پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال/

زور تراکتور به پیکان نرسید/شکست تحقیر آمیز فولاد در دربی جنوب

تیم مدعی تراکتورسازی تبریز در خانه خود مقابل پیکان دومین شکست پیاپی را متحمل شد تا نتواند جایگاه دوم خود را از استقلال پس بگیرد.
جمعه، 30 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
زور تراکتور به پیکان نرسید/شکست تحقیر آمیز فولاد در دربی جنوب
تیم مدعی تراکتورسازی تبریز در خانه خود مقابل پیکان دومین شکست پیاپی را متحمل شد تا نتواند جایگاه دوم خود را از استقلال پس بگیرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز سوم و آخر هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس)، امروز جمعه با انجام 4 دیدار به پایان رسید.

شکست بدموقع پدیده در مازندران
در اولین دیدار برگزار شده ی امروز، تیم نساجی مازندران در خانه از پدیده شهر خودرو میزبانی می کرد که در نهایت موفق شد با تک گل دقیقه 46 ممشلی از سد این تیم مدعی بگذرد.
 
شاگردان یحیی گل محمدی که برای کسب سهمیه ی آسیایی خیز برداشته بودند، در فاصله ی 4 هفته به پایان بازی ها، شکست بدموقعی آوردند تا شانس رسیدن به این هدف مهم را کمرنگ ببینند.
 
زور تراکتور به پیکان نرسید

 
در دیدار دوم امروز ساعت 17 تیم مدعی تراکتورسازی در تبریز میزبان تیم پیکان میانه جدولی بود. این دیدار که با قضاوت موعود بنیادی فر برگزار شد، در نهایت با یک گل به سود میهمان به پایان رسید تا پرشورها بیش از هر زمان دیگری خود را دور تر از جام ببینند.
 
ترکیب تراکتور:

محمدرضا اخباری، محمد طیبی، ایمان سلیمی، دانیال اسماعیلی فر، احسان حاج صفی، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، ساسان انصاری(سید احمد موسوی)،مهدی مهدی پور(یوکیتا سوکیتا) و آنتونی استوکس
 
ترکیب پیکان:
وحید شیخ ویسی، حجت حق وردی، سید مهران موسوی، علی حمودی، آرمان قاسمی، مگنو باتیستا، سعید واسعی(سامان نریمان جهان)، امیرحسین کریمی، مهدی مومنی(شاهین ثاقبی)، فراز امامعلی و عیسی آل کثیر(امیر روستایی)
 
شرح بازی:
همان طور که انتظار می رفت شاگردان جورج لیکنز بازی را در اختیار گرفته و از همان ابتدا دنبال گشودن دروازه ی شیخ ویسی بودند. حملات سریع اما احساسی بازیکنان تراکتور باعث شد تا تیم پیکان به خوبی با پوشش فضاهای پیش رو، کار را برای بازیکنان به خصوص هافبک های تراکتور سخت کند و آنها نتوانند به خوبی مهاجمان خود را برای گلزنی تغذیه کنند.
 
پیکانی ها در مقابل حملات تیم میزبان سعی داشتند با تجمع در زمین خودی، بازیکنان صاحب توپ را در یک سوم دفاعی خود با پرس شدید تحت فشار قرار دهند. این حربه ی شاگردان فرکی به خوبی جواب داد و در نیمه ی اول موقعیت خاصی را به حریف نداد. تراکتوری ها برای رهایی از این فشار شدید حریف رو به توپ های بلند آوردند و توانستند روی سانتر و کرنر چند ضربه ی سر خطرناک را روانه دروازه ی حریف کنند اما این توپ ها برای گلزنی کافی نبود. حربه ی دیگر قرمزپوشان تبریزی شوت از راه دور بود که در یکی دو صحنه شوت های اشکان دژاگه خطرناک از کنار دروازه ی شیخ ویسی به بیرون رفت.
 
در نیمه ی دوم بازهم تراکتوری ها صاحب توپ و میدان بودند اما نتوانستند از این برتری استفاده کنند و موقعیت گل بسازند. در مقابل تیم پیکان دقیقه 50 روی یک ضد حمله توسط سعید واسعی صاحب موقعیت شد. این بازیکن با شوتی محکم دروازه ی تراکتور را تهدید کرد و توپ پس از برخورد با زمین با دفع ناقص محمدرضااخباری همراه شد که در برگشت، عیسی آل کثیر توپ را به تور دروازه دوخت تا شاگردان فرکی در خانه این مدعی یک بر صفر پیش بیافتند.
 
تراکتوری ها بعد از دریافت گل بازهم توپ و میدان را در اختیار داشتند اما موقعیت گلزنی خاصی به دست نیاوردند. در دقایق پایانی فشار تراکتوری ها بیش از حد روی دروازه ی شیخ ویسی بود اما مدافعان و این گلر با چنگ و دندان از اندوخته ی خود محافظت کردند و 3 امتیاز خارج از خانه را به دست آوردند.
 
تراکتورسازی که هفته ی قبل با لیکنز تنها شکست خود را مقابل سپیدرود تجربه کرده بود و این فرصت را داشت تا با شکست پیکان به رده دوم برسد، نتوانست در خانه پیروز شود و با این باخت 49 امتیازی و در رده چهارم باقی ماند.
 
شکست تحقیرآمیز فولاد در دربی خوزستان

سومین بازی امروز را ساعت 17:30 دو تیم  جنوبی فولادخوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار کردند که در پایان شاگردان افشین قطبی در خانه با نتیجه پرگل 4 بر یک مقابل میهمان خود تحقیر شدند.
 
فولادی ها در نیمه ی اول فوتبال خوبی به نمایش گذاشتند و در دقیقه 18 توسط لوسیانوپریرا به گل اول رسیدند.
 
آبادانی ها در همان نیمه ی اول به دلیل مصدومیت وفا هخامنش دست به تعویض زدند و جاناتان بالوتلی را به بازی آوردند اما این تغییر فایده ای نداشت تا فولاد نیمه ی اول را با برتری به رختکن برود.
 
در نیمه ی دوم اما ورق برگشت این نفت آبادان بود که بازی را در اختیار گرفت و زود هم به گل رسید. دقیقه 48 جاناتان بالوتلی بازیکن تعویضی نفتی ها موفق شد گل مساوی تیمش را وارد دروازه فولاد کند.
 
در ادامه بازهم نفتی ها به گل رسیدند. این بار طالب ریکانی دقیقه 64 گل دوم را به ثمر رساند تا فولادی ها در ورزشگاه خود از تیم حریف عقب بیافتند.
 
شاگردان قطبی که برای به تعادل کشیدن بازی بازی هجومی انجام دادند، در ضدحمله باردیگر غافل گیر شدند و دقیقه 72 توسط بالوتلی برای سومین بار دروازه خود را بازشده دیدند.
 
قرمزپوشان اهوازی که نمی خواستند دست خالی میدان را ترک کنند تا دقایق آخر برای زدن گل تلاش کردند اما موفق به کم کردن فاصله نشدند. در مقابل نفتی ها بازهم به گل رسیدند و بازهم بالوتلی گل زد تا با هت تریک خود تعویض طلایی سرجیوی پرتغالی لقب بگیرد.
 
فولاد با این شکست 33 امتیازی و در رده شمم باقی ماند و صنعت نفت با این برد 27 امتیازی شد و در رده سیزدهم جایگاه خود را مستحکم کرد تا کمی خیال خود را از خطر سقوط راحت کند.

سپیدرود فرصت فرار از سقوط را رد کرد
در آخرین بازی هفته بیست و ششم امروز ساعت 19 تیم پارس جنوبی در جم میزبان سپیدرود رشت بود که در نهایت به تساوی 2 بر 2 رسید.

شاگردان نادر دست نشان که می توانستند با پیروزی مقابل میزبان، خود را موقتا به رده چهاردهم برسانند و بالاتر از نفت مسجد سلیمان بایستند، این فرصت خوب را از دست دادند.

البته سپیدرودی ها با کامبک توانستند دقایق آخر بازی از شکست بگریزند و یک امتیاز حساس را دشت کنند.

برای پارس جنوبی جم شهرام گودرزی دقیقه 48 و حسین پورامینی 60 گلزنی کردند و مهرداد بایرامی 57 و مهدی محمدیاری دقیقه 89 گلزنان سپیدرود بودند.
 
نتایج کامل هفته بیست وششم لیگ برتر فوتبال:

چهارشنبه 98/1/28
 
ذوب آهن اصفهان صفر............پرسپولیس صفر
 
استقلال یک........................ ماشین سازی تبریز صفر
 
پنج شنبه 98/1/29
 
سایپا 2...............................سپاهان 5
 
نفت مسجد سلیمان صفر.......... استقلال خوزستان صفر

جمعه 98/1/30
 
نساجی مازندران یک.............پدیده شهر خودرو صفر

تراکتورسازی تبریز صفر .........پیکان یک

فولاد خوزستان یک..............صنعت نفت آبادان 4

پارس جنوبی جم 2..............سپیدرود رشت 2
 
در جدول رده بندی تیم پرسپولیس با 55 امتیاز و با اختلاف 5 امتیاز صدرنشین است و تیم های استقلال و سپاهان با 50، تراکتور با 49 و پدیده با 46 امتیاز به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.
 
در پائین جدول هم تیم های نفت مسجد سلیمان با 20، سپیدرود رشت با 19 و استقلال خوزستان با 11 امتیاز در رده های چهاردهم تا شانزدهم هستند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.