نام دو اپلیکیشن «اینستاگرام» و «واتس آپ» تغییر می کند / دلیل این تغییر نام چیست؟

شرکت فیس بوک قصد دارد نام سرویس‌های تابع خود، اینستاگرام و واتس آپ را تغییر دهد. بر اساس این تصمیم سرویس های مذکور از این پس «اینستاگرام از فیس بوک» و «واتس آپ از فیس بوک» خوانده خواهند شد.
شنبه، 12 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
نام دو اپلیکیشن «اینستاگرام» و «واتس آپ» تغییر می کند / دلیل این تغییر نام چیست؟
به گزارش راسخون، گزارش‌ها حاکی از آن است فیس بوک در نظر دارد نام اینستاگرام و واتس آپ را تغییر دهد و به این ترتیب پلتفرم های مذکور قرار است با نام‌های «اینستاگرام از فیس بوک» و «واتس اپ از فیس بوک» خوانده شوند.

راشاتودی نوشت: سرویس‌های تابع فیس بوک، اینستاگرام و واتس آب به زودی با نام «فیس بوک» همراه خواهند شد، زیرا این شرکت در نظر دارد قدرت خود را در شبکه‌های مجازی بیشتر کند، و انحصاری بودن خود را در مقابل قوانین ضدتراست (اتحادیه‌های صنایع بزرگ) و لو رفتن اطلاعات شخصی افراد به رخ بکشد.

سخنگو برتی تامسون گفت: «ما می‌خواهیم درباره محصولات و خدمات خود که بخشی از فیس بوک هستند شفاف‌تر عمل کنیم.»

رسانه‌ها مدعی آنند که زاکربرگ، رییس فیسبوک، از اینکه «محصول فکر» او (فیسبوک) به خاطر ظهور دو سرویس واتس اپ و اینستاگرام نتوانسته است «اعتبار بیشتری» کسب کند، «ناامید» شده است. و این درحالی است که فیسبوک ماه گذشته به دلیل نقض پی در پی حفظ حریم خصوصی کاربران، توسط کمیسیون تجارت فدرال آمریکا جریمه شده است و ایسنتاگرام و واتس اپ تا حدود زیادی از این رسوایی به دور بودند.

اما تقلای آشکار این شرکت برای نجات ثروت در حال سقوطش، با نزدیک کردن خود به دو سرویس تابع جوان خود ( اینستاگرام و واتس اپ) می‌تواند منجر به سقوط این پلت فرم ها نیز شود. نظرسنجی که در سال 2018 انجام شد نشان می‌دهد بیش از نیمی از آمرکیایی‌ها نمی‌دانند اینستاگرام و فیسبوک دو سرویس تابع فیسبوک هستند، که همین امر موجب ثروت نسبتا بهتر آنها شده است. فیسبوک طی دو سال گذشته علاوه بر اینکه رشدی نداشته، حتی کاهش نیز داشته است و این در حالی است که واتس اپ و به خصوص اینستاگرام همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند.

فیسبوک در میان انواع مختلف قوانین ضد تراست، تسلط خود را بخش‌های مختلف فضای مجازی به دشواری می‌پیماید. قوانین ضدتراست آلمان امسال از ادغام اطلاعات کاربر توسط این شرکت را منع کرده است. این اولین محدودیت قانونی واقعی توسط یک دولت در مواجهه با این موضوع است. پس از آنکه فیسبوک بر ای اولین بار سخن از ادغام این سرویس‌ها با هم به میان آورد، بسیاری از منتقدین این ادغام را تلاشی برای جلوگیری از هر گونه اقدام دولت‌ها برای بی‌اثر کردن نفوذ گسترده شبکه‌های اجتماعی برشمردند.  

فیس بوک گزارش داده بود که ادغام این برنامه‌ها به عنوان یک «خانواده» می‌تواند «فرصت‌های بیشتری برای تجارت الکترونیک» خلق کند و همچنین فرصتی است برای افزایش وفاداری کاربران به این پلت فرم. کارشناسان این حوزه سال گذشته به زاکربرگ هشدار داده بودند اگر این روند مهاجرت کاربران به اینستاگرام و واتس اپ معکوس نشود و اتفاقی نیفتد، خارج شدن کاربران از فیسبوک به «نقطه اوج» خواهد رسید و این شرکت در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت و از آنجا که بیشتر درآمد فیس بوک مبوط به برنامه flagship app است، این موضوع می‌تواند برای سود و زیان این شرکت فاجعه به بار بیاورد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.