بعد از اینکه از مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد، آمدیم در استراحت هستیم. بعد از 3 هفته تمرینات را برای مسابقات تدارکاتی شروع می کنیم و این پیش درآمدی خواهد شد برای آماده سازی و آمادگی جهت حضور قدرتمند در المپیک 2020.
 
وی افزود: از اردیبهشت سهمیه ی المپیک را گرفتم. قرار بود ورزشکارانی که سهمیه المپیک می گیرند، از همان موقع از طرف کمیته ی ملی المپیک به آنها حقوق پرداخت شود تا بتواند آسوده خاطر و با آرامش بیشتری خود را آماده المپیک کند. اما متاسفانه چنین اتفاقی تا الان نیفتاده و ریالی دریافت نکرده ام. هیچ فرقی بین منی که سهمیه گرفته ام و آن ورزشکاری که سهمیه نگرفته، قائل نشدند. این مسائل روی روحیه ی ما تاثیر می گذارد. به هرحال ما نیاز به حمایت داریم تا بتوانیم راحت تر تیراندازی کنیم. این رشته هم نیاز به تمرکز بالا دارد و امیدوارم مسئولین فکری به حال ورزشکاران المپیکی کنند.
 
بانوی تیرانداز المپیکی ایران ادامه داد: از لحاظ فشنگ و امکانات دیگر هم در تنگنا هستیم. ما به خاطر تحریم ها و برخی مسائل دیگر آن طور که باید نمی توانیم تمرین کنیم چون فشنگ کافی در دسترس نیست. با این حال در مسابقات قهرمانی آسیا توانستیم 2 سهمیه در رشته ی خفیف کسب کنیم. ما قبل از مسابقات قهرمانی آسیا، در اردوی تدارکاتی هانوفر آلمان شرکت کردیم و توانستیم در این 6، 7 روز با فشنگ تمرین کنیم و سطح آمادگی را بالاتر ببریم. در همین مسابقات به شخصه توانستم 9 نمره رکوردم را در رشته ی خفیف ارتقاء بدهم. این نشان می دهد که اگر امکانات باشد، می توانیم خوب آماده شویم و روی سکو هم برویم.
 
نجمه خدمتی گفت: ما وقتی فشنگ کم داریم، روی حالت گیری ها تمرین می کنیم. تعداد فشنگ هایی که ما با آن تیراندازی می کنیم، خیلی کمتر از رقباست. آنها تقریبا روزانه 200 تا 300 فشنگ تمرین می کنند اما ما در طول هفته شاید این قدر فشنگ استفاده نکنیم. مسائل تحریم و قیمت بالای دلار باعث شده تا تهیه ی فشنگ به سختی صورت گیرد. اسلحه ی من شخصی است اما اکثر بچه ها از اسلحه ی فدراسیون استفاده می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تا المپیک 2020 کمتر از یک سال باقی مانده است. امیدوارم مسئولین پیگیر کارهای المپیکی ها باشند. تعداد سهمیه ی المپیکی تیراندازی آن قدر زیاد نیست که نشود به آنها رسیدگی کرد. آنها شاید به خاطر اینکه فکر می کنند تیراندازی نمی تواند مدال آور باشد، حمایت نمی کنند. درصورتی که ما در المپیک قبلی در تیراندازی 2 فینالیست داشتیم. امیدوارم در المپیک پیش رو هم تعداد فینالیست ها بیشتر شود و هم بتوانیم مدال بگیریم. امیدوارم از تیراندازی هم مثل دیگر رشته های مدال آور حمایت شود. حتما حمایتی شده که آنها مدال گرفته اند. از ما هم حمایت کنند ما هم مدال می آوریم.
 
بانوی تیرانداز المپیکی ایران افزود: تیراندازی 6 سهمیه المپیک گرفته است و دیگر بعید می دانم بتوانیم سهمیه ای اضافه کنیم. در مسابقاتی که خردادماه آینده برگزار می شود، در تفنگ بادی و خفیف به یک نفر که سهمیه نداشته باشد و در رنکینگ اول باشد، یک سهمیه می دهند. نمی دانم واقعا شانس داریم یا نه.
 
نجمه خدمتی گفت: تمام تمرکزم روی تمریناتم است تا بتوانم در المپیک 2020 به بهترین شکل ممکن تیراندازی کنم و روی سکو بروم. هدفم این است که انشالله بتوانم مدال المپیک را بگیرم. اما باید ببینم خدا چه می خواهد. کشورهای چین و هند در رشته ی من خیلی قدرتمند هستند و سهمیه هم گرفته اند. از لحاظ امکانات که اصلا قابل مقایسه نیستیم. شرایط تیراندازهای ما خوب است اما مسئولین هیچ حمایتی نمی کنند. نمی دانم چه زمانی می خواهند حمایت کنند؟ درحالی که کمتر از یک سال به المپیک باقی مانده است. من الان نزدیک 8 ماه است که سهمیه گرفتم اما خبری از آن مقرری که قرار بود به المپیکی ها بدهند، نشده است. نمی دانم چطور می خواهند برای ما برنامه ریزی کنند. رفت و آمدهای من به تهران و اردو شخصی است و اصلا فدراسیون کمک نمی کند. با این وضعیت که کسی حمایت نمی کند، نباید انتظار مدال آوری داشت و اگر ورزشکاری مدال بگیرد از روی توانایی فردی و انگیزه ی شخصی است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما