همزمان با اعلام زمان لغو کامل معافیت‌های نفتی، قیمت نفت افزایش یافت

یک منبع آگاه به رویترز گفت انتظار می‌رود ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کند که تمام خریداران نفت ایران باید به زودی واردات نفت خود از ایران را به پایان برسانند و یا باید خود را برای تحریم‌های آمریکا آماده کنند. همزمان با اعلام این موضوع قیمت نفت 3 درصد افزایش یافت.
دوشنبه، 2 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
همزمان با اعلام زمان لغو کامل معافیت‌های نفتی، قیمت نفت افزایش یافت
به گزاش راسخون به نقل از رویترز؛ این منبع آگاه خبر خبرنگار واشنگتن پست را تایید کرد که دولت آمریکا قرار است به معافیت نفتی برخی از واردکنندگان نفت ایران خاتمه دهد.

نفت برنت آمریکا با 3.2 درصد افزایش به بشکه ای 74.30 دلار، به نسبت نوامبر گذشته، در معاملات روز دوشنبه آسیا در واکنش به خبرهای مربوط به عرضه نفت رسید. نفت سبک آمریکا معروف به وست تگزاس اینترمیدیت با افزایشی 2.9 درصدی به رقم 65.87 دلار در هر بشکه رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، طی هفته‌های گذشته به تیم امنیت ملی خود اعلام کرده بود که خواستار پایان دادن به معافیت‌های نفتی کشور واردکننده نفت ایران است و به همین دلیل مشاور امنیت ملی وی، جان بولتون، در حال کار بر روی این مسئله بوده است.

در ماه نوامبر، آمریکا مجددا تحریم‌ها علیه ایران را پس از خروج از توافق هسته‌ای سال 2015 موسوم به برجام که بین ایران و شش کشور بسته شده بود برگرداند.
 
واشنگتن پس از خروج از برجام به هشت کشور اصلی خریدار نفت ایران معافیت داد تا به مدت شش ماه بتوانند از خرید نفت از ایران را محدود کنند.

به گزارش رویترز؛ این کشورهای معاف از تحریم‌های نفتی، چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان بودند.

به گزارش واشنگتن پست؛ به نقل از دو مقام وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو اعلام کرد «از تاریخ 2 ماه مه، وزارت خارجه آمریکا دیگر به کشورهایی که از ایران نفت یا میعانات گازی وارد می‌کردند معافیت نخواهد داد.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.