هفته ی اول لیگ برتر فوتبال/

شروع تلخ استقلال استراماچونی در تبریز/خط و نشان یحیی برای مدعیان

استقلال با سرمربی ایتالیایی خود لیگ نوزدهم را با شکستی تلخ مقابل ماشین سازی تبریز استارت زد اما تیم پدیده شهر خودرو با یحیی گل محمدی شروع مقتدرانه ای داشت.
جمعه، 1 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شروع تلخ استقلال استراماچونی در تبریز/خط و نشان یحیی برای مدعیان
استقلال با سرمربی ایتالیایی خود لیگ نوزدهم را با شکستی تلخ مقابل ماشین سازی تبریز استارت زد اما تیم پدیده شهر خودرو با یحیی گل محمدی شروع مقتدرانه ای داشت.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز دوم هفته ی اول نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال عصر امروز ساعت 18 با دیدار ماشین سازی و استقلال در تبریز پیگیری شد که در نهایت شاگردان خطیبی موفق شدند با گل ثانیه های پایانی اتابک زارعی حریف پرآوازه خود را از پیش رو بردارند.
 
هواداران آبی که با آمدن استراماچونی ایتالیایی امید زیادی داشتند تا مقابل میزبان شروع فصل را با برد ببینند، اما در دقایق پایانی شکست تلخی را متحمل شدند تا همچنان برای پیروزی تیم محبوبشان چشم انتظار هفته های آتی باشند.  
 
شکست تلخ آبی ها در ثانیه های پایانی با تعویض طلایی
ترکیب ماشین سازی تبریز:
حامد لک، ادوارد دوس‌سانتوس، احمدرضا زنده‌روح، فردین عابدینی(60- محمد سهراب‌نژاد)، شاهین توکلی، سید محمد خرم‌الحسینی، بابک مرادی، شاهین ثاقبی، فرید بهزادی‌کریمی(89- میلاد نوری)، سامان نریمان‌جهان و علی آل‌کثیر(72- اتابک زارعی)
 
ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، مجتبی زکی پور، وریا غفوری، فرشید باقری، علی کریمی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی(67-دیاباته)، مرتضی تبریزی(79-مهدی قائدی) و محسن کریمی(55-علی دشتی)

اخطار: شاهین ثاقبی، خرم الحسینی و حامد لک از ماشین سازی و علی کریمی، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته از استقلال
 
اخراج: محمد دانشگر 93 از استقلال
 
شاگردان رسول خطیبی در دقایق ابتدایی بازی با حملات مستمر به سمت دروازه ی استقلال هجوم بردند. دقیقه 3 مهاجم سبزپوشان در تک به تک با گلر آبی ها موفق نشد گلزنی کند. در ادامه بازهم فرصت های خوبی برای میزبان بوجود آمد اما بی دقتی آنها در زدن ضربات آخر باعث شد تا کار بدون گل دنبال شود.
 
استقلال که بعد از دقایق اولیه بازی توانست خود را از فشار میزبان خارج کند، سعی داشت با نفوذ از کناره ها به دروازه ی ماشین سازی برسد اما مدافعان و حامد لک مانع گلزنی آبی ها شدند. در نیمه ی اول با اینکه دو تیم برای گلزنی رغبت زیادی از خود نشان دادند اما واکنش گلرهای دو تیم در کنار بی دقتی مهاجمین باعث شد تا دو تیم نیمه ی اول را با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 
در شروع نیمه ی دوم بازهم عملکرد شاگردان استراماچونی برای گلزنی خوب نبود و این تیم میزبان بود که اولین فرصت را برای گلزنی به دست آورد اما حضور به موقع مدافعان این خطر را رفع کرد. در ادامه آبی ها به خود آمدند و با کیفیتی بهتر سعی داشتند به گل برسند اما بی دقتی تبریزی و محسن کریمی باعث هدر رفتن موقعیت های مناسب گلزنی شد.
 
دو سرمربی برای عوض کردن جریان بازی دست به تعویض زدند. استراماچونی با آوردن دیاباته به بازی سعی داشت از ارسال ها و با قدرت سرزنی این مهاجم به گل برسد اما تیم میزبان فضای نفوذ و ارسال را بسته بود و این بازیکن بلند قامت در زدن ضربات سر موفق نبود. در مقابل تیم ماشین سازی با دوندگی نریمان جهان و شاهین ثاقبی توانست استقلال را تحت فشار بگذارد. بالاخره حرکت و ضد حمله ی ماشین سازی دقیقه 93 جواب داد. در حالی که آبی ها برای زدن گل به جلو آمده بودند، ضد حمله ی نریمان جهان باعث شد تا محمد دانشگر پشت محوطه روی این بازیکن مرتکب خطا شود و کارت قرمز را به جان بخرد اما ضربه ی آزاد اتابک زارعی که دقیقه 72 به جای آل کثیر به میدان آمده بود، به توردروازه حسینی چسبید تا استقلال دقیقه 95 اولین بازی فصل جدید را واگذار کند.
 
یحیی در شهر قدس خط و نشان کشید
ساعت 19:10 بازی دوم امروز بین دو تیم پیکان و پدیده شهر خودرو آغاز شد. این دیدار که به نوعی جدال استاد و شاگردی هم بود و گل محمدی مقابل مربی سابق خود حسین فرکی قرار گرفته بود، در نهایت با 2 گل به نفع تیم میهمان به پایان رسید تا پدیده مثل فصل گذشته برای مدعیان خط و نشان بکشد. این پیروزی باعث شد تا مشهدی ها در هفته اول با کلین شیتی که داشتند، در صدر قرار بگیرند.
 
گل های تیم پدیده شهر خودرو را یونس شاکری (24) و روح الله باقری(38) به ثمر رساندند تا اولین 3 امتیاز این تیم مشهدی از یک بازی خارج از خانه بدست بیاید.
 
تیم نکونام بازنده دربی اهواز
سومین و آخرین دیدار امروز هفته ی اول لیگ برتر را دو تیم فولاد و صنعت نفت ساعت 20:15 در ورزشگاه اختصاصی فولاد آغاز کردند که در نهایت زردپوشان موفق شدند با تک گل دقیقه 52 عقیل کعبی میزبان خود را از پیش رو بردارند. 
 
عملکرد دو تیم در فاز هجومی خوب بود و واکنش دروازه بان های دو تیم و بی دقتی مهاجمان باعث شد تا توپی در نیمه اول از خط دروازه ها عبور نکند. در نیمه دوم بازهم دو تیم روی دروازه های هم حملاتی را تدارک دیدند و این تیم نفت آبادان بود که موفق شد دقیقه 52 به گل برسد. این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و تیم فولاد با هدایت نکونام در اولین بازی لیگ نوزدهم و دربی اهواز تن به شکست داد.
 
آخرین دیدار هفته ی اول لیگ برتر فردا ساعت 20:15 در بوشهر بین دو تیم شاهین شهرداری و سپاهان برگزار می شود.
 
نتایج و برنامه ی هفته ی اول لیگ برتر فوتبال:

پنج شنبه:
پرسپولیس یک................پارس جنوبی جم صفر
گل گهرسیرجان یک........نساجی مازندران یک
ذوب آهن 2.................سایپا 3
نفت مسجد سلیمان صفر....تراکتور صفر
 
جمعه:
ماشین سازی تبریز یک......استقلال صفر
پیکان صفر....................پدیده شهر خودرو2
فولاد صفر.....................صنعت نفت آبادان یک
 
شنبه:
شاهین بوشهر...........سپاهان، ساعت 20:15
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.