کمک‌رسانی ۱۰۰۰ هیأت مذهبی به سیل‌زدگان و پخت غذا توسط مواکب اربعین حسینی

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور گفت: امروز در استان خوزستان ۵۰ هزار غذای گرم پخت شد و به دست مردم سیل زده رسید و برنامه ما در روزهای آینده با توجه به حجم مردم در معرض سیل پخت برای ۴۰۰ هزار نفر است.
دوشنبه، 19 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کمک‌رسانی ۱۰۰۰ هیأت مذهبی به سیل‌زدگان و پخت غذا توسط مواکب اربعین حسینی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن پلارک در رابطه با خدمات موکب‌های اربعین حسینی به مردم سیل زده در خوزستان و لرستان، اظهار کرد: اکنون تمام موکب‌های محلی ما فعال شده و به صورت کامل در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: ورودی جدی موکب‌ها و خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده بحران کمبود موادغذایی را به صورت جدی جبران کرده است و این موکب‌ها با پخت غذای گرم آنها را به دورترین مناطق دارای مشکل می‌رسانند.

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور گفت: اکنون بیش از ۴۰ موکب در سطح دو استان خوزستان و لرستان فعال شده و ۴۰ موکب دیگر تا پایان امشب در این استان‌ها مستقر خواهد شد.

پلارک عنوان کرد: امروز در استان خوزستان ۵۰ هزار غذای گرم پخت شد و به دست مردم سیل زده رسید و برنامه ما در روزهای آینده با توجه به حجم مردم در معرض سیل پخت برای ۴۰۰ هزار نفر است.

 

طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس غذا برای مناطق سیل‌زده لرستان/ ارسال ۴ کامیون

فعالیت‌های هیأت های مذهبی و موکب‌های استان قم ذیل فعالیت ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان متمرکز هستند و در این قالب حتی گروه‌هایی برای طبخ غذا در پلدختر، چِگنی و خرم‌آباد حضور دارند.

محمود پارچه‌باف مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس در تشریح فعالیت‌های این موکب در استان لرستان اظهارداشت: در پی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون حضور و مشارکت مردم در امر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، مردم و مواکب قم تصمیم گرفتند تا ستاد مردمی در راستای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان تشکیل دهند که این ستاد با هماهنگی نهادهای مختلف تحت نظر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان فعالیت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این ستاد کمک‌های مردم استان را جمع‌آوری خواهند کرد و با هماهنگی نماینده‌های ستاد در مناطق آسیب‌دیده استان لرستان و همچنین سپاه علی ابن ابوطالب در قالب کاروان‌ها ارسال خواهد شد.

پارچه‌باف بابیان اینکه نیازمندی‌های مردم سیل‌زده در منطقه دره چِگنی و پلدختر استان لرستان احصاء شده است، افزود: هم‌اکنون در قالب ۴ کامیون، کمک‌های مردمی شامل بسته‌های موادغذایی خشک، پتو، چادر، چکمه و لباس که موردنیاز مردم مناطق است، آماده ارسال است که برای تهیه و بسته‌بندی این کمک‌ها از مشارکت و کمک مردم استان اعم از زن و مرد بهره گرفته‌شده است.


کمک‌رسانی ۱۰۰۰ هیأت مذهبی به سیل‌زدگان/ توزیع غذای گرم در مناطق صعب‌العبور لرستان

دبیر پویش «سین هشتم» قرارگاه «میاندار خدمت» گفت: در مجموع ۱۰۰ هیأت در این ۷ نقطه به همراه هیأت‌های معینی که نام برده شد، مشغول خدمت‌رسانی هستند و ۹۰۰ هیأت دیگر خدمت رسان کشور نیز در حال پشتیبانی هستند.

هادی شعبانی، دبیر پویش «سین هشتم» قرارگاه «میاندار خدمت» در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس در تشریح برنامه‌ها و اهداف طرح «میاندار خدمت» اظهارداشت: برنامه‌های جامعه ایمانی مشعر به عنوان حلقه وصل هیأت‌های مذهبی کشور که بستر دور هم جمع شدن و هم افزایی را برای هیأت‌ها فراهم کرده ، برکاتی داشته است که یکی از آن‌ها ورود هیأت‌ها به عرصه خدمات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شروع به کار این فعالیت‌ها با پویش «هر هیأت یک روستا» در کرمانشاه رقم خورد، تصریح کرد: هیأتی‌های کشور در این منطقه، متولی خدمت رسانی در ۲۵ روستا شدند که در قالب این طرح ۲۵ هیأت، به عنوان معین این روستاها انتخاب شدند و باقی هیأت‌ها نیز پشتیبانی کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه دومین اقدام، طرح «یا ساقی العطاشا» برای آب رسانی به مردم خوزستان بود، تصریح کرد: ثمره این دو فعالیت، مجموعه را بر آن داشت تا قرارگاه خدمت رسانی با نام «میاندار خدمت» به ثبت برسد تا هیأت‌ها را در این قالب فعال کنیم که در گام اول به خدمت رسانی هیأت‌ها در محله‌های حاضر پرداختیم و بازتاب این فعالیت‌ها را در فضای مجازی این طرح، منعکس کردیم.

وی اضافه کرد: در استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و شهر شیراز هم اکنون هیأت‌ها در ۷ نقطه مستقر شده اند، در شهرستان گنبدکاووس هیأت فاطمیون این شهرستان در شهرستان آق قلا هیأت یا مهدی(عج) واوان، در منطقه سیمرغ مازندران هیأت فاطمه الزهرا (س) بابل، در لرستان هیأت کافه شهدای شیراز و فداییان حسین (سیدرضا نریمانی) به عنوان معین جهت خدمت‌رسانی مستقر شده‌اند و در شهر شیراز نیز به نیروهای جهادی نیروی انسانی می‌رسانیم.

شعبانی گفت: در مجموع ۱۰۰ هیأت در این ۷ نقطه به همراه هیأت‌های معینی که نام برده شد، مشغول خدمت رسانی هستند و ۹۰۰ هیأت دیگر خدمت رسان کشور نیز در حال پشتیبانی هستند و در شهرها و مناطق خود، کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند و به این هیأت‌ها می‌رسانند و یا نیروی انسانی مورد نیاز را تامین می‌کنند.

دبیر پویش «سین هشتم» گفت: قرارگاه «میاندار خدمت» در مجموعه نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به ثبت رسیده است .




 

مطالب مرتبط
نامه حجت‌الاسلام محسن قرائتی به ائمه جمعه و جماعات درباره قرآن کریم
کمک نقدی مراجع تقلید به سیل‌زدگان کشور
سفر به عتبات با حذف هزینه ویزای عراق، 15 درصد ارزان شد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما