جشنواره گل ایران مقابل سوریه در آزادی

شروع طوفانی یوزهای ایرانی با ویلموتس/هت تریک طارمی در شب پاگشای مرد بلژیکی

تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت مارک ویلموتس در دیداری دوستانه مقابل سوریه جشنواره ی گل به پا کرد تا این مربی بلژیکی در اولین حضورش روی نیمکت ایران کار را طوفانی شروع کند.
پنجشنبه، 16 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شروع طوفانی یوزهای ایرانی با ویلموتس/هت تریک طارمی در شب پاگشای مرد بلژیکی
تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت مارک ویلموتس در دیداری دوستانه مقابل سوریه جشنواره ی گل به پا کرد تا این مربی بلژیکی در اولین حضورش روی نیمکت ایران کار را طوفانی شروع کند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امشب ساعت  19:45 تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی سوریه بود که در نهایت با 5 گل حریف خود را در هم کوبید.
 
اولین حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی ایران برای مهدی طارمی و الهیار صیادمنش خوش یمن بود. طارمی توانست در این دیدار هت تریک کند و صیادمنش نیز در اولین بازی خود برای تیم ملی توانست در سن 18 سالگی گل بزند.
 
گل های ایران را در این بازی علیرضا جهانبخش دقیقه (30)، مهدی طارمی دقایق(37، 57 و 77) و الهیار صیادمنش (89) به ثمر رساندند.
 
ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی (دقیقه ۵۵- محمدحسین کنعانی زادگان)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد (دقیقه ۷۹- اللهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۶۱- مهدی ترابی)، وحید امیری (دقیقه ۶۵- مسعود شجاعی)، رامین رضاییان (دقیقه ۷۶- وریا غفوری) و مهدی طارمی
سرمربی: مارک ویلموتس
 
ترکیب تیم ملی سوریه:
احمد مدنیه، علا شبلی(44-عبدالمالک)، شعیب العلی(46-دیب)، عمرو میدانی، موید العجان، محمود المواس(82-جنیات)، تامر حاج محمد، خالد البیض(71-احمد)، محمد المرمور(46-میدو)، محمد الواکد (دقیقه ۵۹- فراس خطیب) و عمر السومه
سرمربی: فاجر ابراهیم
 
شرح بازی:
همه منتظر بودند تا عملکرد مارک ویلموتس را در اولین تجربه ی سرمربیگری روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران ببینند. یوزهای ایرانی با این مربی بلژیکی از همان ابتدای بازی توانست با مالکیت توپ بالا و ارائه بازی هجومی و روبه جلو عرصه را به تیم میهمان تنگ کند.
 
شاگردان ویلموتس موفق شدند در دقایق ابتدایی بازی بر میدان حاکم شوند و موقعیت های گل خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کنند اما برای رسیدن به گل اول 30 دقیقه انتظار کشیدند. دقیقه 30 حرکت را مهدی طارمی و وحید امیری شروع کردند. توپ پس از برخورد به پای امیری، به صورت اتفاقی پشت مدافعان سوریه افتاد و علیرضا جهانبخش روی فرصت طلبی توپ ربایی کرد و با ضربه ی بغل پای دقیق گل اول ایران را به ثمر رساند.
 
دقیقه 38 مهدی طارمی از سمت راست زمین سوریه حرکت کرد و توپ را به انصاریفرد سپرد. در حالی که مدافعان سردرگم بودند، مهاجم ایران با پاس زیبای پشت پا دوباره طارمی را صاحب موقعیت تک به تک کرد تا مهاجم شماره 17 ایران پس از دریبل دروازه بان سوریه برای بار دوم دروازه ی حریف را باز کند.
 
در ادامه بازهم شاگردان ویلموتس روی دروازه ی حریف حملاتی تدارک دیدند اما نیمه ی اول با برتری 2 بر صفر ایران به پایان رسید.
 شروع طوفانی یوزهای ایرانی با ویلموتس/هت تریک طارمی در شب پاگشای مرد بلژیکی
در آغاز نیمه دوم بازهم ایران صاحب توپ و میدان بود. دقیقه 54 اما ویلموتس مجبور شد اولین تعویض خود را تدافعی انجام دهد چرا که مصدومیت مجید حسینی باعث شد تا کنعانی زادگان به میدان بیاید.
 
دقیقه 57 بازهم حرکت وحید امیری از سمت راست زمین سوریه با ارسال این بازیکن همراه شد. توپ ارسالی این بازیکن را مدافع حریف ناقص دفع کرد که در ریباند مهدی طارمی با قیچی برگردان زیبا به گل دوم خود و سوم ایران تبدیل کرد.
 
دقیقه 63 حرکت خطرناک سوری ها در محوطه جریمه ی ایران، کاپیتان میهمان را صاحب موقعیت تک به تک کرد که ضربه ی این بازیکن را علیرضا بیرانوند به زیبایی و با کف دست به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 77 بازهم ایران به گل رسید. این بار احسان حاج صفی ضربه ی کرنر را ارسال کرد و بازهم مهدی طارمی را در موقعیت گل قرار داد. این بازیکن با ضربه ی سری عالی توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل سوم خود و چهارم ایران را به ثمر رساند.
 
دقیقه 86 حرکت زیبای صیادمنش در محوطه ی جریمه ی سوریه با ضربه ی این بازیکن همراه شد که دروازه بان سوریه توپ را به آغوش کشید.
 
اما دقیقه 89 این بار روی ارسال احسان حاج صفی، الهیار صیادمنش با ضربه ی سر زهر خود را ریخت و گل پنجم ایران را وارد دروازه ی میهمان کرد.
 
بدین ترتیب تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین تجربه ی ویلموتس روی نیمکت یوزهای ایرانی با نمایشی هجومی و امیدوار کننده مقابل تیم ملی سوریه توانست نتیجه ای پرگل بدست بیاورد.
 
ارائه ی فوتبال مالکانه، حفظ توپ به موقع، اضافه شدن مدافعان کناری در هنگام حمله به فاز هجومی، برگشت به عقب به موقع مهاجمان و نیروهای هجومی و ایجاد موقعیت های مناسب گلزنی در اولین دیدار فوتبالدوستان ایرانی را امیدوار کرد تا با ویلموتس روزهای خوبی را در آینده متصور باشیم.
 
تیم ملی فوتبال ایران، سه شنبه در دومین دیدار دوستانه ی خود در سئول مقابل کره جنوبی صف آرایی خواهد کرد.

سید مجتبی سیدی


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.