صالحی: مسابقات بین‌المللی قرآن با پرورش استعدادها یک باشگاه بزرگ قرآنی را در جهان اسلام شکل داده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم سفره بزرگی را در مسیر خود ایجاد کرده و اکنون هزاران نفر محصول این مسابقات در جهان اسلام هستند که خود یک باشگاه بزرگ قرآنی را شکل داده اند.
پنجشنبه، 22 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
صالحی: مسابقات بین‌المللی قرآن با پرورش استعدادها یک باشگاه بزرگ قرآنی را در جهان اسلام شکل داده است
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات در مصلی بزرگ امام خمینی تهران با بیان اینکه انسان ها یک فطرت نخستین داشتند که با بعثت انبیا و در مرحله دوم با بعثت پیامبر گرامی اسلام تکمیل شده است، اظهار کرد: قرآن کریم انسان ، جامعه و اساس یک تمدن بزرگ را شکل داد و به سمت خود دعوت کرد.وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده بعثت پیامبر گرامی اسلام است و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد، افزود: پیوند وسیع و عمیقی به رهبری مقام معظم رهبری و برگرفته از معرفت قرآنی در کشور وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بین اینکه مقام معظم رهبری خود یکی از مفسران بزرگ قرآن کریم از دوران نوجوانی بودند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر مائده قرآن کریم شکل گرفته و به بلوغ چهل سالگی خود رسیده و پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه داشته‌ایم.

صالحی بیان کرد: فرصتی برای امت انقلاب اسلامی که با تمسک به قرآن کریم، انقلاب خود را آغاز کرده به وجود آمده و با قرآن هم به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی عنوان کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم سفره بزرگی را در مسیر خود ایجاد کرده و اکنون هزاران نفر محصول این مسابقات در جهان اسلام هستند که خود یک باشگاه بزرگ قرآنی را شکل داده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی می کنم.




 
مطالب مرتبط
از شهید اهل قلم چه به ارث برده‌ایم؟
اعلام نامزدهای نهایی چهره هنر انقلاب اسلامی/سه رویداد هنری انقلاب نیز به عنوان نامزد انتخاب شدند
آسیب ۳۰۰ میلیاردی سیل به میراث فرهنگی/درخواست یونسکو از ایران برای ارائه گزارش از وضعیت آثار جهانی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.