پلاتینی که به اتهام رشوه و اهدای میزبانی جام جهانی به قطر بازداشت شده بود، آزاد شد

میشل پلاتینی رئیس پیشین یوفا به اتهام رشوه و تبانی برای اعلام جام جهانی در قطر دستگیر شد.
چهارشنبه، 29 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پلاتینی که به اتهام رشوه و اهدای میزبانی جام جهانی به قطر بازداشت شده بود، آزاد شد
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ رسانه‌های مختلف خبر از دستگیری میشل پلاتینی را منتشر کرد و ظاهراً این اتفاق به‌دلیل دست داشتن رئیس سابق یوفا در اهدای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر رخ داده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از این است که پلاتینی در رأی‌گیری صورت گرفته برای انتخاب میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ سوءاستفاده کرده و باعث رسیدن این میزبانی به کشور قطر شده است.

پلاتینی در حال حاضر به‌طور موقت در پاریس در بازداشت به سر می‌برد و به دفتر مبارزه با فساد پلیس قضایی فرانسه انتقال داده شده است.

قطر ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شد، زمانی که سپ بلاتر رئیس فیفا بود و پلاتینی هم به عنوان رئیس یوفا در کمیته اجرایی فیفا نقش داشت. از آن زمان تا کنون همواره جنجال‌هایی درباره شیوه اعطای این جام جهانی به قطری‌ها وجود داشته، صلاحیت این کشور برای حفظ این امتیاز زیر سوال رفته و اتهاماتی به مسئولان پیشین فیفا نسبت داده شده است.
 

پلاتینی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته میشل پلاتینی به دلیل فساد در پرونده اهدای جام جهانی 2022 به قطر مورد اتهام قرار گرفت و بازداشت شد.به نقل از فرانس 24 ، رئیس سابق یوفا پس از پاسخ به برخی سوالات آزاد شد. 

پلاتینی در خصوص این مسئله پس از آزادی گفت: بیش از حد طول کشید ولی پاسخ دادن به سوالاتی در موضوع یورو 2016، جام جهانی 2018 و جام جهانی قطر باید هم طول می کشید.

وکیل پلاتینی پس از این واقعه اظهار داشت: این همه هیاهو برای هیچ.پلاتینی از سال 2007 تا 2015 رئیس یوفا بود. 

موضوع میزبانی قطر برای جام جهانی 2022 برخی اتهامات را در پی داشته و برخی معتقدند این فساد شاید بدترین رسوایی فیفا نام گیرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما