بلومبرگ: علت اصلی چاقی آمریکایی‌ها ریشه در «فقر» آنها دارد

12 درصد آمریکایی‌ها و به عبارتی 40 میلیون نفر در آمریکا از ناامنی غذایی رنج می‌برند.
شنبه، 29 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
بلومبرگ: علت اصلی چاقی آمریکایی‌ها ریشه در «فقر» آنها دارد
به گزارش راسخون؛ بلومبرگ نوشت: آمریکا به خاطر مشکل اضافه وزن شهروندانش در دنیا معروف است. تقریبا دو سوم بزرگسالان در آمریکا اضافه وزن یا چاق هستنند. بدتر از آنکه 38 درصد پسران و دختران بین سن 10 تا 14 سال نیز از چاقی رنج می‌برند.

در نگاه اول، این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که آمریکا‌یی‌ها موادغذایی مصرف می‌کنند که برای آنها مفید نیست. اما اگر به این موضوع عمیق‌تر نگریسته شود متوجه خواهیم شد که بسیاری از آنهایی که دچار اضافه وزن هستند، کسانی‌ها هستند که در اکثر مواقع، شب‌ها گرسنه به رختخواب می‌روند. این موضوع ممکن است امری متضاد پنداشته شود در صورتی که با نگاهی موشکافانه‌تر می‌توان متوجه رابطه بین گرسنگی و چاقی شد. هر دو آنها ریشه در فقر دارند!

بلومبرگ: علت اصلی چاقی آمریکایی‌ها ریشه در «فقر» آنها دارد

تقریبا 12 درصد از خانوارهای آمریکایی، طبق استانداردهای اداره کشاورزی آمریکا، دارای «امنیت غذایی» نیستند؛ بدین معنا که 12 درصد مردم آمریکا برای خرید غذای کافی و سالم برای خوردن دچار مشکل هستند. به عبارتی 40 میلیون نفر از جمله 540 هزار کودک در آمریکا از امنیت غذایی بسیار پایین رنج می‌برند. ناامنی غذایی در میان خانواد‌های هیسپانیک آمریکا، سیاهپوست آمریکایی و البته در میان خانواده‌های بیکار و فقیر بسیار بالاتر است.

یک تحقیق نشان داد که ناامنی غذایی در بزرگسالان آمریکایی حدود 32 درصد بیشتر از دیگر گروه‌های سنی است و این آمار به خصوص در زنان آمریکایی بیشتر از مردان است. یک پژوهش دیگر نیز آشکار کرد کودکانی که در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که دچار ناامنی غذایی هستند، بیشتر از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند و دارای عادات غذایی نامناسبی هستند. هم‌چنین یک مطالعه دیگر نیز افشا کرد کودکانی که دچار ناامنی غذایی هستند بیشتر دارای اختلات رفتاری و اجتماعی  در جامعه هستند و توسعه عملکرد شناختی و فعالیت‌های مدرسه‌ایی آنها تحت شعاع این امر قرار می‌گیرد. در نتیجه، ریسک اینکه این کودکان در آینده به افرادی چاق تبدیل شوند بسیار زیاد است.

فقر و بیکاری از دهه 1960، به ویژه در مناطق روستایی آمریکایی، افزایش دوگانه «ناامنی غذایی» و «چاقی» را به دنبال داشته است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما